دانلود و خرید کتاب چرا کار می کنیم؟ بری شوارتز ترجمه سیدشمس‌الدین میرابوطالبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب چرا کار می کنیم؟

کتاب چرا کار می‌کنیم نوشتهٔ بری شوارتز با ترجمهٔ سید شمس‌الدین میر ابوطالبی در انتشارات ترجمان علوم انسانی چاپ شده است. این کتاب پاسخ سؤالی را می دهد که خیلی از ما به اشتباه فکر می‌کردیم پاسخ آن را می‌دانیم. مدت‌های مدیدی تصور می‌شد کسب درآمد هدف اصلی یا حتی تنها هدف کار کردن است، اما این خیلی از نارضایتی‌های کسانی که دستمزدهای خوبی داشتند و خیلی از رضایتمندی‌های شغلی افرادی با دستمزد پایین‌تر را توجیه نمی‌کرد. به همین خاطر به نظر می‌آمد چیز بیشتری از کسب درآمد پشت داستان کار کردن آدم‌ها وجود دارد. معنادار بودن کار، آزادی عمل کارکنان، تأثیر مثبت کار بر زندگی افراد دیگر، روابط انسانی بین کارگر و کارفرما و بسیاری موارد دیگر که در این کتاب بررسی شده است، می‌توانند انگیزهٔ افراد از کار کردن را توصیف کنند.

درباره کتاب چرا کار می‌کنیم

چرا کار می‌کنیم؟همهٔ ما فکر می‌کنیم جواب این سوءال را می‌دانیم درحالی‌که بری شوارتز در این کتاب با ارائه دلایل و شواهد متعدد به ما نشان می‌دهد که دلیل اصلی کار خیلی پیچیده‌تر و متفاوت‌تر از آن چیزی است که بسیاری از ما فکر می‌کنیم.

کتاب چرا کار می‌کنیم دیدگاه‌های آدم اسمیت در مورد کار را بررسی می‌کند و به نقد آن‌ها می‌پردازد. هم چنین با نگاهی روان‌شناسانه به نظریه‌های مدرن کار و انگیزه‌های اصلی کار نظر می‌کند. و در نهایت پیش‌بینی‌هایی می‌کند و راهکارهایی ارائه می‌دهد.

تا وقتی هدف کسب و کارها و اهداف کارکنان در یک راستا نباشد، هیچ کدام راضی نخواهند بود و در نهایت مشتریان نیز رضایت نخواهند داشت. اما اهداف کسب و کارها چیست؟ هدف کارکنان از کار کردن چیست؟.

بری شوارتز در کتاب چرا کار می‌کنیم؟ به سراغ کارگران بیمارستان‌ها، تولیدکنندگان موکت، آرایشگران و اعضای هیئت‌مدیره‌ها رفته و در مورد انگیزه‌های مختلف افراد از انجام کاری که به آن علاقه‌مندند تحقیق کرده و دیدگاهی متفاوت به مخاطبان خویش ارائه داده است.

بر این اساس به نظر می‌رسد که معنادار بودن کار، میزان استقلال و آزادی عمل کارکنان در کاری که انجام می‌دهند، مشخصه‌های شخصیتی و علایق فردی و درنهایت فضای روانی حاکم بر محیط کار و اعتمادی که بین کارگر و کارفرما وجود دارد، تأثیر زیادی در کیفیت انجام آن دارد و به وجودآورنده دلیل اصلی انجام آن کار است.

درباره بری شوارتز

بری شوارتز نویسنده آمریکایی و استاد دانشگاه در رشته روانشناسی است که قبلاً هم کتاب پرفروش پارادوکس انتخاب از او منتشر شده است. بری شوارتز استاد روان‌شناسی دانشگاه سوارتمور در پنسیلوانیاست. او تابه‌حال ده کتاب و بیش از صد مقاله برای ژورنال‌های تخصصی نوشته است. در سال ۲۰۰۴، پارادکس انتخاب: چرا بیشتر کمتر است را به چاپ رساند، که هم بیزینس ویک و هم مجلهٔ فوربز آن را به‌عنوان یکی از برترین کتاب‌های کسب‌وکار انتخاب کردند، و به ۲۵ زبان ترجمه شده است. شوارتز، از زمان انتشار این کتاب، مقالات مختلفی حول تز اصلی آن در منابع گوناگون به چاپ رسانده که از آن‌جمله می‌توان به این منابع اشاره کرد: نیویورک تایمز، نیویورک مگزین، کرانیکل آو هایِر اجوکیشن آتلانتیک، نیو ریپابلیک، هاروارد بیزینس ریویو و گاردین. او دراین‌باره در کنفرانس تد در سال ۲۰۰۵ سخن گفت و در ده‌ها برنامهٔ رادیویی و تلویزیونی شرکت کرد. شوارتز، در سال ۲۰۰۹، در کنفرانس تد دربارهٔ فقدان خِرَد سخنرانی کرد. بعد از این سخنرانی بود که او به همراه همکارش، کنت شارپ، کتابی با عنوان حکمت عملی به چاپ رساند.

کتاب چرا کار می‌کنیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کسانی که از شغلشان ناراضی‌اند ولی دلیل آن را نمی‌دانند و حتی کسانی که از شغلشان راضی‌اند و باز دلیلش را نمی‌دانند، پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را بخوانند.

بخشی از کتاب چرا کار می‌کنیم

همان‌گونه که بعداً خواهیم دید، دیدگاه‌های اسمیت در خصوص انسان بسیار ظریف‌تر، پیچیده‌تر و موشکافانه‌تر از آن است که از نقل‌قول‌های بالا استنباط می‌شود. او باور نداشت که «انسانِ در کار» توانسته باشد تمام و یا حتی مهم‌ترین بخش از ذات انسانی را بازگو کرده باشد. اما بسیاری از ظرایف و موشکافی‌های اسمیت به‌واسطهٔ اعقاب وی از بین رفت. بیش از یک سده بعد، دیدگاه‌های اسمیت در خصوص کار راهنمای شخصی به نام فردریک وینزلو تیلور۳ شد که بعدها پدر جنبش «مدیریت علمی» نام گرفت. تیلور، با وسواس تمام، از روش زمان‌پژوهی بهره جست تا کارخانه‌ای را که اسمیت ترسیم کرده بود به‌گونه‌ای پالایش کند که نیروهای کار به بخشی از یک ماشین کاملاً روغن‌کاری‌شده تبدیل شوند. وی طرح جبران خسارت را ارائه کرد تا کارکنان را به‌سوی کار بیشتر، سریع‌تر و دقیق‌تر سوق دهد. کمی بعد، بی. اف. اسکینر۴، که شخصیت برجستهٔ روان‌شناسی در اواسط قرن بیستم به شمار می‌آمد، دیدگاه‌های اسمیت را تکرار کرد. تحقیقاتی که اسکینر بر روی کارهای ساده و تکراری موش‌ها و کبوترها برای رسیدن به غذا یا آب انجام داد اساس و پایهٔ نظریِ ابداعات تیلور در خصوص محیط کار شد. اسکینر نشان داد که رفتار حیوانات را می‌توان با تغییر میزان و تناوب پاداشی که در مقابل رفتارشان می‌گیرند به‌شدت تحت تأثیر و کنترل قرار داد. دقیقاً زمانی‌که تیلور فهمید مقاطعه‌کاری (پرداختی در ازای کار تمام‌شده) باعث افزایش بازدهی در کارخانه می‌شود، اسکینر نیز مشخص کرد که مابه‌ازای مقاطعه‌کاری در کبوترها نیز افزایش بازدهی آن‌ها را در پی دارد.


نظرات کاربران

Hedieh :)
۱۴۰۱/۰۹/۱۶

سلام :)) در این کتاب شرح و نتیجه‌ی چندین مطالعه در حوزه‌ی کار آورده شده تا بتوان به این پاسخ رسید که انسان برای چه هر روز به خود زحمت میدهد و صبح زود از خواب بیدار میشود و چندین

- بیشتر
محمدحسن
۱۴۰۲/۰۱/۱۷

من چون این دغدغه را داشتم که چرا کار می‌کنیم کاش می شد کار نکنیم کاش می‌شد بپردازیم به یک کاری که دوستش داریم و مهم تر از همه کاش خودمان رییس خودمان بودیم مثل کارمندهای که معلوم نیست از کی بهشون بکن دیگه

- بیشتر
Mnaser Naseri
۱۴۰۰/۱۱/۲۶

چگونه دانلود نمایم این کتاب هارا

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
نود درصد بزرگسالان، در بیداری، نیمی از زندگی خود را در جاهایی می‌گذرانند که ترجیح می‌دهند نباشند و صرف کارهایی می‌کنند که ترجیح می‌دهند انجام ندهند.
SajjaD
به‌دست‌آوردن تلویزیون، اتومبیل و خانه، این نباید رؤیای آمریکایی باشد. حداکثر یک جور قاقا لی‌لی است. همهٔ آن‌ها قاقا لی‌لی‌اند. و اگر عاشق آن‌ها باشید -اگر وقتی‌که به آن‌ها می‌رسید، فکر کنید که این‌ها به‌خودی‌خود غایت‌اند- سرتان بدجوری کلاه رفته، زیرا اگر مراقب نباشی، این چیزها به جوایزی دل‌خوش‌کنک در مقابل فروش خودت یا ازدست‌دادن بخش مهمی از وجودت تبدیل خواهند شد
محمدحسن
نود درصد بزرگسالان، در بیداری، نیمی از زندگی خود را در جاهایی می‌گذرانند که ترجیح می‌دهند نباشند و صرف کارهایی می‌کنند که ترجیح می‌دهند انجام ندهند.
جواد
برای اینکه از کارمان احساس رضایت کنیم، باید هدفمان را باور داشته باشیم.
محمدحسن
کار متعهدانه عبارت است از انجام وظیفه با استفاده از حداکثر ظرفیت و توانایی -حرکت ورای بندهای قرارداد- حتی اگر هیچ‌کس آن کار را نبیند و برای فرد هیچ آورده‌ای نداشته باشد.
محمدحسن
هرچه بیشتر در قراردادها نوشته شود، در نبود آن قراردادها انتظار کمتری می‌توان داشت؛ هرچه بیشتر بنویسید، اعتماد کمتری خواهید داشت.
محمدحسن
اسپرینگستین، سوپراستار راک، در مصاحبه‌ای با مجلهٔ رولینگ استون همین مطلب را در مورد موفقیت چشمگیرش بیان کرد: من فهمیده‌ام که این موسیقی است که من را زنده نگه می‌دارد... موسیقی خون زندگی من است. دست‌کشیدن از موسیقی برای به‌دست‌آوردن تلویزیون، اتومبیل و خانه، این نباید رؤیای آمریکایی باشد. حداکثر یک جور قاقا لی‌لی است. همهٔ آن‌ها قاقا لی‌لی‌اند. و اگر عاشق آن‌ها باشید -اگر وقتی‌که به آن‌ها می‌رسید، فکر کنید که این‌ها به‌خودی‌خود غایت‌اند- سرتان بدجوری کلاه رفته، زیرا اگر مراقب نباشی، این چیزها به جوایزی دل‌خوش‌کنک در مقابل فروش خودت یا ازدست‌دادن بخش مهمی از وجودت تبدیل خواهند شد.
Hedieh :)
استعارهٔ «ببین از کجا می‌روند، بعد همان‌جا را پیاده‌رو بساز» مبتنی بر آن است که شواهد علمی باعث شکل‌گیری نظریه‌هایی است که افراد ارائه می‌دهند. اما استعارهٔ «اگر بسازی، خواهند آمد» آن است که نظریه‌ها شواهد علمی را شکل می‌دهند.
محمدحسن
شیلتز به دانشجویانش می‌گوید پس از چند سال آن‌ها حتی متوجه نمی‌شوند که دروغ‌گفتن و تقلب بخشی از کار روزانه‌شان شده است، چارچوب داوری‌شان تغییر خواهد کرد و ده‌ها تصمیم سریعی که هر روز می‌گیرند نه براساس درستی و غلطی، بلکه برمبنای سودآوری و قسردررفتن از زیر بار مسئولیت خواهد بود.
محمدحسن
دروغ‌های کوچک در برگه‌های گزارش روزانه عادتِ گفتنِ دروغ‌های کوچک را در پی دارد.
محمدحسن

حجم

۱۴۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۴۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان