دانلود و خرید کتاب میثاق غلیظ ابوالفضل اقبالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب میثاق غلیظ

کتاتب میثاق غلیظ نوشته ابوالفضل اقبالی است. کتاب میثاق غلیظ را انتشارات معارف منتشر کرده است این کتاب در باب جایگاه و ضرورت‌های همسر گزینی نوشته شده است.

درباره کتاب میثاق غلیظ

روند ازدواج و همسرگزینی در جامعه امروز ما نسبت به گذشته دچار تغییر و تحولات اساسی گردیده و نسل امروز با دنیای جدیدی در این عرصه مواجه شده اند که نسل پیشین ما چندان با مسائل آن درگیر نبوده اند. این تغییرات که اکثرا ناشی از تطورات ارزشی و فرهنگی جامعه و به ویژه نسل جوان است، مصادیق بسیاری را شامل می شود که بالا رفتن سن ازدواج، تحولات معیارهای جوانان در گزینش همسر، شیوه های همسرگزینی، رسم و رسومات عروسی و جشن های آن و... بخشی از آن است.

نگرانی از آینده این روند و نیز دغدغه کمک به جوانان در سن ازدواجی که در گزینش همسر و ملاحظات آن دچار سردرگمی و ابهامات بسیار هستند، انگیزه نگارش این کتاب در قالبی کاملا عینی و کاربردی گردید. در این کتاب قصد داریم به مسائل و مباحث عینی ازدواج جوانان از مرحله قبل از ازدواج تا ملاحظات بعد از عروسی بپردازیم. امیدواریم که توانسته باشیم گام کوچکی در مسیر پاسخگویی به پرسش های ذهنی جوانان جویای همسر برداشته باشیم. 

خواندن کتاب میثاق غلیظ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که قصد ازدواج دارند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب میثاق غلیظ

ب) آثار اجتماعی ازدواج

بخش دیگری از پیامدهای ازدواج که متوجه جامعه می گردند عبارتند از:

۱. تولید نسل

یکی از ثمرات بزرگ ازدواج، بقای نسل بشریت است که مطابق هدف آفرینش است. همسران جوان از طریق فرزنددار شدن موجب پیوند بین نسل ها شده و با پرورش فرزندان صالح و مؤمن، در اصلاح جامعه انسانی شریک می شوند و روح بندگی خالق متعال را، که هدف اساسی خلقت انسان است، در عرصه گیتی گسترش می دهند. پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «ازدواج کنید تا صاحب فرزند شوید. قطعاً من به زیادی شما در روز قیامت بر امّت های دیگر مباحات می کنم.»(مستدرک الوسائل: ج ۱۴، ص ۱۵۳) این نکته بسی واضح و روشن است که پیامبر گرامی (ص) به صِرف زیادی جمعیت مباحات نمی کند، بلکه مباحات ایشان به خاطر جمعیتی است که بندگی خدا را کرده باشند و از طریق انجام وظایف دینی و انسانی، موجب آبادانی مادی و معنوی جهان گردند.

. سلامت و امنیت اجتماعی

ازدواج و تأسیس کانون خانواده، برای سلامت و امنیت جامعه مفید است و زمینه ارتکاب جرم و بزه کاری را کم می کند. آمارهایی که توسط محققان علوم اجتماعی ارائه شده مؤید این مطلب است. (محبوبی منش، ۱۸۳: ۱۳۸۳) ویل دورانت، دانشمند معروف، درباره ترغیب به ازدواج و فواید آن می گوید: «اگر راهی پیدا شود که ازدواج در سال های طبیعی انجام گیرد، فحشا، امراض روانی، تنهایی بی ثمر، عزلت ناپسند و انحرافات جنسی، که زندگی را لکه دار کرده است، تا نصف تقلیل خواهد یافت... عشق جنسی جوانان، زودتر از توانایی اقتصادی شان فرا می رسد. ما نباید با این عشق زودرس مخالفت کنیم و بگذاریم آن عشق افسرده شود و بمیرد. ازدواجی که بر پایه عشق تازه و نمرده دختر و پسر انجام می شود، در طی سال های درازی، زندگی آنها را معطّر و خوش بو می کند، وگرنه عمیق و طبیعی و آرمانی نخواهد بود.»(لذات فلسفه، ص ۱۷۴)

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۸۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۲۹,۷۰۰
تومان