دانلود و خرید کتاب ما اینجا نیستیم تا نظاره‌گر باشیم لیندا صرصور ترجمه فاطمه اردستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ما اینجا نیستیم تا نظاره‌گر باشیم اثر لیندا صرصور

کتاب ما اینجا نیستیم تا نظاره‌گر باشیم

معرفی کتاب ما اینجا نیستیم تا نظاره‌گر باشیم

کتاب ما اینجا نیستیم تا نظاره گر باشیم نوشته لیندا صرصور است که با ترجمه فاطمه اردستانی منتشر شده است. این کتاب داستان مبارزات زنی است که نمونه یک رهبر موفق برای مبارزات است.

درباره کتاب ما اینجا نیستیم تا نظاره‌گر باشیم

لیندا صرصور  متولد ۱۹۸۰ است. او  کنشگر ترقی‌خواه مسلمان فلسطینی آمریکایی و اداره‌کنندهٔ سابق انجمن عرب آمریکایی نیویورک است. لیندا صرصور بی‌باک، باهوش و غیرقابل‌پیش‌بینی است؛ ترکیبی از صفاتی که الهام‌بخش آدم‌های مختلف بوده است. 

این کتاب شما را به زندگی دختری به نام لیندا می‌برد، دختری فلسطینی‌الاصل که در بروکلین به دنیا آمده است و بزرگ شده است. او در زندگی‌اش به عنوان یک فعال حقوق زنان و ضد نژادپرستی بسیار مشهور است و همواره روزنامه‌های راست افراطی به او حمله می‌کردند. او ایستادگی کرد و به عنوان یک زن تاثیرگذار شناخته شد. کتاب ما اینجا نیستیم تا نظاره‌گر باشیم به شما کمک می‌کند یاد چگونه یک کنشگر اجتماعی شجاع باشید و بتوانید برای خواسته‌هایتان تلاش کنید و در جهان برای برابری مبارزه کنید. 

خواندن کتاب ما اینجا نیستیم تا نظاره‌گر باشیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب ما اینجا نیستیم تا نظاره‌گر باشیم

روزی که به دنیا آمدم، پدرم بسیار خوشحال، اما مادرم نگران بود. مادرم آرزو داشت پسردار شود چون مادر خودش در البیره، واقع در کرانهٔ باختری فلسطین، این باور را در ذهن او حک کرده بود که وظیفهٔ اول هر زنی نسبت به همسرش به دنیا آوردن یک فرزند پسر است. مادربزرگم، سیتی سارا، به دختر تازه‌عروسش یادآوری کرده بود که مردهای عرب همیشه رویای روزی را در سر می‌پرورانند که ابو (پدر) به همراه نام فرزند پسرشان خوانده شود. وقتی خبر دختر بودن من به فلسطین رسید، سیتی سارا همان لحظه تماس گرفت و مادرم را نصیحت کرد که سریعاً دوباره بچه‌دار شود. او هشدار داده بود: «مردهایی که زن اولشون پسردار نشه، زن دوم می‌گیرن.» مادرم مطمئن بود پدرم حتی با اینکه خداوند اجازهٔ گرفتن یک تا چهار همسر را به مردها داده است، چنین طرز فکری ندارد؛ بااین‌حال حرف‌های سیتی سارا روی شانه‌اش سنگینی می‌کرد و هیجان به دنیا آمدن من را برایش دشوار کرده بود.

مادرم به حرف‌هایی که در ذهنش می‌گذشت اهمیتی نمی‌داد چون پدر به‌وضوح از به دنیا آمدن من شادمان بود. از آن روز به بعد او خودش را ابو لیندا معرفی می‌کرد. حتی وقتی در طول ده سال چهار دختر دیگر  و بعد از آن پسری به دنیا آمد هنوز هم باافتخار نام من را صدا می‌زد. حتی وقتی چهارساله بودم و او مغازهٔ خواربارفروشی خودش را در منطقه‌ای از بروکلین که ساکنان آن عموماً لاتین و سیاه‌پوست بودند باز کرد، اعلام کرد نام مغازه‌اش را فودسنتر آمریکایی و اسپانیایی لیندا صرصور می‌گذارد. دوستانش که روی پله‌های مقابل خانه‌مان نشسته و مشغول خوردن قهوه‌ترک بودند، سعی کردند پدرم را قانع کنند که تا زمان به دنیا آمدن پسرش صبر کند و نام او را روی سایبان زرد و قرمز ورودی بگذارد اما پدرم دلیلی برای این کار نمی‌دید. او می‌گفت: «چرا باید صبر کنم؟ لیندا همه‌چیز منه. چرا نباید داشتن اون رو به‌اندازهٔ داشتن یه پسر جشن بگیرم؟» و البته در طول سی‌وپنج سال آینده نام من روی سایه‌بان آن مغازه واقع در بین خیابان تروی۶ و خیابان مونتگومری در محلهٔ کران هایتس به چشم می‌خورد. حالا وقتی مادرم این داستان را تعریف می‌کند، پاسخ‌های پدر خیلی به‌دوراز انتظارمان نیست. پدرم همیشه روش خودش را داشت. سومین پسر از میان چهار پسر یک رانندهٔ تاکسی و همسرش که اهل یکی از روستاهای البیره بودند، نخستین نفس‌هایش را زمانی کشید که از اشغال فلسطین توسط اسرائیل و اعلام استقلالش در طول جنگ عرب - اسرائیل در سال ۱۹۸۴، درست چهار ماه گذشته بود. کرانهٔ باختری که آن زمان تحت‌کنترل اردن بود، در فاصلهٔ یک‌ساعتی شمال اورشلیمی بود که به‌شدت بر سر آن مشاجره بود و به دونیمه شرقی و غربی تقسیم شده بود و عرب‌ها و یهودها را از هم جدا کرده بود.

ایمان در خیابان
کیتی دی
حفاظت دیستانس شبکه های قدرت
نوید غفارزاده
مجموعه گفتارهای مسئله تغییر فرهنگی
محمد پورکیانی
تعهدات بیع متقابل در حوزه قراردادهای نفتی
رضا بیرانوند
یار کودک
محمودرضا ذکاوت
غربت فرزندان خمینی
رضا رستمی
اسفناج سیلویا
کاتارین پرایر
سفری از معنادرمانی به تاب آوری
مهدیه رادنیا
چه فکر خوبی مولی!
والری گروباچف
روحت شاد مباد
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
نباید آدم بخوری آقای شیر
الکس تی. اسمیت
پزشک پارسی
حسین روح اللهی
روزهای به یاد ماندنی
فاطمه کیایی دوست
نیمکت آخر
خوان مایورگا
تغذیه اطفال در مراقبت بالینی (جلد اول)
سوزان کونک
مجموعه قوانین و مقررات تعاون و شرکت‌های تعاونی
شهلا رضایی
شاخصه های جامعه دینی از دیدگاه قرآن کریم
رضا انصاری
آیلین
فرخنده حق‌شنو
خون دلی که لعل شد
سید‌علی خامنه‌ای
جهاد تبیین
سید‌علی خامنه‌ای
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم
اسلاونکا دراکولیچ
چرا ملت ها شکست می خورند؟
محمدحسین نعیمی‌پور
صداهایی از چرنوبیل
سوتلانا آلکسیویچ
ده روز با داعش
علی عبداللهی
قدرت بی‌قدرتان
احسان کیانی‌خواه
فلسفه‌ی سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای
محسن مهاجرنیا
صلحی که همه صلح ها را بر باد داد
دیوید فرامکین
سرزمین موعود
باراک اوباما
ما چگونه ما شدیم
صادق زیباکلام
توتالیتاریسم
هانا آرنت
چهل تدبیر
محمد علی الفت‌پور
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
کار کار انگلیسی هاست
جک استراو
فتنه‌‌ی تغلّب
مصطفی غفاری
غرب چگونه غرب شد؟
صادق زیباکلام
رهبر عزیز
علی دنیوی ساروی
روایت رهبری
سید یاسر جبرائیلی

نظرات کاربران

Bahar Abdalvand
۱۴۰۰/۱۱/۱۴

بسیار از جسارت و قدرت این زن لذت بردم و درود میفرستم بر زنان و مردانی فارغ از جنس،نژاد، مذهب ،قوم که برای جهانی بهتر تلاش و فداکاری میکنند

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۰۷/۱۲

لیندا در مغازۀ اغذیه‌‌فروشی پدرش معنای واقعی درهم‌تنیدگی و تظاهرات در خیابان‌های واشنگتن‌ دی‌‌سی را آموخت. او به‌عنوان دخترِ یک مهاجر فلسطینی نمایانگر چیزی است که آن را یافتن صدای افراد و استفاده از آن برای خیرخواهی دیگران می‌نامند. ما لیندا

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
بسیاری از زنان سفیدپوست گروهمان نمی‌دانستند که اگر می‌خواهند به‌اندازهٔ یک مرد حقوق بگیرند باید این موضوع را در نظر می‌گرفتند که زنان سیاه‌پوست هنوز به‌اندازهٔ زنان سفیدپوست حقوق نمی‌گیرند؛ و زنان سرخ‌پوست به‌اندازهٔ زنان سیاه‌پوست حقوق نمی‌گیرند. شما نمی‌توانید راجع به عدالت اقتصادی سخن بگویید و حرفی از عدالت نژادی به زبان نیاورید. نمی‌توانید از حقوق باروری، عدالت جنسی یا مسائل مهاجرتی صحبت کنید و حرفی از عدالت نژادی به زبان نیاورید؛ و اگر ادعا می‌کنید که یک فمینیست مدافع حقوق تمام زنان هستید، باید برای زنان فلسطین و غزه هم ایستادگی کنید.
نعیمه خلیلی
بین فمینیست‌های غربی این تصور جاافتاده است که حجاب نماد فرمان‌برداری زنان مسلمان است. مخالفان قسم‌خوردهٔ حجاب بعضی‌وقت‌ها نیت خیری در سر دارند اما بازهم اصرار آنها برای اینکه بگویند پوشیدن چه‌چیزی قابل‌قبول است یا نیست من را از داشتن عزت‌نفس محروم می‌کند.
yahosein
لحظه‌ای که اجازه بدهیم ترس اعمالمان را کنترل کند، بازی را باخته‌ایم
yahosein
ما هرگز نباید بر سر اصول و ارزش‌های خود مذاکره و سازش کنیم.
f.r
«اگر برای مردن در راه آن آماده نیستید، کلمهٔ "آزادی" را از دامنهٔ لغات خود خارج کنید.»
زهرا داودی
ما هرگز نباید بر سر اصول و ارزش‌های خود مذاکره و سازش کنیم. در عوض ما باید تمام شخصیت‌های پیچیده‌مان را به نمایش بگذاریم و از هر بخشی از ما که مورد استقبال قرار نمی‌گیرد دفاع کنیم.
yahosein
مردی که خودش را یک مجاهد یهودی می‌خواند نوشته بود: «# جهاد - من این است که امروزم را جوری زندگی کنم که انگار یک مخلوق جدیدم؛ تا سنگینی تمام روزهای گذشته را از خود برهانم، تا ترس از روزهای آینده را نادیده بگیرم، تا به‌سادگی در حال حاضر زندگی کنم چون دیروز به یک رؤیا تبدیل‌شده و فردا تماماً جهانی دیگر است.»
yahosein
اریکا مینر، استاد معارف و مطالعات زنان و جنسیت در دانشگاه شمال شرقی ایلینویز، می‌گوید در نظریهٔ "پنجره‌های شکسته" پلیس به خاطر تصور اشتباهی که از فرهنگ کودکان سیاه و قهوه‌ای‌پوست دارد این جوامع رنگین‌پوست را به طرز نامناسبی نشانه می‌گیرد. او می‌گوید: «در فرهنگ ما بعضی از بچه‌ها فرصت بچگی کردن را دارند و بعضی دیگر نه.» او تحقیقی انجام داده است که نشان می‌دهد کودکان سیاه‌پوست کمتر دوست دارند که بی‌گناه شناخته شوند و بیشتر تمایل دارند که با عنوان‌هایی مثل "خلافکار" و "غارتگر" قضاوت شوند و چند سالی بیشتر از سن خودشان به نظر برسند تا بیشتر موردتوجه پلیس قرار بگیرند.
f.r
سال‌ها بعد متوجه شدم که هربار حضور پلیس در مدرسه احتمال تبدیل شدن دانش‌آموزان به‌ویژه رنگین‌پوستان را به یک مجرم افزایش می‌دهد؛ چون در مواجهه با یک رفتار مشابه، احتمال اخراج موقت و دائم دانش‌آموزان سیاه‌پوست سه برابر بیشتر از دانش‌آموزان سفیدپوست است.
f.r
«اشتیاق برای تغییر جهان مانند شعله‌ای درونت سوسو می‌زند و اگر اجازه دهی که این آتش خاموش شود، جهان را از بزرگ‌ترین توانایی‌ات محروم کرده‌ای. وظیفهٔ امروز تو این نیست که بدانی فردا چه‌چیزی در انتظارت است. وظیفهٔ تو این است که سوگند یاد کنی که از این شعله مراقبت می‌کنی.»
f.r

حجم

۲۵۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲۵۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۳۹,۵۰۰
تومان