دانلود و خرید کتاب ترکان در صحنه تاریخ بهروز بیک بابایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ترکان در صحنه تاریخ اثر بهروز بیک بابایی

کتاب ترکان در صحنه تاریخ

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ترکان در صحنه تاریخ

کتاب «ترکان در صحنه تاریخ» نوشتۀ بهروز بیک بابایی است و انتشارات اوغوزخان آن را منتشر کرده است. کتاب ترکان در صحنۀ تاریخ خوانندگان را با تاریخ ترکان آشنا می کند. 

درباره کتاب ترکان در صحنۀ تاریخ

آشنایی با تاریخ ترکان برای شناخت زبان، ادبیات و فرهنگ ترکان ضروری است. اما این آشنایی کمی زمان‌بر است زیرا ترکان در جغرافیای وسیع و پهناوری از جهان گسترده شده‌اند و در همۀ دوره‌های تاریخ نقش داشته‌اند. همین دلایل هم کتاب ترکان در صحنۀ تاریخ را به یک راهنما و منبع مناسبی برای آشنایی با تاریخ ترکان تبدیل کرده است.

ساختار کتاب ترکان در صحنۀ تاریخ به‌گونه‌ای است که هم دانشجویان و پژوهشگران و هم علاقه‌مندان به تاریخ اقوام مختلف می‌توانند از آن استفاده کرده و از اطلاعات آن بهره‌مند شوند.

تاریخ ترکان به دو صورت یعنی دورۀ قبل از اسلام و دورۀ بعد از مسلمان شدن ترکان بررسی می‌شود. کتاب ترکان در صحنۀ تاریخ ۶ بخش دارد؛ سه بخش اول آن مربوط به دورۀ قبل از اسلام ترکان است. بخش اول درآمدی کوتاه در مورد علم تاریخ است و دوستداران تاریخ را با علم تاریخ آشنا می‌کند. فصل دوم دربارۀ خاورمیانه در دوران باستان است و بخش سوم به ظهور ترکان در صحنه تاریخ و دولت‌های ترك در قبل از اسلام می‌پردازد. سه بخش دوم مربوط به تاریخ ترکان بعد از مسلمان شدن یعنی دورۀ اسلامی است. برای این کار بهروز بیک بابایی ابتدا به‌صورت خیلی مختصر در بخش چهارم به تشریح تاریخ ظهور و گسترش اسلام می‌پردازد، در بخش پنجم تاریخ دولت‌های ترك در بین قرون دهم تا سیزدهم را مورد بررسی قرار می‌دهد و در بخش ششم تاریخ خانات و دولت‌های ترك تا دورۀ معاصر را توضیح می‌دهد.

خواندن کتاب ترکان در صحنۀ تاریخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های تاریخی، دوستداران تاریخ ترکان و دانشجویان رشتۀ زبان و ادبیات ترکی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ترکان در صحنۀ تاریخ

«هیچ‌یک از شاخه‌های علمی به‌تنهایی نمی‌تواند پیشرفت کند. علم تاریخ نیز با شاخه‌های علمی دیگر ارتباط دوطرفه دارد. در رأس آنها علم باستان‌شناسی قرار دارد. تاریخ یکی از علوم اجتماعی محسوب می‌گردد. به همین دلیل با علومی چون روان‌شناسی جامعه، جامعه‌شناسی، حقوق، اقتصاد و فلسفه ارتباط زیادی دارد. از سوی دیگر در کنار علوم اجتماعی با جغرافیا، انسان‌شناسی و شیمی نیز ارتباطی تنگاتنگ دارد. علوم طبیعی و جامعه‌شناسی که با تاریخ ارتباط دارند به شرح زیر است:

باستان‌شناسی: علمی است که آثار مربوط به دوره‌های باستانی را که در زیرخاکی یا آب مانده‌اند بررسی می‌کند. تاریخ هنر: علمی است که از گذشته تا به امروز انواع سبک‌های هنری، نحوۀ پیدایش و پیشرفت آنها و ارتباط سبک‌های هنری را بررسی می‌کند. فلسفه: شاخۀ علمی است که رشد تفکر انسان و کیفیت آن را بررسی و تفکر صحیح و منطقی را آموزش می‌دهد.

جامعه‌شناسی: شاخۀ علمی است که شکل‌گیری جوامع و حیات آنها و قوانینی اجتماعی را که در حوادث نقش دارند بررسی می‌کند. تاریخ این قوانین را باتوجه‌به حوادث قبلی بررسی می‌نماید. جامعه‌شناسی همانند تاریخ به تک‌تک رویدادها نمی‌پردازد. بلکه به‌طورکلی به علت حوادث پرداخته تا روابط علت-معلولی حوادث را مشخص نماید. مردم‌شناسی: شاخه علمی است که به ساختار فرهنگی و اجتماعی جوامع می‌پردازد.»

نظرات کاربران

amir sabbaghi
۱۴۰۲/۱۰/۲۳

جناب بیک‌بابایی تخصصی در تاریخ ندارند. چنین کتابی که درش تمام تمدن‌های کوچک و بزرگ ترک معرفی شده‌اند بیشتر بیانگر خیالات نویسنده‌است تا تاریخ.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۱۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۱۴۹,۰۰۰
تومان