دانلود و خرید کتاب منطق ستیز با استکبار روح‌الامین سعیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب منطق ستیز با استکبار اثر روح‌الامین سعیدی

کتاب منطق ستیز با استکبار

معرفی کتاب منطق ستیز با استکبار

کتاب منطق ستیز با استکبار نوشتهٔ روح‌الامین سعیدی در انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) چاپ شده است. این کتاب به واکاوی چرایی و چگونگی استکبارستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی می‌پردازد.

درباره کتاب منطق ستیز با استکبار

پالایش، صیقل دائمی و بازتولید گفتمان‌ها برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی و بقای آن لازم و ضروری است. بی‌شک گفتمان انقلاب اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این کتاب مفهوم "استکبارستیزی" به عنوان یکی از مهم‌ترین مفاهیم گفتمان انقلاب، که در ارتباط معنادار و تنگاتنگی با دیگر مفاهیم نظیر آزادی، عدالت،‌استقلال، جهاد، ایثار و شهادت، یک منظومه کامل گفتمانی را هویت و معنا می‌بخشد، تبیین و بازتفسیر می‌شود.

به‌راستی، علت پافشاری‌مان بر اتخاذ راهبرد تخاصم و آشتی‌ناپذیر با ایالات متحده آمریکا و دول مستکبر غربی چیست و چرا برای عادی سازی روابط با ابرقدرت‌های جهانی اقدام نمی‌کنیم؟

مفهوم‌شناسی واژه امپریالیسم، جایگاه استکبارستیزی در آموزه‌های شریعت مبین اسلام، حرکت‌های ضداستکباری در آمریکای لاتین و آفریقا و آسیا، مطالعه حرکت‌های ضداستکباری تاریخ سده‌های اخیر ایران، نمودهای استکبارستیزی جریان نهضت امام خمینی قدس‌سره از خرداد ۱۳۴۲ تا بهمن ۱۳۵۷، جایگاه آرمان استکبارستیزی در اندیشه‌های امام خمینی قدس سره و امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، و توجه به سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران به آرمان استکبارستیزی ساختار اثر حاضر را تشکیل داده‌اند.

کتاب منطق ستیز با استکبار دکتر روح‌الأمین سعیدی نگاشته شده و نسخه چاپی آن در ۳۰۵  صفحه به بهای ۸۵ هزار تومان تنظیم و منتشر شده، و از طریق مجموعه فروشگاه های انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام (مجازی و حقیقی) و شبکه نمایندگی‌ها، در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

پیوند اینترنتی:

https://b2n.ir/AntiArrogance

مباحث کتاب در نُه فصل به شرح ذیل تنظیم و ارائه شده است:

فصل اول به واژه‌شناسی استکبار و استکبارستیزی و تبیین معادل آن در ادبیات علوم سیاسی یعنی مفهوم «امپریالیسم» اختصاص می‌یابد؛ در فصل دوم بررسی جایگاه استکبارستیزی در آموزه‌های شریعت مبین اسلام (به‌طور خاص نص قرآن کریم و سیره‌ پیامبر اکرم (ص) و ائمه‌ معصومین (علیه السلام)) انجام شده است؛ فصل سوم درنگ و مرور کوتاهی بر حرکت‌های ضداستکباری دیگر ملل جهان در آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا دارد؛ فصول چهارم و پنجم به مطالعه‌ ریشه‌ها و زمینه‌های شکل‌گیری حرکت‌های ضداستکباری در تاریخ سده‌های اخیر ایران (به تفکیک در دو برهه‌ قاجاریه و پهلوی اول، و پهلوی دوم) می‌پردازند. در حقیقت طی این دو فصل نویسنده در پی آن است که دریابد کدام عوامل و تجارب تاریخی، بسترساز وقوع انقلاب ضداستکباری ملت ایران به رهبری امام خمینی (قدس‌سره ) شده‌اند؛ در فصل ششم ردیابی تاریخی نمودهای استکبارستیزی در جریان نهضت امام خمینی (قدس‌سره ) از خرداد ۱۳۴۲ تا بهمن ۱۳۵۷ صورت گرفته است؛ فصل هفتم به بررسی نقش و جایگاه آرمان استکبارستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی با تأکید بر اندیشه‌ امام خمینی ()، محتوای شعارهای مردم انقلابی ایران و متن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد؛ و سرانجام در دو فصل هشتم و نهم، نویسنده نحوه‌ حضور آرمان استکبارستیزی را در سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تا هنگام رحلت امام خمینی (قدس‌سره ) و از رحلت امام خمینی (قدس‌سره) تا کنون مورد توجه قرار داده است.

نویسنده امیدوار است نهایتاً بتواند تصویر کم‌و‌بیش جامعی از نقش و جایگاه استکبارستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی و در عرصه‌ سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران ارائه نماید. با این حال مسئولیت هر‌گونه نقص و نارسایی در بیان مطالب متوجه شخص نویسنده خواهد بود.

کتاب منطق ستیز با استکبار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند درخصوص ابعاد مختلف انقلاب اسلامی از جمله استکبارستیزی آن بیشتر مطالعه کنند، پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۴ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان