دانلود و خرید کتاب تاریخ علم؛ تبیین جهان هستی استیون واینبرگ ترجمه جمیل آریایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ علم؛ تبیین جهان هستی اثر استیون واینبرگ

کتاب تاریخ علم؛ تبیین جهان هستی

معرفی کتاب تاریخ علم؛ تبیین جهان هستی

کتاب تاریخ علم تبیین جهان هستی نوشته استیون واینتبرگ برنده جایزه نوبل فیزیک است. این کتاب با ترجمه جمیل آریایی منتشر شده است. کتاب تاریخ علم تبیین جهان هستی به تاریخ جهان از دیدگاهی دیگر می‌پردازد.

درباره کتاب تاریخ علم تبیین جهان هستی

بعضی از تاریخ‌دان‌های علم به این عقیده‌ پوسیده پای‌بند هستند که در مطالعه‌ دانش علمی گذشته نباید از دانش علمی امروزی یاری جست. به گمان نویسنده ما باید از دانش کنونی خود استفاده کرده و علم گذشته را روشن کنیم. این کتاب با این رویکرد به تاریخ علم پرداخته است.

این کتاب خلاصه هزاران سال تلاش انسان، از یونانیان باستان تا اعراب و اروپائیان، برای درک جهان هستی است، مسیر جذاب رشد تمدن انسان. واینبرگ می‌گوید: «تاریخ علم داستانی است که دانشمندانی چون من در آن سهم داریم. دانشی از پژوهش‌های گذشته می‌تواند چراغ راه پژوهش‌های امروزی و یاری‌رسان آن باشد و برای برخی از دانشمندان، دانش تاریخ علم الهام‌بخش پژوهش‌های کنونی آن‌هاست. با وجود این، امیدواریم پژوهش‌های امروزی ما بخشی، هر چند ناچیز، از تاریخ بزرگ علوم طبیعی باشد.»

عموما کتاب‌های تاریخ علم را تاریخ‌دانان می‌نویسند چون به روند تاریخ مسلط هستند اما این افراد چندان در علم سررشته ندارند. اما کتاب تاریخ علم تبیین جهان هستی را که یکی از مهم‌ترین کتاب‌های تاریخ علم است را یکی از برجسته‌ترین فیزیکدان‌های نظری کیهان‌شناسی و ذرّات بنیادی معاصر، استیون واینبرگ، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل فیزیک سال ۱۹۷۹ نوشته است. که خود در آن نقشی ماندگار دارد.

خواندن کتاب تاریخ علم تبیین جهان هستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ علم و دانشجویان فیزیک پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کتاب استیون واینتبرگ

استیون واینبرگ Steven Weinberg متولد ۳ مه ۱۹۳۳ در نیویورک است. او فیزیک‌دان مشهور آمریکایی و برنده جایزه نوبل است. واینبرگ به عنوان یکی از اعضای دپارتمان فیزیک و اخترفیزیک، کرسی جوزی رگنتال در علم را در دانشگاه تگزاس، آستین به عهده دارد

. زمینه فعالیت علمی واینبرگ، فیزیک ذرات بنیادی و کیهان‌شناسی فیزیکی است که این تحقیقات منجر به دریافت جوایز متعددی شده‌است که از جمله آنها می‌توان به جایزه نوبل فیزیک (۱۹۷۹) و مدال ملی علوم (۱۹۹۱) اشاره کرد. در سال ۲۰۰۴، او موفق به اخذ مدال بنجامین فرانکلین از مجمع فیلسوفان آمریکا شد. این مجمع از واینبرگ به عنوان یکی از برجسته‌ترین فیزیک‌دانان حال حاضر دنیای امروز نام برد که مورد تأیید بسیاری است. او همچنین عضوی از آکادمی ملی علوم آمریکا، انجمن سلطنتی بریتانیا، مجمع فیلسوفان آمریکا و همچنین فرهنگستان هنر و علوم آمریکا نیز هست.

بخشی از کتاب تاریخ علم؛ تبیین جهان هستی

در دوران شکوفایی علمِ یونان یا پیش از آن، بابلیان، چینیان، مصریان، هندیان، و دیگران سهم به سزایی در فناوری، ریاضیّات، و اخترشناسی داشته‌اند. با این حال، از یونانی‌ها بود که اروپا الگو و الهام گرفت و علم مدرن در اروپا آغاز شد، آن سان که یونانیان نقش ویژه‌ای در کشف علم بازی کردند. چرا یونانیان این چنین دست‌آوردهای زیادی داشته‌اند؟ باید بدانیم که علم یونان آنگاه پا گرفت که یونانیان در شهرهای ایالتی مستقل کوچکی می‌زیسته‌اند و در بسیاری از آن‌ها دموکراسی برقرار بود. با وجود این، آن‌گونه که خواهیم دید، یونانیان شگفت‌انگیزترین دست‌آوردهای علمی خود را زمانی به دست آوردند که این ایالت‌های کوچک در قدرت‌های بزرگ جذب شدند که اوّلی پادشاهی‌های یونانی و بعدی امپراتوری روم بود. سهم یونانیان در علوم و ریاضیّات در دوران یونان‌مداری و رومی تا دوران انقلاب علمی قرون شانزده و هفده در اروپا بی‌رقیب ماند.

نظرات کاربران

کاربر ۱۵۲۵۵۵۶
۱۴۰۱/۰۴/۳۰

این کتاب به عنوان یک متن درسی برای تاریخ علم است. نوشته یکی از دانشمندان و البته روشنفکران برجسته. آقای واینبرگ قلم روانی دارد و از هرگونه سخت نویسی پرهیز می‌کند. البته چون مطلب علمی است نیاز به توجه دارد.

- بیشتر
NKH
۱۴۰۲/۰۴/۲۵

کتاب تاریخ علم!! این کتاب باتوجه به‌عنوانش هم خوب است و هم بد! اما چرا خوب؛ ١- آنگونه که پیداست نویسنده برای پرداختن به شخصیت‌های علمی موردنظر خود متون تاریخی زیادی را مطالعه کرده و از دیگران کمک زیادی گرفته ،

- بیشتر
حسین
۱۴۰۱/۰۹/۰۷

اولین کتابی هست که از واینبرگ میخونم نمیدونم متن اصلی کتاب هم همین طوره یا مشکل از ترجمه است. متن کتاب روان نیست. بخوام توضیح بدم انگار مترجم هیچ ویرایش و تجدید نظری بعد از ترجمه ابتدایی و خاک اثر

- بیشتر
Sharareh Haghgooei
۱۴۰۱/۰۷/۳۰

کتاب خصوصا بعضی مسائل فیزیک و نجوم رو اینقدر تخصصی توضیح داده بود که حوصله ام سر رفت و نتونستم تا آخر ادامه بدم.pdf بودن متن هم مزید بر این علت بود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۹ صفحه

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۹ صفحه

قیمت:
۸۷,۰۰۰
تومان