دانلود و خرید کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم آلن دوباتن ترجمه الهام شریف
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم اثر آلن دوباتن

کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم

معرفی کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم

کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم نوشته آلن دوباتن است. کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم، یکی از کتاب‌های کاربردی مجموعه مدرسه زندگی است. کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم، راهنمای خلاقیت و بازدهی بیشتر است. 

این کتاب از مجموعه کتاب‌های مدرسه زندگی است. موسسه مدرسه زندگی در نقاط مختلف دنیا فعالیت می‌کند و خدماتی در حوزه روان‌شناسی در قالب کلاس، فیلم‌سازی، همایش و .... می‌دهد. یکی از خدمات موسسه هم انتشار کتاب‌هایی در باب مهم‌ترین مسایل حیات فرهنگی و عاطفی معاصر است.

درباره کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم 

یکی از جنبه‌های عجیب ذهن ما این است که در کیفیت بازدهی خود بسیار متغیر است. ما در لحظات خاص بینش و خلاقیت فوق‌العاده‌ای داریم اما هر آنچه از ما سر می‌زند می‌تواند در دیگران احساسات متفاوتی همچون حزن، تمایل یا تعلق ایجاد کند. اگرچه پیشرفت رضایت‌بخش زندگی ما به عملکرد ذهنمان بستگی دارد، اما به‌طورکلی تصور نمی‌کنیم بتوانیم کار زیادی برای کنترل یا تأثیرگذاری در کیفیت افکارمان انجام دهیم. در دوره‌های بی‌حاصلی و سکون، امیدواریم گذر زمان بتواند مسائل را بهبود بخشد. ما می‌توانیم یاد بگیریم با توجه بیشتر به عملکرد ذهن خود و نیز تمرینات ذهنی طراحی‌شده برای استخراجِ بهترین افکارمان، فرصت داشتن افکار خوب را بهبود ببخشیم. ما می‌توانیم آنچه را در مسیر پیشرفت اتفاق می‌افتد با دقت بیشتری مشاهده کنیم و یاد بگیریم که خود را از طریق تمرین ماهرانه‌ی اراده و تخیل به سوی یک مقصد واحد سوق دهیم.

آنچه در کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم، آمده است مجموعه‌ای از اطلاعات است که نویسنده امیدوار است قسمت‌های بهتری از ذهن شما را آزاد و به در شناسایی و حفظ تراوشات ذهنی اولیه‌تان کمکتان کند. اولین و مهمترین پیشنهادی که در این خصوص می‌توان داد این است که می‌توانید یاد بگیرید به جای پراکنده‌کردن بهترین و ضروری‌ترین افکار خود، به صورت منظم و به بهترین نحو از آن‌ها برداشت کنید. 

خواندن کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند زندگی با برنامه و مرتبی داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم

درباره آلن دوباتن

آلن دوباتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلوزیون فرانسوی است که دغدغه‌اش نوشتن درباره زندگی روزمره به شیوه‌ای فلسفی است. او در تمام نوشته‌هایش می‌کوشد فلسفه را وارد زندگی عادی انسان کند. دوباتن آنقدر به این موضوع علاقه دارد که دوره دکتری خود در دانشگاه هاروارد را رها کرد تا درباره فلسفه در زندگی به زبان ساده بنویسد.

مهم‌ترین کتاب‌های آلن دوباتن، تسلی بخشی‌های فلسفه، هنر سیر و سفر و پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، نام دارند.

بخشی از کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم 

چرا تفکر راهبردی این‌قدر مشکل است؟

در قرون وسطی، همگان بر این باور بودند که مهم‌ترین چیزی که باید درباره‌ی آن فکر کنیم خداوند است. امروزه به نظر می‌رسد موضوعی که اغلبِ ما باید توجه خود را روی آن متمرکز کنیم هدفمان در زندگی است. اما در قرون وسطی چهره‌های برجسته آمادگی پذیرش این نکته را داشتند که تمرکز طولانی‌مدت بدون انحراف برای روانِ ذاتاً شکننده و سرکش انسان مطالبه‌ای بس دشوار است. آن‌ها می‌دانستند که ذهن ما چقدر در طلب فرار از خویش است و به این درک رسیدند که ممکن است ما برای کمک به حفظ تمرکز خود نیاز به شرکت در برخی اقدامات به‌ظاهر نمایشی داشته باشیم. یکی از این اقدامات مهم پیدایش صومعه بود.

پیدایش صومعه منجر به ظهور طیف وسیعی از نوآوری‌ها در زمینه‌ی تقویت تمرکز و اجتناب از عدم تمرکز شد. ایده‌ی پیدایش صومعه این بود که برای روشن نگه‌داشتن ذهن، فرد باید بسیار دورتر از شهر و آبادی و معمولاً در دامنه‌ی کوه یا صخره یا در مناطق روستایی دورافتاده زندگی کند. معماری چنین بناهایی برای آنکه بتواند همواره یادآور اهمیت تفکر باشد، باید مقدماتی، وسیع و تحمیل‌کننده می‌بود. دیوارها باید ضخیم و بلند بودند بی‌آنکه درها یا پنجره‌های بسیارْ تصویری به روی جهان بزرگ‌تر باز کنند.

در طراحی این بناها حیاط‌های دلگیر و چشمه‌های داخلی دیده می‌شود، شاید برای اینکه ذهن با صدای اغواگر آب آرام شود. اتاق‌خواب‌ها باید خلوت و فقط مجهز به یک تختخواب و یک میز باشند. باوجوداین، نمای ساختمان‌ها هنوز زیبا و شکیل است. 

مسیحیت قرون وسطایی قوانینی را درموردِ شیوه‌ی زندگی در بناهای صومعه تدوین کرده بود. یکی از نخستین و تأثیرگذارترین قانونگذاران یک نجیب‌زاده‌ی رومی به نام بندیکت بود که در اواخر قرن پنجم زندگی می‌کرد. او تعدادی صومعه در ایتالیا تأسیس کرد و یک کتابچه‌ی راهنما با یک عنوان ساده و برجسته برای پیروان خود نوشت: قواعد۱. دستورات داخل کتابچه به شکل زیبایی دقیق و خوانا نوشته شده بودند. این مجموعه قوانین شامل موضوعات زیر بودند:

تغذيه

قانون ۳۹: به‌جز بیمارانی که بسیار ضعیف و رنجور هستند، بقیه از خوردن گوشت حیوانات چهارپا خودداری کنند.

فرد باید در روز فقط دوبار وعده‌های غذایی کم‌حجم اما مغذی مصرف کند. از گوشت برّه و گاو به دلیل ایجاد خواب‌آلودگی می‌بایست اجتناب شود، اما مصرف مرغ و ماهی در مقادیر کم مفید به نظر می‌رسد. در طول وعده‌های غذایی، افراد اجازه‌ی صحبت با یکدیگر نداشتند اما باید به کسی گوش می‌دادند که داستانی از یک کتاب مهم و جالب می‌خواند. اگر به چیزی احتیاج داشتند، باید با دستشان آن را نشان می‌دادند

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

ر.د.ب
۱۴۰۰/۰۵/۲۲

کار نویسنده که مثل همیشه عالی، کار ترجمه هم خیلی خیلی خوب بود. واقعا دوباره این نویسنده، تونست مغز من را غلغلک بده و به کار بندازه. واقعا نمیدونم چی بگم. عالی، عالی، عالی...

حامد دهنوی
۱۴۰۱/۰۲/۱۷

دوباتن با سبک واقع‌گرای خودش تلاش کرده جنبه‌ها و روش‌هایی برای تقویت تفکر و زندگی را ارائه بدهد و در حد یک کتاب کوچک هم به نطرم موفق بوده.حرف‌ها کلی و مبهم نیست و مثال‌ها هم فابل فهم هستند. نیمه

- بیشتر
کاربر ۲۰۵۴۰۶۸
۱۴۰۰/۰۸/۲۶

خوب بود به درد اینکه کمی به مشکلاتی که سر راهمان قرار میگیرد کمی نگاه ساده تر داشته باشیم و امید خود را ازدست ندهیم .خوب است.

bahari.@ra
۱۴۰۱/۰۲/۰۳

بسیار کتاب عالی هست به جهت بررسی هرنوع تفکر و دیدگاه ادم ها که روی طرز بیان هم تاثیر گذار هست. مخصوصا فصول 9 تا 11.

دنیا
۱۴۰۲/۱۲/۱۸

مگه میشه کتابای آلن دوباتن بد باشه؟؟ عالییی بود

کوثر
۱۴۰۱/۰۹/۰۸

کتاب تاثیر گذاری بود

حامد
۱۴۰۱/۰۸/۲۶

کتاب خوبی بود

Alireza.hd
۱۴۰۱/۰۸/۱۲

کتابی بسیار مفید برای هر کسی با هر سلیقه ای است، فکر کردن اصلی ترین ابزار ما در هر کاری است، داشتن یک فکر کارآمد مطابق با علم،واقعیت،عقل و اخلاق مبتنی بر آنها انسان را در سیر مراتب بی نهایت

- بیشتر
Anahid
۱۴۰۱/۰۲/۲۷

در فریبایی تفکر

دانشجونده
۱۴۰۱/۰۹/۱۹

تاریخ شروع: ۱۹ آذر هرروز ۲۵ ص (تمام که شد نظرم رو اضافه میکنم :) )

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶۹)
یک دوست شنونده‌ی خوب همیشه دنبال تفریح و حرف‌زدن و خاطره‌بازی و غیبت‌کردن نیست، بلکه بالاتر از همه‌ی آن‌ها، دوستِ افکار و ایده‌های هنوز شکل‌نگرفته‌ی ماست.
ر.د.ب
از طریق نوشته‌های دیگران است که ما می‌توانیم به درک واضح‌تری از افکار و ایده‌های خودمان برسیم.
ر.د.ب
وقتی کتابی پیدا می‌کنیم که درباره‌ی موضوع موردنظرمان است، می‌بینیم که تنها نیستیم و یک فرد کاملاً غریبه نیز درباره‌ی همان موضوع کنجکاو بوده است و آن‌وقت تعهد بیشتری به کشف حقیقت آن موضوع و چالش فکری پیش رویمان احساس می‌کنیم. یک نفر دیگر در گوشه‌ای از دنیا سال‌های عمرش را وقف نوشتن موضوع موردنظر ما کرده است، او صدها هزار کلمه در این باره به رشته‌ی تحریر درآورده است.
ر.د.ب
حسادت یک دعوت به عمل است.
سهیل مقدم
ضروری‌ترین ابزار تفکر درواقع ساده‌ترین ابزار است: دفتر یادداشت. ما به یک دفتر یادداشت احتیاج داریم زیرا نمی‌توانیم همه‌ی آنچه اهمیت دارد را در پهنای باند حافظه‌ی فعال خود نگه داریم.
Mohsen Asadi
ما بیش از سقراط خوانده‌ایم، اگر تجربه‌هایمان بیشتر از افلاطون نباشد، کمتر از او هم نیست. ما نیازی نداریم باز به دانشگاه برویم و مدرک دیگری بگیریم. در حال حاضر نیز همه‌ی مواد خام لازم برای تولید محتوا و دانش باارزش را داریم. فقط اعتمادبه‌نفس کافی نداریم.
کاربر ۳۵۸۲۱۸۳
ما باید سؤالاتی را که زیاد با آن‌ها راحت نیستیم دوباره موردتوجه قرار دهیم: این همه تلاش جهان برای چیست؟ اگر همه چیز درست پیش برود چند سال آینده کجا خواهم بود؟ ارتباط همه‌ی کارهایی که می‌کنم با آنچه مرا به راستی خشنود می‌سازد چیست؟ هدف همه‌ی این کارها چیست؟ ما باید اشتیاق نسبی خود را به انجام کارهایی که فقط از روی عجله و مقطعی و بی هیچ تفکری انجام می‌شوند ببینیم. ما باید دلیل تمایل پنهان خود به عمل‌کردن به‌جای اندیشیدن را کشف کنیم.
Ahmad
نوشتن افکارمان به ما اجازه می‌دهد زمانی که فراموش می‌کنیم چه چیزی می‌خواستیم بگوییم، بتوانیم به آن رجوع کنیم و آن‌ها را با وضوح بیشتری ببینیم و اینکه آیا اصلاً آنچه را می‌خواستیم بگوییم به‌درستی بیان کرده‌ایم یا نه. ما با نوشتن افکارمان می‌توانیم بدون آنکه از ابتدا سرمایه‌گذاری هیجانی و احساسی زیادی روی آن بکنیم، یک ایده‌ی «خام» را مشاهده کنیم و آن را از نگاه یک غریبه بنگریم. می‌توانیم بفهمیم یک ایده‌ی خام هنوز چقدر کار دارد
Mohsen Asadi
ما باید شهامت آن را داشته باشیم که تمرکز افکار خود را از روی عمل برداریم و به راهبردها معطوف کنیم.
Mohsen Asadi
ما اغلب از تلاش‌های اولیه‌ی بیهوده‌ی خودمان ناامید می‌شویم. بدبختی ما این است که همیشه به نتایج نهایی تلاش‌های تفکر دیگران از بیرون نگاه می‌کنیم، درحالی‌که تفکرات خودمان را در مراحل به‌هم‌ریخته و خام اولیه از درون می‌بینیم. این تضاد آن‌قدر بزرگ است که ما نتیجه می‌گیریم از انجام هر کار ارزشمندی، غیر از آنچه اکنون به آن مشغول هستیم، ناتوانیم، که کاملاً عادی و قابل‌فهم است.
Fatima

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
۱۸,۵۰۰
۵۰%
تومان