دانلود و خرید کتاب چرا از انتخاب هایمان ناخشنودیم؟ بری شوارتس ترجمه حسین شاره
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا از انتخاب هایمان ناخشنودیم؟ اثر بری شوارتس

کتاب چرا از انتخاب هایمان ناخشنودیم؟

نویسنده:بری شوارتس
انتشارات:نشر دانژه
امتیاز:
۳.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چرا از انتخاب هایمان ناخشنودیم؟

بری شوارتز در کتاب «چرا از انتخاب هایمان ناخشنودیم؟» نشان می‌دهد که چرا هرچه دامنه انتخاب‌های انسان گسترده‌تر می‌شود، خوشنودی و رضایتش از زندگی کمتر می‌شود.

شوارتز در این کتاب با تشریح لایه‌هایی از دنیای سرمایه‌داری و مصرف‌گرایی کنونی، پی‌آمدهای مقدر این سبک از زندگی را اضطراب، پشیمانی از آن‌چه برگزیده‌ایم و آنچه را که انتخاب نکرده‌ایم و در نتیجه ناشادی و افسردگی می‌داند.

در فصولی از کتاب روش‌های کاستن از نارضایتی در دنیای پرآشوب کنونی را می‌نماید.

کتاب حاضر در زمره ۱۵۰ اثر کلاسیک روان‌شناسی در ۱۰۰ سال اخیر در قلمرو سلامت روان و بهزیستی است.

مطالعه این کتاب نه‌تنها برای روان‌شناسان، روان‌پزشکان و جامعه‌شناسان مفید است بلکه برای عموم علاقه‌مندان سودمند است.

نظرات کاربران

ر.د.ب
۱۴۰۰/۱۱/۱۸

این کتاب دو تا ترجمه دیگه هم داره، که هیچ کدوم به پای این ترجمه عالی نمیرسند. این ترجمه خیلی خوبه. کتاب هم عالی و کاربردی. با تشکر از انتشارات دانژه و مترجم عزیز که این کتاب را برای ما

- بیشتر
محمود
۱۴۰۰/۱۱/۲۶

کتابی سراسر زیاده‌گویی‌های بی‌حاصل، تکرار مکررات، بیان بدیهیات و مطالب غیرضروری که جهت حفظ خواننده خود، تکیه بر ارائه جسته گریخته اطلاعاتی دارد که ظاهری موجه بر محتوای بیهوده‌ کتاب بپوشاند. بااین‌حال اگر تصمیم به مطالعه کتاب دارید، ترجمه خوب

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۱)
آنچه دورنمای جذابی دارد، در عمل لزوماً همیشه خوب نیست.
Dav00d Darigh
خرید دانش امروزه بیشتر کالج‌های آزاد هنر و دانشگاه‌ها تصویری را به نمایش می‌گذارند که بیش از هر چیز بر آزادی انتخاب تأکید می‌کند و دانشگاه‌های مدرن یک نوع مرکز خرید فکری هستند. یک قرن پیش، برنامه درسی کالج شامل دوره‌های ثابت آموزشی با هدف آموزش سنت‌های اخلاقی و مدنی به مردم بود. هدف از آموزش صرفاً یادگیری یک رشته نبود، بلکه راهی برای پرورش شهروندان با ارزش‌ها و آرمان‌های مشترک بود. اغلب یکی از دروس اصلی تحصیلات کالج توسط رئیس دانشگاه آموزش داده می‌شد. در این دوره آموزه‌های مختلف دانش‌آموزان با یکدیگر ادغام می‌شدند. اما مهمتر از همه، هدف از این دوره این بود که به دانش‌آموزان آموزش داده شود که چگونه از تحصیلات دوران کالج خود برای ساختن یک زندگی خوب و اخلاق‌مدارانه، چه در زندگی شخصی و چه به عنوان عضوی از جامعه، استفاده کنند.
صبح
زمانی که محصولات یکی هستند، مردم آن چیزی را انتخاب می‌کنند که برایشان آشناتر است؛ حتی اگر دلیل این آشنایی تبلیغات باشد.
سهیل مقدم
تفاوت مهمی بین این دو گروه وجود دارد. حداکثرخواه‌ها و کمال‌گرایان هر دو استانداردهای بسیار بالایی دارند؛ اما کمال‌گرایان انتظار برآورده شدن این استانداردها را ندارند، درحالیکه حداکثرخواه‌ها، انتظار برآورده شدن آن‌ها را دارند.
Dav00d Darigh
تجربه‌های فوق‌العاده را به صورت کمیاب نگه داریم. مهم نیست توان مالی شما چقدر است؛ نوشیدنی‌های عالیتان را برای موقعیت‌های خاص نگه دارید. مهم نیست توان خربد چه لباسی را دارید؛ آن پیراهن فوق‌العاده خوش‌دوخت، زیبا و ابریشمی را برای مواقع خاص نگه دارید. این تمرین ممکن است شبیه تمرینی برای خود انکاری به نظر برسد، اما من اینطور فکر نمی‌کنم. برعکس، این راهی است که باعث می‌شود بتوانید همچنان به لذت بردن ادامه دهید. اگر غذاهای فوق‌العاده، نوشیدنی‌های فوق‌العاده و بلوزهای فوق‌العاده نتوانند به شما احساس فوق‌العاده‌بودن بدهند، پس هدف از وجود آن‌ها چیست؟
سهیل مقدم
من به هر یک از این منابع لذت عادت کردم- تطابق پیدا کردم- و آن‌ها دیگر منبع لذت نیستند.
سهیل مقدم
«پشیمانی، تصمیماتی با چند جایگزین جذاب را بیشتر تهدید می‌کند تا تصمیماتی که یک یا چند جایگزین محدود دارند. برعکس، پس از آن، هرچه تعداد انتخاب‌های جذاب افزایش می‌یابد، احتمال پشیمانی نیز بیشتر می‌شود»
سهیل مقدم
سال‌ها پیش، آیزایا برلین، فیلسوف برجسته سیاسی، تمایزی اساسی بین «آزادی منفی» و «آزادی مثبت» قائل شد. آزادی منفی، «آزادی از» محدودیت‌ها و موقعیتی است که در آن دیگران به شما می‌گویند که چه کاری باید انجام دهید. آزادی مثبت، «آزادی برای» استفاده از فرصت‌های در دسترسی است که به شما این امکان را می‌دهد تا زندگی خود را به گونه‌ای که می‌خواهید بسازید و به آن معنا و مفهوم ببخشید.
☆Nostalgia☆
بر آنچه موجب خوشحالی شما می‌شود و آنچه به زندگی شما معنا می‌بخشد، تمرکز کنید.
سهیل مقدم
ما نمی‌توانیم جلوی انطباق را بگیریم. آنچه می‌توانیم انجام دهیم این است که انتظارات واقع‌گرایانه‌ای نسبت به تغییر تجارب در طول زمان برای خودمان ایجاد کنیم.
سهیل مقدم

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان