دانلود و خرید کتاب بیش یادگیری اسکات یانگ ترجمه مرجان فیروزشاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیش یادگیری اثر اسکات یانگ

کتاب بیش یادگیری

معرفی کتاب بیش یادگیری

کتاب بیش یادگیری به‌قلم اسکات یانگ اثری درباره‌ی مهارت‌های یادگیری و خودآموزی است. یانگ که تجربه‌ی شخصی بسیار موفقی در خودآموزی دارد، در این کتاب نه اصل مهم را برای یادگیری مسائل بعضا پیچیده به‌شکلی موثر مطرح کرده است. امروزه با سخت‌تر شدن رقابت در عرصه‌ی کسب‌وکار آموختن مهارت‌های بیشتر، ابزاری مهم، موثر و ضروری برای پیشرفت است. یانگ قوانین طلایی خودآموزی هر مهارتی در زمانی کم را در اختیار مخاطبان قرار داده است.

این کتاب با ترجمه مرجان فیروزشاد در انتشارات میلکان به چاپ رسیده است.

درباره‌ی کتاب بیش یادگیری

کتاب بیش یادگیری (Ultralearning) با عنوان فرعی «چیرگی در مهارت‌های تخصصی، پیش‌دستی در رقابت‌ها و سرعت بخشیدن به کسب‌وکار» نوشته‌ی اسکات یانگ نویسنده و وبلاگ‌نویس ساکن کانادا است. این کتاب در سال ۲۰۱۹ منتشر شده و یکی از پرفروش‌ترین آثار حوزه‌ی خودیاری است. بیش‌یادگیری نه‌تنها تحسین منتقدان کتاب و علاقه‌مندان این حوزه، که استقبال عموم خوانندگان کتاب را برانگیخته است. کتاب بیش یادگیری را مرجان فیروزشاد به فارسی ترجمه و انتشارات ملیکان آن را منتشر کرده است.

کتاب بیش یادگیری همان‌طور که از نامش پیداست، اصولی برای یادگیری بهتر و موثرتر است. اسکات یانگ نویسنده‌ی کتاب نه اصل مهم یادگیری را شرح داده، تا در روزگاری که یادگیری در زمان کم‌تر ابزاری حیاتی برای پیشرفت و موفقیت است، راهنمایی مفید و خوش‌خوان برای این مهم داشته باشیم؛ روزگاری که رقابت سخت و بعضا نفس‌گیری برای دستیابی به فرصت‌های بزرگ‌تر شغلی در جریان است. البته که فارغ از رقابت‌های شغلی، آموختن مهارت‌های بیشتر که عمومی‌ترینش آموختن زبانی جدید است، یکی از دغدغه‌های شیرین بسیاری از افراد است. کتاب بیش‌یادگیری به‌قول جیمز کلییر، کتابی جذاب و الهام‌بخش است. گنجینه‌ای ارزشمند از استراتژی‌های عملی که می‌توانید از ایده‌هایش به چیزی بلندپروازانه و هیجان‌انگیز در زندگی‌تان برسید و از خواندنش نیز لذت ببرید.

همه‌ی ما تجربه‌ی ساعت‌های خسته‌کننده‌ی کلاس‌های درس را داشته‌ایم. چه زمانی که به اجبار باید در مدرسه می‌گذراندیم، چه حتی وقت‌هایی که برای یادگیری یک مهارت مثل زبان انگلیسی به کلاس‌هایی خارج از برنامه‌ی مدرسه می‌رفتیم. گاهی بعد از سال‌ها شرکت در کلاس‌هایی مانند کلاس‌ زبان و پیشرفت کند و خرج پول بسیار، ناامیدی بر ذهن ما سایه می‌افکند و شاید برای پول‌های صرف‌شده در این کلاس‌ها احساس غبن و عذاب وجدان هم می‌کردیم. اسکات یانگ خود نیز تجربه‌هایی این‌چنین را از سر گذرانده است؛ احساس خفقان در دانشگاه و تلاش برای بیدارماندن در طول سخنرانی‌های ملال‌آور. یانگ اما با بررسی تجارب افراد موفق و آن‌چه خود بعدا به‌طور عملی تجربه‌ کرده، یک آلترناتیو برای یادگیری ارائه داده است. روشی به‌نام بیش‌یادگیری که با به‌کار بردنش می‌توان در زمانی کم، مهارتی مهم و جذاب را آموخت. بیش یادگیری چوب جادویی نیست تا بدون چالش و کوشش خواسته‌هایتان را برآورده کند. بهره از آن نیز چالش‌برانگیز و کمی سخت و نیازمند خروج از دایره‌ی امن‌تان است؛ اما آن‌قدر جذاب و مفید است که پس از یادگیری‌اش برای به‌دست آوردن مهارت‌های مختلف، بارها و بارها به‌کارش گیرید. این جذابیت زمانی دوچندان می‌شود که در طی زمانی نه‌چندان طولانی، لیست مهارت‌هایتان از این‌رو به آن‌رو شود.

کتاب بیش یادگیری یک جزوه‌ی درسی یا کتاب آموزشی خشک و خسته‌کننده نیست، بلکه کتابی پرجزئیات و پر از تجربه‌های متنوع است. همان‌طور که روش بیش‌یادگیری با وجود سختی، هیجان‌انگیز و جذاب است. روش بیش‌یادگیری یک هدف مشخص دارد؛ یادگیری خودپایه‌ی یک مهارت به‌طور موثر در زمانی کوتاه. یانگ بیش‌یادگیری را به‌صورت فرمول‌هایی مشخص و محدود مطرح نکرده است، بلکه اصولی را توضیح داده است که هر فرد با سطح متوسطی از بهره‌ی هوشی و با توجه به خصوصیات فردی و اشتغالات کاری بتواند آن‌ها را به‌کار گیرد. بیشترین تاکید و تلاش یانگ برای کاربردی بودن مطالب کتابش بوده است. ابزار او برای تحقق این هدف، مشاهده و مطالعه‌ی دقیق پروژه‌های بیش‌یادگیری در کنار تجربه‌های شخصی است. او در نهایت برای پشتوانه‌سازی علمی روش خود به آثاری در زمینه‌ی علوم شناختی مراجعه و از آن‌ها استفاده کرده است.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

اصول نه‌گانه‌ی بیش‌یادگیری مجموعه‌ای متنوع برای آموزش موثر یادگیری بهتر، تمرکز بیش‌تر، بازیابی داشته‌های ذهنی، پوشش نقاط ضعف یا به تعبیر یانگ حمله به نقاط ضعف خود و تقویت قدرت شهود است (بفهمیم که چگونه بفهمیم). شاید برای درک ارزش روش بیش‌یادگیری تاکید بر دو هدف مشخص آن کافی باشد. یکی از این اهداف افزایش قدرت و سرعت درک مطلب است که با عنوان شهود از آن یاد شده و دیگری افزایش قدرت حافظه و یادآوری مطالب است. این دو هدف یا دو اصل از نه اصل روش بیش‌یادگیری در کنار اصول دیگر به شما کمک می‌کنند، در زمان کم‌تر مهارت‌های بیشتری بیاموزید و مهم‌تر از آن، از این یادگیری پربازده لذت ببرید. آموزشی که خودپایه است و علاوه‌بر مهارت‌آموزی، مانند تمرینی است که هر بار قابلیت‌های ذهنی انسان را ارتقا می‌بخشد. و به این دلیل است که خواندن کتاب بیش یادگیری ضرورت دارد.

خواندن کتاب بیش یادگیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن این کتاب را به کسانی که به‌دنبال روشی موثر و خودمحور برای یادگیری هستند پیشنهاد می‌کنیم. روشی که فرصت آموختن به‌طور عمیق، بدون معلم و در زمانی کوتاه را فراهم می‌کند.

درباره‌ی اسکات یانگ

اسکات اچ. یانگ نویسنده، وبلاگ‌نویس، برنامه‌نویس و پادکستر متولد نوزدهم اوت ۱۹۸۸ در کانادا است. او فارغ‌التحصیل دانشگاه منیتوبا است. یانگ از سال ۲۰۰۶ شروع به وبلاگ‌نویسی در موضوعات مختلفی کرد که یادگیری مهم‌ترین آن‌ها بود. او همچنین یکی از نویسندگان موفق و پرفروش وال‌استریت ژورنال برای کتاب بیش یادگیری است. اسکات یانگ با شبکه‌های و موسسات مهمی همچون بی‌بی‌سی، نیویورک‌تایمز، تدکس و بیزینس‌اینسایدر همکاری کرده و مقالاتش در بسیاری از نشریات مهم منتشر شده است. یانگ علاقه‌ی چندانی به آگاه شدن عموم از جزئیات زندگی شخصی خود ندارد و در این زمینه بسیار محتاطانه عمل کرده است. اسکات یانگ در سال ۲۰۱۸ ازدواج کرد و اکنون در ونکوور کانادا ساکن است.

مهم‌ترین اثر اسکات یانگ کتاب بیش‌یادگیری در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. او در این کتاب ایده‌ی «بیش‌یادگیری» را مطرح کرد. اصولی نه‌گانه که می‌تواند به افراد در یادگیری خودپایه‌ی مهارت‌های جدید در زمانی کم کمک کند. او با استفاده از همین روش توانست دوره‌ی چهارساله‌ی رشته‌ی علوم کامپیوتر دانشگاه ام‌آی‌تی را به‌صورت غیرحضوری در مدت یک‌سال گذرانده و چهار زبان مختلف را نیز بیاموزد. یانگ اصول بیش‌یادگیری را با تجزیه و تحلیل روش افراد موفق و برجسته در فراگیری و آموختن برساخت. کتاب بیش‌یادگیری با استقبال وسیع مخاطبان مواجه و بسیار پرفروش شد. بسیاری از نویسندگان موفق حوزه‌ی توسعه‌ی فردی و موفقیت نیز این کتاب را تحسین کرده‌اند.

 بخشی از کتاب بیش‌یادگیری

اول نقشه بکشید

اگر توانسته‌ام کمی جلوتر را ببینم، به دلیل ایستادن روی شانه‌های غول‌هاست.

ـ آیزاک نیوتن

دن اِوِرت جلوی سالن اجتماعات مملو از جمعیت ایستاده. مردی تنومند که در اوایل دههٔ ششم زندگی‌اش است، آرام و با اعتمادبه‌نفس صحبت می‌کند و چهرهٔ خندانش با موهای کم‌پشت و ریش بور قاب شده. کنارش میزی پر از وسایل مختلف قرار دارد: چوب، سنگ، برگ، ظرف، میوه، یک پارچ آب. اشاره می‌کند نمایش در حال شروع‌شدن است.

از در سمت راست، زن میان‌سال درشت‌هیکلی با موهای قهوه‌ای تیره و پوست گندمگون به صحنه می‌آید. اِورت به‌سمتش می‌رود و به زبانی که برای زن ناآشناست چیزی به او می‌گوید. زن نگاهی به اطراف می‌اندازد، مشخص است گیج شده، سپس با تردید پاسخ می‌دهد: «کوتی پاوکا جالو.» اورت سعی می‌کند چیزی را که زن گفته تکرار کند. ابتدا کمی تپق می‌زند، اما گویا بعد از یکی دو بار تلاش، زن از تکرار جمله‌اش توسط اِورت راضی است. اِورت به‌سمت تخته‌سیاه می‌رود و می‌نویسد: «کوتی پاوکا جالو سلام (؟).» بعد چوب کوچکی برمی‌دارد و به آن اشاره می‌کند. زن به‌درستی حدس می‌زند که اِورت می‌خواهد نام آن شیء را بداند، بنابراین پاسخ می‌دهد: «نْکیندو.» بار دیگر، اِوِرت به‌سمت تابلو می‌رود و می‌نویسد: «نکیندو چوب.» سپس با دو چوب امتحان می‌کند و دوباره همان جواب را می‌گیرد: «نکیندو.» سپس چوب را می‌اندازد، زن در پاسخ می‌گوید: «نکیندو پائولا.» نمایش به همین منوال ادامه می‌یابد، اورت اشیا را برمی‌دارد، کارهایی را انجام می‌دهد، به پاسخ‌های زن گوش می‌دهد و جواب‌ها را روی تخته یادداشت می‌کند. خیلی زود نام‌گذاری سادهٔ اشیا تمام می‌شود و حالا او جمله‌های پیچیده‌تری می‌خواهد: «او آب را می‌نوشد»، «تو موز را می‌خوری» و «سنگ را در ظرف بگذار.» اورت با هر پاسخی که می‌گیرد آزمایش می‌کند، جملات جدید می‌سازد و واکنش زن را می‌سنجد تا مطمئن شود درست گفته یا نه. در عرض نیم ساعت بیش از دو تخته پر از اسم، فعل، ضمیر و یادداشت‌های آوانویسی می‌شوند.

یادگیری ده‌ها کلمه و عبارت در زبانی جدید طی سی دقیقهٔ اول مواجه‌شدن با آن شروع خوبی است. چیزی که باعث هیجان این کار بزرگ می‌شود این است که اِوِرت حق ندارد به هیچ زبان دیگری که با گویندهٔ دیگر مشترک است صحبت کند. ۶۴ فقط می‌تواند او را تشویق کند کلمات و عباراتی را بگوید و تکرارشان کند تا دستور زبان، تلفظ و واژگان آن زبان را یاد بگیرد. او حتی نمی‌داند زن به چه زبانی حرف می‌زند. ۶۵

اِوِرت چطور می‌تواند در عرض نیم ساعت، بدون دسترسی به معلم یا مترجم یا حتی این‌که بداند چه زبانی می‌آموزد، از همان ابتدا شروع به صحبت با آن زبان کند، درحالی‌که بیشتر ما به‌زور می‌توانیم همین کار را پس از سال‌ها گذراندن کلاس‌های اسپانیایی در دبیرستان انجام دهیم؟ چه چیزی اِوِرت را، با وجود تمام محدودیت‌های دیگر، قادر می‌سازد لغات را بیاموزد و دستور زبان و تلفظ را سریع‌تر از من و شما یاد بگیرد؟ آیا او نابغهٔ زبانی است یا اتفاق دیگری در حال وقوع است؟ پاسخ این سؤال اصل اول بیش‌یادگیری است: فرایادگیری.

نظرات کاربران

عرفان فدوی
۱۴۰۰/۱۰/۰۲

کتاب درباره اهمیت یادگیری مهارت های جدید و طریقه کسب اونهاست ، مهارت هایی مثل سخنرانی ، زبان جدید، عکاسی ، برنامه نویسی، نویسندگی، آشپزی و خلاصه هر مهارتی که بهش نیار دارید، چه برای سرگرمی چه برای شروع و

- بیشتر
علی
۱۴۰۱/۰۱/۱۰

بیش‌یادگیری به معنی یادگیری یک موضوع خاص در زمانی اندک است. . کتاب مطالب مفیدی داشت. اما نویسنده خیلی به حاشیه رفته است و مطالب زائد زیاد دارد. اغلب مطالب کتاب هم در بقیه کتابهای مربوط به یادگیری وجود دارد. . بخشی از راه‌حل‌های

- بیشتر
Mina
۱۴۰۰/۰۹/۲۹

دو نسخه ترجمه از این کتاب در طاقچه وجود داره نمیدونم کدوم دقیق تره ولی بعد از بررسی هر دو نسخه متوجه شدم نشر میلکان روان تر ترجمه کرده و برای همین هم تصمیم گرفتم همین نسخه رو مطالعه کنم

مهدی صالحی
۱۴۰۰/۰۹/۲۷

کاش طاقچه کتاب رو به بی نهایت اضافه کنه

سعید رستگار
۱۴۰۰/۱۲/۰۱

اولش از آخرین جمله کتاب شروع میکنم: *خیلی خیلی بیشتر از آنچه تصور می کردید چیز برای فهمیدن وجود دارد* شما اهل کتاب ها می‌فهمید که اسکات داره چی میگه. این کتاب به من یاد داد که آدم‌های موفق چجوری یک چیز جدید

- بیشتر
masy n
۱۴۰۱/۰۱/۰۶

لطفا به طاقچه بی نهایت اضافه ش کنید 🔥

دلارام باقری
۱۴۰۱/۰۴/۰۵

اگه میخواید یه کاری رو به صورت فشرده و خود آموز انجام بدید این کتاب برای شماست😍🤩

Negar CHegeni Nezhad
۱۴۰۱/۰۱/۲۱

این ترجمه خیلی خوب نیست ترجمه ی خانم شبیری بهتره

Amir Amjadi
۱۴۰۰/۱۰/۰۸

با اینکه یکمی از نسخه نمونه رو خوندم چنتا چیز یاد گرفتم

تحریم
۱۴۰۱/۰۷/۲۹

بسیار مفید و خواندنی ،از طاقچه تقاضا دارم به طاقچه بینهایت اضافه بشه🙏🏻🤚

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۸)
«همیشه برای خودت چالشی ایجاد کن
•)•
هرچه شخص در کاری توانمندتر شود، متوجه می‌شود چقدر بیشتر می‌تواند در آن حوزه پیشرفت کند.
Nostalgia
برای یادگیری سریع چیزهای مهم، لازم نیست مجموعهٔ مشخصی از استعدادها را داشته باشید. این فرایند را همه می‌توانند به‌خوبی انجام دهند. تنها دلیلی که بیشتر مردم این کار را نمی‌کنند این است که هرگز کتابی که راه را به آن‌ها نشان دهد نداشته‌اند، البته تا الان.
Mina
تحسین، نوع رایجی از بازخورد که معلم‌ها اغلب از آن استفاده می‌کنند (و دانش‌آموزان از آن لذت می‌برند)، معمولاً برای یادگیری مضر است. وقتی بازخورد به سنجش شما به‌عنوان یک فرد می‌پردازد (به‌عنوان مثال، «تو خیلی باهوشی!» یا «تو خیلی تنبلی») معمولاً در یادگیری تأثیر منفی می‌گذارد.
Mina
مهم‌ترین خصیصهٔ بیش‌یادگیری، ورای اصول و تاکتیک‌ها، روح بیش‌یادگیری است. روح مسئولیت‌پذیری به یادگیری‌تان: تصمیم‌گیری دربارهٔ این‌که چه می‌خواهید بیاموزید، چطور می‌خواهید آن را بیاموزید و تهیهٔ برنامه‌ای برای آموختن آنچه باید بیاموزید
Mina
بسیار رایج است که چیزی را نفهمیده باشیم، ولی فکر کنیم فهمیده‌ایم. محققی به نامِ ربکا لاوسون‌ این را «توهم عمق تبیینی» می‌نامد.
Mriq Sezar
آنچه می‌تواند مانع پیشرفت ما شود نه بازخوردهای منفی، بلکه ترس از شنیدن انتقاد است که باعث کنارگذاشتن پروژه‌مان می‌شود. بعضی اوقات بهترین کار فقط شیرجه‌زدن در دل سخت‌ترین محیط است، چون حتی اگر در ابتدا بازخورد خیلی منفی باشد، می‌تواند ترس‌های‌تان از شروع پروژه را کاهش دهد و اگر آن‌قدر تند باشد که کمکی نکند هم به شما این امکان را می‌دهد که بعداً کارتان را اصلاح کنید.
Mina
اما اصل کار مستقیم می‌گوید در واقع بیشتر پروسهٔ یادگیری وقتی اتفاق می‌افتد که در حال انجام کاری هستید که می‌خواهید در آن پیشرفت کنید.
فرزانه
پل گراهام، گفته است: «در بسیاری از زمینه‌ها، یک سال کار متمرکز به‌علاوهٔ توجه بسیار کفایت می‌کند.»[۱]
Anahid
بهترین بیش‌یادگیران آن‌هایی هستند که دلایل واقع‌گرایانهٔ خود برای یادگیری را با انگیزه‌ای که باعث هیجان‌شان می‌شود تلفیق می‌کنند.
Negin

حجم

۳۰۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۳۰۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۵۰%
تومان