دانلود و خرید کتاب اسلام؛ دین بیداری ابوالفضل اقبالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اسلام؛ دین بیداری

اسلام؛ دین بیداری اثر محمد العاصی (رئیس مرکز تحقیقات اسلامی آمریکا) کتاب سوم از مجموعه آثار اندیشمندان معاصر مسلمان است که در دفتر نشر معراف به چاپ می‌رسد. 

 این کتاب شامل یک زندگی نامه مختصر از نویسنده و گفتارها و مقالاتی از ایشان است که ابوالفضل اقبالی آنها را گرداوری کرده است.

 دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانى، بررسى، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌هاى مختلف بپردازد.

از جمله این فعالیت‏‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامى دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبرى، پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى، معارف قرآن و اهل‏ بیت (ع)، دین‌پژوهى، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامى و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسائل تربیتى، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد.

نشر معارف اخیراً نیز گام‌‏هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‏اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‏‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

 درباره محمدالعاصی

محمد العاصی، متفکر، مفسر و اندیشمند مسلمان سوری‌الاصل متولد ایالات متحده آمریکاست که در این کشور و انگلیسی‌زبانان شناخته شده است.

وی مدرسه ابتدایی را در این کشور به پایان رساند، سپس به لبنان رفت و در دبیرستان و دانشگاه، رشته عربی خوانده است. لذا وی دانش‌آموخته رشته زبان و ادبیات عرب در دانشگاه عربی بیروت است؛ جایی‌که مطالعات اسلامی بخش جدایی‌ناپذیر برنامه‌های تحصیلی است. پس از پایان تحصیلات خود به آمریکا برگشته و در نیروی هوایی آمریکا ۴ سال کارکرد. او تصمیم گرفت در دانشگاه مریلند آمریکا علوم سیاسی بخواند و پس از کسب فوق‌لیسانس در علوم سیاسی به عنوان امام جماعت در مرکز اسلامی واشنگتن برگزیده شد. خطبه‌های نمازجمعه وی هر هفته روی سایت مرکز اسلامی این شهر منتشر می‌شد.

العاصی در مجله کرسنت اینترنشنال و نشریه بین‌المللی خبری «هلال احمر» مقاله و مطلب می‌نویسد و در دانشگاه‌های سراسر آمریکا، کانادا و اروپا به طرح مباحث اسلامی می‌پردازد. او ۱۲ سال است که مشغول نوشتن اولین تفسیر قرآن کریم به زبان انگلیسی است و توانسته تا ۱۲ جزء قرآن کریم را تفسیر کند و معانی قرآنی را در جامعه آمریکا به صورت یک دایره‌المعارف ارائه بدهد. العاصی همچنین مؤلف نخستین تفسیر قرآن کریم به زبان انگلیسی با نام «عروج» است.

وی همچنین مدیر علمی مرکز تعلیمات اسلامی و عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عضو موسسه افکار معاصر اسلامی است.

 خواندن کتاب اسلام؛ دین بیداری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه علاقه‌مندان به مطالعات سیاسی و اجتماعی و جامعه‌شناسی اسلامی

 بخشی از کتاب اسلام؛ دین بیداری

آمریکا به دنبال فرسایش منطقه

همگان به یاد داریم که امام خامنه‌ای در اوایل این تحولات، در سخنان خود در مورد توطئه آمریکا برای منحرف‌ساختن بیداری اسلامی هشدار دادند. امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم در حال فرسایش منطقه هستند و موضع آمریکا نیز موضعی مبتنی بر عقب‌نشینی کامل از منطقه نیست؛ به این معنا که آنها روی ثروت‌های منطقه حساب کرده‌اند و حاضر نیستند از آن چشم بردارند و به همین خاطر تلاش خواهند کرد نهضت ملت‌ها را از مسیر اصلی خود منحرف کنند و این کار را از طریق تکفیری‌ها انجام می‌دهند.

بنابراین تکفیری‌ها به معنای دیگر به دنبال دزدیدن جنبش اسلامی منطقه و دزدیدن بیداری اسلامی منطقه هستند. آنها می‌خواهند بیداری اسلامی منطقه را به سوی پرتگاه سقوط بکشانند و آمریکا نیز آنها را راهنمایی و کمک می‌کند. آمریکا دائماً از سیاست چماق و هویج استفاده می‌کند؛ برای مطیع‌ساختن برخی رهبران اسلامی از هویج و برای برخی دیگر از چماق استفاده می‌کند. الآن نمی‌توانم جزئیات مسائل مصر و تونس را بازگو کنم، اما آنها متأسفانه فریب هویجِ آمریکا را خورده و در دام آن گرفتار شدند و الآن نیز از کردار خود پشیمان هستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

حجم

۷۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۷۵
تومان