دانلود و خرید کتاب آغوش مادر سیده رقیه آذرنگ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آغوش مادر اثر سیده رقیه آذرنگ

کتاب آغوش مادر

معرفی کتاب آغوش مادر

کتاب «آغوش مادر» نوشته سیده رقیه آذرنگ پژوهشگر دفاع مقدس شهرستان دزفول به‌تازگی توسط نشر ۲۷ بعثت منتشر شده است. کتاب آغوش مادر، اولین کتاب داستانی مصور (کمیک) برای رده سنی نوجوان در مورد بمباران شهرستان‌های جنوب ایران می‌باشد.

درباره کتاب آغوش مادر

این کتاب درباره مادری است که در زمان جنگ در کوچه‌پس‌کوچه‌ها به دنبال دخترش می‌گردد و مادر به وی می‌گوید که برود و در خانه برادرش را پیدا کند که دخترک برادر نوزادش را درون گودالی پیدا می‌کند؛ اما برادر مرده است و خواهر با چشمانی گریان به سمت مادر می‌آید که در راه مجروح شد و در آغوش مادر و به همراه مادر به شهادت رسیدند.

وجه تمایز این کتاب با دیگر کتب رده سنی کودک و نوجوان این است که در حوزه زن و دفاع مقدس به‌ویژه زنان شهید نگاشته شده است و شاید هم برای اولین‌بار در کشور باشد که روایتی داستانی با طراحی کمیک تصویری در حوزه زنان شهید و شهرهای جنوبی کشور که درگیر جنگ بوده‌اند، ارائه شده است. «آغوش مادر»، داستانی تراژیک است که قهرمان آن یک دختر نوجوان است.

خواندن کتاب آغوش مادر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب آغوش مادر برای گروه سنی ب، ج به چاپ رسیده است.

بخشی از کتاب آغوش مادر

«کوچه خلوت بود. خورشید عصر تابستان نمی توانست نورش را بر زمین بتابد؛ دردهای سیاه انفجارها به هوا | برمی خاست. همه جا تاریک شده بود. آتش روی خانه های آوارشده زبانه می کشید و نفس گرمش را روی صورت دخترک می دمید. دخترک دستش را جلوی صورت خیس از عرقش بالا آورده بود. و آهسته و لنگان لنگان روی آوارها گام برمی داشت. گونه ها و نوک بینی اش از گرما سوخته بود و زخمی عمیق و تر روی سرش می جوشید. قطرات خون کم کم داشت

خودش را به گردن و لباس خاک آلود دخترک می رساند. هنوز به انتهای کوچه نرسیده بود که صدای قدم هایی را از پشت سرش شنید. برگشت و به عقب نگاه کرد. چشمانش در چشمان زنی زخمی و مجروح میخ شد.

زن ایستاد و دخترک وحشت زده خودش را به دیوار چسباند. هردو در سکوت به هم خیره شده بودند. دستي زن به سمت دخترک دراز شده بود و در نگاهش خواهشی موج می زد. او پشت سرهم کلماتی بریده بریده را زیر لب تکرار میکرد. سوختگی شدید و لباس های سیاه و چادرسوخته ی زن؛ دخترک را یاد لحظاتی پیش انداخت و دلشوره اش بیشتر شد. جرأت جلو رفتن نداشت. از اینکه نمی توانست کاری از پیش ببرد صدای گریه اش بلند شد.

زن کم که از حال رفت و کنار دیوار افتاد. همان طور که دخترک گریه میکرد. خودش را به زن رساند و صورت خون آلودش را نوازش میکرد. حسی درونش فوران کرده بود. احساس می کرد آن زن را می شناسد. زن کمی بعد به هوش آمد. دخترک خوشحال شد.»

نظرات کاربران

راز خورشید
۱۴۰۱/۰۴/۰۵

سلام. برای اولین بار کتابی در رده سنی نوجوان در مورد شهدای زن نوشته شده و می تواند الگوی خوبی برای جوانان باشد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان