دانلود و خرید کتاب تفسیر سوره نوح حمیدرضا ارباب سلیمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفسیر سوره نوح اثر حمیدرضا ارباب سلیمانی

کتاب تفسیر سوره نوح

معرفی کتاب تفسیر سوره نوح

کتاب تفسیر سوره نوح نوشته حمیدرضا ارباب سلیمانی یکی از کتاب‌های تفسیر سور‌ه‌ای قرآن است که در انتشارات حکمت و عرفان منتشر شده است.

درباره کتاب تفسیر سوره نوح

قرآن مجید، بهترین سخن و بهترین موعظه و پند الهی است. قرآن کریم برای مؤمنان شفاء و درمان و جداکننده حق از باطل است و شکی در آن راه ندارد.  قرآن معجزه جاودان اسلام و پیامبر خاتم محمد مصطفی (ص) است و تمسک به آن مایه صلاح و فلاح انسان است. هر مسلمانی وظیفه دارد با این مائده آسمانی مأنوس باشد و قرآن را محورِ عقیده، فکر، تصمیم و عمل خود قرار دهد. و نباید فراموش کنیم که بی‌اعتنایی به این میراث ماندگار، تندترین سرزنش‌های الهی را به دنبال دارد. 

پس از انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیاری برای آموزش قرآن انجام شد و این کتاب نتیجه یکی از این تلاش‌های ارزشمند است. این کتاب شامل گفتارهایِ تفسیریِ حجت‌السلام والمسلمین حمیدرضا ارباب‌سلیمانی است که از ماه مبارک رمضان ۱۳۸۰، در برنامه «آیات و بینات» رادیو قرآن آغاز و تا سال ۱۳۸۳ ادامه پیدا کرد. از امتیازات این نوع تفسیر می‌توان به ترتیبی، ساده و روان، کوتاه و مختصر، محکم و دقیق و جذاب و زیبا بودن اشاره کرد. 

این کتاب به سوره نوح می‌پردازد و تفسیر روان و جذابی در اختیار علاقه‌مندان به شناخت بهتر قرآن قرار می‌دهد.

خواندن کتاب تفسیر سوره نوح را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت قرآن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تفسیر سوره نوح

این سوره چنان‌که از نامش پیداست سرگذشت حضرت نوح را بیان می‌کند، در سوره‌های متعددی از قرآن مجید به سرگذشت این پیامبر بزرگ اشاره شده، از جمله سوره‌های انبیاء، اعراف، شعراء و مؤمنون و از همه مشروحتر در سوره «هود» از آیه ۲۵ تا ۴۹، سرگذشت نوح (ع)، نخستین پیامبر اولوالعزم بیان شده‌است. مراد از اولوالعزم پیامبرانی هستند که شریعت و آیین تازه‌ای با خود آوردند و آنها پنج نفرند: نوح، ابراهیم، موسی، عیسی و محمد (ع). به هرحال آنچه در سوره نوح می‌خوانیم قسمت ویژه‌ای از زندگی او است که در جاهای دیگر قرآن به این سبک نیامده است. آنچه در سوره نوح آمده در حقیقت مربوط به دعوت مستمر و پیگیر او به‌سوی توحید است، آن هم در برابر قوم سرکش و لجوج و متکبری که به هیچ وجه حاضر به قبول حق نبودند.

این سوره ویژگی‌های سوره‌های مکی مانند بحث پیرامون اصول دین و انذار مشرکان و مخالفان را در بردارد و شامل ۲۸ آیه است. 

در کتاب شریف تفسیر مجمع‌البیان روایتی از پیامبر (ص) نقل شده که آن حضرت فرمودند: کسی که سوره «نوح» را بخواند، از مؤمنانی خواهد بود که شعاع دعوت نوح پیامبر او را فرا می‌گیرد.۱

بدیهی است چنین نتیجه مهمی تنها بر خواندن الفاظ این سوره مبارکه مترتب نخواهد شد، بلکه باید در محتوای سوره نوح، یعنی راه و رسم آن پیامبر بزرگ و صبر و پایداری او و یارانش در راه دعوت به‌سوی حق تأمل و تدبر نمود و از آن الهام گرفت و آنها را به‌کار بست.

پس از این مقدمه به شرح آیات این سوره مبارکه می‌پردازیم در اولین آیه می‌خوانیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

(. إِنَّا أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَی قَوْمِهِ أَنْ أَنذِرْ قَوْمَک مِن قَبْلِ أَن یأْتِیهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ)

ما نوح را به‌سوی قومش فرستادیم و گفتیم قوم خود را انذار کن پیش از آن‌که عذاب دردناک به سراغشان آید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۴۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان