دانلود و خرید کتاب علم و آیین ها روپرت شلدریک ترجمه لیلا ثریاصفت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب علم و آیین ها اثر روپرت شلدریک

کتاب علم و آیین ها

معرفی کتاب علم و آیین ها

کتاب علم و آیین ها تاثیر تجربه‌های معنوی راهگشا بر بدن، مـغز و سلامتی نوشتهٔ روپرت شلدریک و لیلا ثریاصفت در نشر جیحون به چاپ رسیده است.

روپرت شلدریک در کتاب علم و آیین ها، درباره تاثیر تجربه‌های معنوی راهگشا بر بدن، مغز و سلامتی سخن می‌گوید و تمارینی برای مراقبه، شکرگزاری و زیارت ارائه می‌کند که در هر دینی کمک کننده است.

 من شخصاً بسیاری از تمرین های معنوی توصیف شده در این کتاب توسط روپرت شلدریکی را به کار بسته ام و عشق، شادی، همدلی، شکرگزاری و تعادل فکری بیشتری را تجربه کرده ام. هم هی ما مدیون روپرت هستیم، کسی که با تمام توان ما را هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ معنوی به بینشی عمیق رساند.

دیپاک چوپرا

من این کتاب را دوست دارم! تعداد کمی از دانشمندان زنده ی دنیا شور و اشتیاق و جسارتی همچون شلدریک برای سؤال کردن و تحقیق کردن روی پاسخ سؤالات و بیان نتیجه ای که همگان بتوانند درک کنند را دارند. وقتی این کتاب را مطالعه می کنید، آماده ی کی سفر هیجان انگیز باشید.

دکتر متیو فاکس، نویسند کتاب نعمت اولیه و راهی به سوی خدا

کتاب علم و آیین ها کتابی است که از خواندنش لذت خواهید برد و باید حتماً و فوراً خوانده شود. این کتاب را بخرید، بخوانید و به تمامی دوستان خود و پیروان روش های علمی بدهید. شلدریک در این کتاب به ما کمک می کند زنده بمانیم و زندگی را به درستی درک کنیم. همه ما نیازمند این یاری می‌باشیم.

دکتر چارلز فاستر، نویسنده کتاب حیوان بودن

اگر تشنه دادن طعم و مزه ای بیشتر به زندگی تان هستید، کتاب علم و آیین‌ها از روپرت شلدریک بهترین نقطه شروع است. این کتاب برای مدرنتیه تشنه و درمانده همچون احیای دوباره است و از این رو برای بقای ما حیاتی است.

لاری دوزی، نویسنده کتاب یک ذهن

درباره کتاب علم و آیین ها

هر دین و آیینی که داشته باشید، روش‌های مراقبه و شکرگزاری که روپرت در این کتاب معرفی می‌کند برایتان کاربردی و سودمند است. همه مسیحیان، مسلمانان، یهودیان، بودائیان، زردشتیان و هندوها می‌توانند این تمرین‌ها را انجام دهند و ختی آتئيست‌ها و ندانم‌گراها از انجام آن لذت ببرند. تمرین‌های معرفی شده در این کتاب مختص دین خاصی نیست بلکه در اختیار و پذیرای همه است.

کسانی که تمرین سپاس‌گزاری انجام می‌دهند شادتر از کسانی هستند که آن را نجام نمی‌دهند و نویسنده نیز این کتاب را به همین دلیل نوشته است. چون باور دارد در عصر سکولار انسان به شدت نیازمند معنویت است، چه مذهبی باشد و چه نباشد.

روپرت شلدریک در این کتاب ۷ تمرین معرفی می‌کند که میان تمام مذاهب و ادیان مشترک‌اند. همه مذاهب انسان را به شکرگزاری تشویق می‌کنند و تمام سنت‌های دینی زیارت دارند. هندوها به معابد خود می‌روند، مسمانان به مکه و مکان‌های مقدس خود می‌روند و یهودیان و مسیحیان در سراسر دنیا نیز آداب زیارت خود را دارند. پس با کتاب علم و آیین و تمرین‌های آن همراه شوید تا سیر و سلوکی معنوی را آغاز کنید و به آرامش و شادی بیشتری برسید.

کتاب علم و آیین ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه دوست‌داران کتاب‌هایی درباره معنویت، مراقبه و شکرگزاری مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب علم و آیین ها

در این فصل، من بحث را با این موضوع که مراقبه مستلزم انجام چه کارهایی است شروع می‌کنم. سپس، بعد از معرفی اجمالی تاریخچهٔ مراقبه، به اثرات آن روی سلامتی ذهنی و فیزیکی می‌پردازم و این‌که چگونه فیزیولوژی مراقبه‌کنندگان و فعالیت مغزی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در مرحلهٔ بعد، نگاه موشکافانه‌ای می‌اندازم به تجربهٔ مراقبه و پی‌آمدهای آن روی درک ما از خودآگاهی، چه انسانی و چه ورای انسانی.

به عنوان یک ناظر بیرونی، مشاهدهٔ کسی که در سکوت با چشمان بسته در جایی نشسته است، بیشتر از این‌که مراقبه به نظر بیاید عبادت به نظر می‌رسد و درواقع، عبادت و مکاشفهٔ ژرف‌اندیشانه، خود یک نوع مراقبه است؛ اما تجربهٔ درونی بسیار متفاوت است. بیشتر عبادات، هدایت‌کننده به بیرون هستند و ذهن را به بیرون می‌کشانند، مثل دعاهایی که برای دیگران می‌کنیم یا خواسته‌های که مطرح می‌کنیم. این نوع عبادتها «کاری» را انجام می‌دهند. آن‌ها قصد و هدفی را ابراز می‌کنند. مراقبه درخواست چیزی نیست، بلکه رها کردن افکار و درخواست‌هاست.

من، هم مراقبه و هم عبادت می‌کنم و تفاوت بین آن‌ها را همچون تفاوت دم و بازدم می‌دانم. مراقبه همانند دم است که ذهن را به داخل هدایت می‌کند و عبادت مانند بازدم است که ذهن را به خارج هدایت می‌کند. مراقبه، دل کندن از نگرانی‌های روزمره و معمولی با یک خودآگاهی به درون هدایت‌شونده است و عبادت، زندگی روح را به آنچه در دنیای خارج در حال رخ دادن است وصل و به بیرون هدایت می‌کند.

تکنیک‌های بسیاری برای مراقبه وجود دارد و اشکال مختلفی از آن در سنت‌های مذهبی بزرگ وجود دارند. بیشتر آن‌ها به صورت نشسته انجام می‌شوند، ولی برخی نیز بیشتر از ساکن نشستن مستلزم حرکت هستند، همان‌طور که در چی کونگ۴۵ و مراقبه پیاده‌روی و حرکت۴۶ در ذن، چند حرکت آرام و جاری با تنفس ریتمیک و عمیق ترکیب می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲۸۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان