دانلود و خرید کتاب صور حسینعلی جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صور اثر حسینعلی جعفری

کتاب صور

انتشارات:انتشارات سروش
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صور

کتاب صور نوشتهٔ حسینعلی جمشیدی در انتشارات سروش به چاپ رسیده است. رمان «صور» دربارۀ حضور یک پیرمرد فلسطینى در راهپیمایى اربعین و در واقع پیوند میان قدس و کربلا است. همچنین این رمان تحلیلى از اوضاع جهان اسلام با توجه به گذشتهٔ ناآرام فلسطین است.

درباره کتاب صور

در رمان «صور» به مسئله اشتراک ادیان و تقریب مذاهب اشاره شده، مخصوصاً تاکید شده که امام حسین(ع) مختص شیعیان نیست و پیروان دیگر ادیان نیز ایشان را الگوی خویش می‌دانند.

درباره حسینعلی جعفری

 حسینعلی جعفری از داستان‌نویسان و مدرسین دانشگاه است که تاکنون آثار متعددی از او منتشر شده که از این موارد می‌توان به «الو... لیلی!»، «دقیقاً نیمه شب»، «افرا»، «من سرباز هخامنشی بودم» و «ساعت‌ها همه خوابند» اشاره کرد.

کتاب صور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به سرگذشت فلسطین و قدس و داستان‌هایی در فضاهایی معنوی مثل اربعین توصیه می‌کنیم.

بخشی از کتاب صور

ناجی معلّم اینجا بود. میدانی چکارش کردند؟ تا گردن دفنش کردند توی خاک و روی سرش شیره خرما ریختند. می‌دانی شترمورچه‌ها عاشق شیره‌اند؟ می‌دانی یا نه؟

 ( ابو خالد ) چشم انداخت سمت باغچه اندازه کف دست زیر درخت انجیر پیر محو ( نور ) شد که سبزی می چید و می ریخت توی سبد کوچک بافته شده از شاخه های نازک زیتون. صدا بلند کرد: باز زانو درد می گیری ها. نور کمر راست کرد: تمام شد و نشست روی تخت چوبی پایه کوتاه کنار باغچه: سفره نباید بی زینت باشد و سبزی را زیرو رو کرد: به ( عیاض ) زنگ زدی؟ ابو خالد نگفت که جواب نداده و نالید: مگر این خط و خطوط راه می دهند؟ هی می گوید تماس با مشترک مورد نظر امکان پذیر نمی باشد و از سکو پایین آمد و راه افتاد سمت نور. نور دعا کرد به جان عیاض و سراپای شوهرش را برانداز کرد. می خوای بروی نماز جمعه؟ می دانی و می پرسی؟ می ترسم... می ترسم بلایی سرت بیاید. من عمرم را کرده ام و... تا عیاض را داماد نکردی و پسر عیاض را ندیدی حق نداری حالا بغض نکن. مگر دست من است؟

نظرات کاربران

مهدیه
۱۴۰۰/۰۸/۰۸

عالیه هم اربعین هم وحدت بین شیعه و سنی هم فلسطین و عراق و سنت ها و غذاها و شعرها و هم داعش را در داستانی زیبا به تصویر میکشد🌱🌸

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۵ صفحه

حجم

۱۰٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۵ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان