دانلود و خرید کتاب نگاهی روان کاوانه به پیری دانیل کوئین دز ترجمه سمیرا زمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگاهی روان کاوانه به پیری اثر دانیل کوئین دز

کتاب نگاهی روان کاوانه به پیری

انتشارات:انتشارات سروش
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نگاهی روان کاوانه به پیری

کتاب نگاهی روان‌کاوانه به پیری نوشتۀ دانیل کوئین دز با ترجمۀ سمیرا زمانی و سعید سمندری در انتشارات سروش به چاپ رسیده است. این کتاب، پژوهشی جامع دربارۀ سالمندان و مسئلۀ راون‌کاوی آن‌هاست و مطالعۀ آن برای هرکس که با سالمندان در ارتباط است مفید خواهد بود.

درباره کتاب نگاهی روان کاوانه به پیری

کتاب نگاهی روان‌کاوانه به پیری ترجمه‌ای از کتابی با نام Growing Old نوشتۀ دانیل کوئین‌ دز، روان‌کاو فرانسوی است. این کتاب پژوهشی جامع و مفید دربارۀ سالمندان است و بخش پایانی آن، پیوستی با شرح واژه‌های روان‌کاوی دارد. 

جمعیت سالمند در عصر جدید که پیشرفت‌های علم پزشکی یکی از مشخصه‌هایش است افزایش یافته و بنابراین پژوهش و آموزش در این باره از ضرورت‌های هر جامعه است. کتاب نگاهی روان‌کاوانه به پیری با موضوع روان‌کاوی سالمندان می‌تواند اثری جامع و درخور توجه در زبان فارسی باشد. مطالعۀ این کتاب برای تمام افرادی که با سالمندان سروکار دارند مفید است. 

کتاب نگاهی روان کاوانه به پیری در ۱۵ فصل تدوین شده است. فصل اول با عنوان بازسازی زندگی درونی، موضوع پیر شدن از نگاه روان‌شناختی را بررسی کرده است. فصل دوم با عنوان لحظۀ کوتاه ابدیت، رابطۀ روان‌کاوی و زبان را توضیح داده است. فصل سوم با عنوان فرایند یادآوری خاطرات، موضوع سازمان‌دهی خاطرات فراموش‌شده را بررسی کرده است. فصل چهارم با عنوان مراحل رشد، موضوع روان‌شناسی رشد و مراحل آن را توضیح داده است. فصل پنجم اضطراب مرگ نام دارد و موضوع معنای زندگی در مواجهه با مرگ را بررسی کرده است. فصل ششم با عنوان مفهوم ضعف و نقص‌های سالمندان، موضوع مرگ، زوال ذهنی، سوگواری و افسردگی را بررسی کرده است. فصل هفتم با عنوان همه‌چیز را از دست می‌دهیم ولی خود را نه، به موضوع دنیای پنهان بیمار مبتلا به آلزایمر، میل جنسی در سالمندان و هویت جنسی پرداخته است. فصل هفتم با عنوان گنجینه‌های پیری، دربارۀ شور و حرارت زمان حال و لحظات ناب زندگی است. فصل هشتم با عنوان گذرگاه تنگ و باریک، دربارۀ اضطراب خود بودن و گذرگاه تنگ آن صحبت کرده است. فصل دهم با عنوان روان‌درمان سالمندان به موضوع تمایل سالمندان به روان‌کاوی، پذیرش اشتباهات، پیشنهادهای روان‌درمانی و نگرانی‌های سالمندان اختصاص یافته است. فصل یازدهم با عنوان روان‌کاوی سالمندان موضوع اصلی در روان‌کاوی سالمندان را بررسی کرده است. فصل دوازدهم با عنوان روان‌کاو و پیری موضوع روان‌کاو و تجربۀ هم‌زمان سنین مختلف را توضیح داده است. فصل سیزدهم پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها و تفاوت بین نسل‌ها نام دارد. فصل چهاردم با عنوان نت آبی و هنر عشق ورزیدن، دربارۀ ترس از دوست‌داشتن و هماهنگی ابدیت و زمان تقریبی است. فصل پانزدهم کتاب نگاهی روان‌کاوانه به پیری، به پیوست‌های آن اختصاص دارد.

خواندن کتاب نگاهی روان کاوانه به پیری

به دوستداران کتاب‌های مرتبط با روانشناسی عمومی و نیز به تمام کسانی که با سالمندان در ارتباط هستند پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

حجم

۴۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان