دانلود و خرید کتاب آرزوهای یک زن سیدنی شلدون ترجمه شراره شهلائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آرزوهای یک زن اثر سیدنی شلدون

کتاب آرزوهای یک زن

نویسنده:سیدنی شلدون
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آرزوهای یک زن

کتاب آرزوهای یک زن نوشته سیدنی شلدون است که با ترجمه شراره سهلائی منتشر شده است. کتاب آرزوهای یک زن داستان چهار نسل از یک خانواده است که خودشان را در ثروت و جاه‌طلبی و خیانت غرق می‌کنند. عنوان اصلی کتاب «استاد بازی» است ولی چون درواقع از آرزوهای کیت بلک‌ول سخن می‌گوید، عنوان «آرزوهای یک زن» برای آن انتخاب شد تا کاملا بیانگر محتوای کتاب باشد.

درباره کتاب آرزوهای یک زن

داستان این کتاب در اواخر قرن نوزدهم روی می‌دهد و تا دهه ۱۹۸۰ ادامه می‌یابد. یک کشاورز ایرلندی به نام جیمی مک گریگور که از بینوایی خود به ستوه آمده است، در دوره معروف به تب الماس راهی افریقای جنوبی می‌شود، بخت و اقبال با او یاری می‌کند و ثروت سرشاری را برای دخترش به نام کیت بلک‌ول باقی می‌گذارد. دختر جوان پس از تحصیل در رشته بازرگانی و تجارت در لندن به آفریقای جنوبی بازمی‌گردد و کسب‌وکار پدر را دنبال می‌کند. کیت بلک‌ول شخصیت پیچیده‌ای دارد: با اراده است، هوش و زیرکی فوق‌العاده‌ای دارد. برخی صفات مثبت انسانی (نظر خیرخواهی و نوع‌دوستی) را از خود بروز می‌دهد. اما به‌قدری در کار تجارت غرق می‌شود که وجود واقعی خویش را احساس نمی‌کند؛ درواقع او و کسب و کارش به یک فرد واحد تبدیل می‌شوند. این کامیابی‌ها، او را به زنی خودپسند تبدیل می‌کند؛ خودپسندی از آن جهت که می‌کوشد تا خود را الگوی فرزندش قرار دهد و وی را به راه خود بکشاند. اما در عمل، وی را به تباهی می‌کشاند و قربانی خودخواهی خود می‌سازد...

خواننده‌ای که سیر رویدادهای این کتاب را دنبال کند، از واقعیت‌های بسیار تلخی آگاه می‌شود که در قالب ماجراهای پرفراز و نشیب، پیش‌بینی نشدنی، و درعین‌حال اسفبار، پیشامد می‌کنند. بهره‌کشی ددمنشانه از کارگران سیاهپوست معادن الماس و سپردن آنها به چوبه دار به اتهام دزدی الماس، نخستین واقعیت است. این کارگران در فقر و بدبختی مطلق به سر می‌برند و شخصیت و هویت آنان به سطح یک حیوان تنزل کرده است ـــ واقعیتی که حتی اینک نیز در رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی کاملا به چشم می‌خورد. 

داستان ساختاری محکم دارد. سیدنی شلدون توضیحات کاملی از شخصیت‌های قهرمانان داستان ارائه می‌دهد به ‌طوری که شما هر چیزی را که اتفاق می‌افتد جلوی چشمانتان احساس می‌کنید. کتاب حاضر از جمله معدود رمان‌هایی است که در زبان انگلیسی درباره زندگی شخصیت و افکار سوداگران الماس در آفریقای جنوبی، به رشته تحریر درآمده است. معدود بودن از این جهت می‌باشد که اکثر نویسندگان امریکایی معمولا موضوع‌های پولساز، جنجالی و عاری از ملاحظات انسانی را ترجیح می‌دهند و کمتر به فکر می‌افتند که از زندگی خصوصی و پرماجرای سوداگران الماس (که در عین حال افراد قدرتمندی در صحنه اقتصاد نیز هستند) پرده بردارند.

خواندن کتاب آرزوهای یک زن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سیدنی شلدون

سیدنی شلدون، در فوریه ۱۹۱۷ در شیکاگو و در یک خانواده متوسط به دنیا آمد. پس از پایان تحصیلات دبیرستانی، وارد دانشگاه نورت وسترن شد. او تحصیلات رسمی را رها کرد و به نویسندگی روی آورد و اینک یکی از نویسندگان سرشناس شبکه تلویزیونی کالیفرنیا است. آثار معروف او عبارتند از: سیمای عریان، آن‌سوی نیمه شب (که به فارسی ترجمه شده است)، غریبه‌ای در آینه، و تعدادی زیادی نمایشنامه‌های تئاتری و تلویزیونی.

سیدنی شلدون نویسنده‌ای است واقع‌بین که برخی از دردها و آلام بشری را در آینه پندار خویش با قلمی زیبا و دلنشین ترسیم می‌کند و موجی از احساسات و عواطف بشردوستانه را در ذهن خوانندگان آثارش برمی‌انگیزاند. 

بخشی از کتاب آرزوهای یک زن

سالن بزرگ رقص از ارواح آشنا پر شده بود. همه آمده بودند تا تولد او را جشن بگیرند. کیت بلک‌ول با نگاهی خیره و مات به ایشان نگاه می‌کرد. گویی آنان واقعیت داشتند. به‌نظرش این مناظر را در خواب می‌دید، تصور می‌کرد آدم‌هایی با لباس‌های بلند و کراوات سیاه براق مانند لباس فارغ‌التحصیلی، یا لباسی که کشیش‌ها موقع موعظه به تن می‌کنند در محل مخصوص رقص ایستاده‌اند. یکصد نفر در میهمانی آن شب حضور داشتند. البته به‌جز ارواحی که کیت با نگرانی به آنها می‌اندیشید.

او زنی ظریف و لاغراندام بود، با حرکات شکوهمندی که باعث می‌شد قدش را بلندتر نشان دهد. چهره‌اش خاطره‌انگیز و اندامش موزون بود. چشمانی به رنگ خاکستری تیره و چانه‌ای استوار که مخلوطی از اجداد اسکاتلندی و آلمانی او بود، داشت. لباس مخمل آبی‌رنگ زیبایش با رنگ پوستش که شفافیت خاص سنین بالا را نشان می‌داد هماهنگی خاص ایجاد کرده بود.

کیت با خود اندیشید: اصلا حس نمی‌کنم که نود سال دارم. این همه سال‌های عمر کجا رفتند؟ نگاهش متوجه ارواحی شد که در سالن مشغول رقص بودند. در دل گفت: اینها می‌دانند. اینها همه حضور داشتند. قسمتی از آن سال‌ها بودند، قسمتی از زندگی من. چشمش به باندا افتاد، چهرهٔ مغرور و سیاهش می‌درخشید و اینک دیوید عزیز او که قدبلند، جوان و جذاب می‌نمود، درست مثل زمانی‌که کیت به او عشق می‌ورزید. به کیت لبخند می‌زد. کیت با خودش گفت: «به‌زودی عزیزم، به‌زودی.»

در آن لحظه کیت آرزو می‌کرد که دیوید زنده بود و پسر نوه‌اش را می‌دید.

چشمان کیت به گردش درآمد تا نوه‌زاده‌اش را ببیند. او کنار گروه نوازندگان ایستاده و به آنها خیره شده بود. جذابیت چشم‌نوازی داشت. تقریبآ هشت سالش بود. موهایی بور داشت. کت مخملی مشکی با شلواری از پارچهٔ شطرنجی چینی پوشیده بود. رابرت از لحاظ شباهت نسخه بدل پدر کیت، جیمی مک گریگور۵ بود که تصویر نقاشی شده‌اش در بالای بخاری مرمرین به دیوار دیده می‌شد. رابرت سرش را به طرف دیگر چرخاند و کیت با اشاره انگشت او را به سوی خود خواند. الماس بیست قیراطی او که پدرش حدود صد سال پیش در یک ساحل شنی کش رفته بود، زیر نور چهل چراغ کریستال برق می‌زد. کیت با لذت خاصی رابرت را نگاه می‌کرد که به محل مخصوص رقص، به رقصندگان نزدیک می‌شد.

نظرات کاربران

کاربر ۱۳۴۲۵۱۰
۱۴۰۰/۰۷/۱۴

عالی اکثر کتابای این نویسنده رو خوندم

tr
۱۴۰۱/۰۵/۱۳

در انتشارات دیگه این کتاب با نام استاد بازی چاپ شده. ازون کتاباست که هی از خودم می پرسیدم بعدش چی میشه...

جواد
۱۴۰۰/۰۵/۲۶

یکی از بهترین آثار سیدنی شلدون کتاب خیلی قشنگه

Shion Kitajima
۱۴۰۱/۱۱/۲۹

من از بچگی تا الان که سی سالم هستش، تقریبا تمام کتاب‌های سیدنی شلدون رو که تو ایران ترجمه شده خوندم و این کتاب یکی از بهترین‌هاست؛ گرچه این ترجمه رو نخوندم و از انتشارات دیگه‌ای بوده اما خواستم بگم

- بیشتر
saqargh
۱۴۰۱/۰۸/۰۱

تو خوندنش شک نکنید به طرز عجیبی نمیشه از پاش بلند شد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۸۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۶۸ صفحه

حجم

۴۸۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۶۸ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان