دانلود و خرید کتاب شادی؛ شادمانی استوار در دنیای ناپایدار دالایی لاما ترجمه شهره میرعمادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شادی؛ شادمانی استوار در دنیای ناپایدار اثر دالایی لاما

کتاب شادی؛ شادمانی استوار در دنیای ناپایدار

معرفی کتاب شادی؛ شادمانی استوار در دنیای ناپایدار

کتاب شادی؛ شادمانی استوار در دنیای ناپایدار نوشته دالایی لاما و دزموند توتو و داگلاس آبرامز است. کتاب شادی؛ شادمانی استوار در دنیای ناپایدار با ترجمه شهره میرعمادی منتشر شده است. این کتاب راهنمای زندگی شاد است. 

درباره کتاب شادی؛ شادمانی استوار در دنیای ناپایدار

دالایی لاما و اسقف دزموند توتو، از برندگان جایزهٔ صلح نوبل و منبع الهام بسیاری از مردم جهان هستند. آنها در زندگی پر فراز و نشیب خود، بیش از پنجاه سال، بی وقفه، ناگزیر به رویارویی با بزرگ‌ترین ستم‌ها و بی‌عدالتی‌ها بوده‌اند. اما علیرغم، یا چنانکه خود باور دارند، در نتیجهٔ این رویارویی از سرخوش‌ترین و استوارترین انسان‌های روی کرهٔ زمین هستند.

در بهار سال ۲۰۱۵ اسقف توتو به خانهٔ دالایی‌لاما در دارامسالا در هندوستان سفر کرد تا تولد هشتاد سالگی او را در کنارش جشن بگیرد و با همفکری در تبیین پاسخ به این تک سوال «سوزان» همهٔ اعصار، در خلق هدیه‌ای برای همه انسان‌ها وی را همراهی کند: در این زندگی که مالامال از رنج‌های گریزناپذیر است، شادی را کجا می توان یافت؟ در طول این هفته، داستان زندگی پر از رنج و سختی خود را مرور کردند، بی وقفه سر به‌سر هم گذاشتند، و در تمرین‌های روزانهٔ آیین‌های یکدیگر شرکت کردند. به عمق لبهٔ پرتگاه ناامیدی‌ای که دامنگیر عصر ماست نگریستند و نشان دادند چگونه سرشار از شادی زندگی کنیم.

کتاب شادی؛ شادمانی استوار در دنیای ناپایدار روایتی است از این رویداد. فرصت کمیابی است که شاهد دوستی و برخورد افکار دو پهلوان عرصهٔ نبرد شادی و درماندگی باشیم.

موضوع گفتگوها در مرحلهٔ اول طبیعت شادی واقعی، موانع راه شادی را _ از ترس، اضطراب و خشم گرفته تا اندوه، بیماری و مرگ در بر می‌گیرد. پس از آن، هشت فضیلتی را که می‌توانیم شادی پایدار خود را بر آنها بنا کنیم، به ما عرضه می‌کنند. ایشان در این راه و در هر قدم دانش و خرد را گواه می‌آورند. در انتها تمرین‌های روزانه‌ای را که لنگر شادی، استواری و سلامتی زندگی عاطفی خود آنهاست با خوانندگان در میان می‌گذارند. این کتاب می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد. 

خواندن کتاب شادی؛ شادمانی استوار در دنیای ناپایدار

این کتاب را به تمام کسانی که درجست‌و‌جوی شادی هستند پیشنهاد می‌کنیم

درباره دوگلاس آبرامز

دوگلاس آبرامز،‌ نویسنده، ویراستار و فعال ادبی است. او فعالیت ادبی خود را وقف ارائهٔ همکاری و معرفی کسانی کرده است که ایده‌های آنها الهام بخش راه‌های خلاقانه در رسیدن به جهانی خردمندانه‌تر، سالم‌تر و عادلانه‌تر است و اکنون بیش از ده سال است که با اسقف توتو به عنوان نویسنده، همکار و ویراستار همکاری می‌کند. آبرامز ساکن سانتاکروز در کالیفرنیا است. 

بخشی از کتاب شادی؛ شادمانی استوار در دنیای ناپایدار

همه ما نگران بودیم که اگر این فرصت هم از دست برود، شاید فرصت دیگری دست ندهد. قبل از اینکه این دیدار سرانجام واقع شود ناچار شده بودیم دوبار برنامه سفر را تغییر دهیم تا اسقف بتواند در مراسم خاکسپاری دو تن از هم سالانش شرکت کند. به غیر از سلامتی، متولیان سیاست‌های بین‌المللی هم هر روز مانع تازه‌ای به وجود می‌آوردند و معلوم بود که به احتمال زیاد این آخرین فرصت است و نمی‌توان به امید فرصت دیگری نشست.

یک هفته را در محیط‌هایی نیمه‌روشن، چنان‌که مناسب چشمان حساس دالایی لاما باشد و زیر چشم هوشیار پنج دوربین فیلم برداری طی کردیم. در راه، درک شادی زندگی را تا عمق آن شکافتیم. به دنبال شادی‌ای راستین گشتیم. شادی‌ای که استوار است و با تغییر شرایط زندگی خللی به آن وارد نمی‌شود. عواملی را که بیش از همه، سنگ راه شادی ما می‌شوند دیدیم. پایه‌های شادی، چهار تا در ذهن و چهار تا در دل را شناختیم. در گفتگوهای این یک هفته بیش از پیش، معلوم شد که اختلاف آیین‌ها در عمل مانعی نیست و بین این دو رهبر بزرگ در مهم‌ترین اصول توافق وجود دارد. ما امیدواریم که دیدگاه‌های روشنگرانهٔ آنان، در رسیدن به استواری و شادی در این دنیای ناآرامِ ناپایدار و پر از درد به مشتاقان کمک کند.

هر روز ظهر، تمام گروه تهیه‌کننده که دست اندر کار ثبت ویدیویی این ملاقات بودند، بر سر سفره دالایی لاما دعوت داشتند. او از ما با چای دارجلینگ و نان تبتی پذیرایی می‌کرد. در یک صبح استثنایی دالایی لاما اسقف را برای شرکت در مراقبه روزانه، به خلوتگاه خود دعوت کرد و اسقف نیز متقابلاً او را با مراسم عشاء ربانی، که معمولاً تنها برای مسیحیان برگزار می‌شود، متبرک کرد.

سرانجام، در پایان هفته، سالروز تولد دالایی لاما را در مدرسه شبانه‌روزی " دهکده کودکان تبت" جشن گرفتیم. پس از اشغال تبت به وسیله مقامات چینی، کودکان در این کشور از تحصیل به زبان و فرهنگ تبتی محروم شده‌اند. 

نظرات کاربران

کاربر 7609592
۱۴۰۲/۱۱/۱۰

قراره کتابی در رابطه با شادی باشه، ولی قسمت اعظم کتاب به تعریف و تمجید از این دو نفر طی می شه. کل این کتاب را تو یک پنجم حجمش یا حتی کمتر می شد جمع کرد، پرگویی پرگویی. تبلیغ شخصیت این

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
آینده و سرنوشت ما را هیچ دست ناشناخته‌ای نمی‌نویسد. ما می‌نویسیم. هر روز و هر لحظه می‌توانیم زندگی خود را دوباره و دوباره از نو بسازیم و گامی به سوی بهروزی همه انسان‌ها برداریم.
sepideh

حجم

۷۶۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۷۶۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان