دانلود کتاب صوتی قصه عشق با صدای متین بختی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قصه عشق اثر رابرت ج. استرنبرگ

دانلود و خرید کتاب صوتی قصه عشق

معرفی کتاب صوتی قصه عشق

کتاب صوتی قصه عشق نوشته رابزت ج. استرنبرگ است. کتاب قصه عشق با ترجمه مژگان جمالی و صدای متین بخشی منتشر شده است. این کتاب در پی پاسخ به این سوال است که چه اتفاقی می‌افتد بعضی روابط عاشقانه می‌مانند و بعضی شکست می‌خورند.

درباره کتاب قصه عشق

برای رسیدن به سوالی برای حل معمای روابط عاشقانه نویسنده در اواخر دهه‌ ۱۹۸۰ نظریه‌ مثلث عشق را ارائه می‌دهد. بر اساس این دیدگاه جدید، عشق در قالب سه عنصر تشکیل‌دهنده‌ آن قابل درک و توصیف بود: صمیمیت، هوس و تعهد.

 نسبت این عناصر در انواع مختلف عشق متفاوت است. به‌عنوان مثال مشخصه‌ عشق رمانتیک صمیمیت و هوس است. درحالی‌که در عشق بچگانه یا احمقانه، تعهّد ناشی از هوس حرف اول را می‌زند؛ و نهایتاً عشق خالص یا کامل تلفیقی از هر سه عنصر صمیمیت، هوس و تعهّد است. 

کتاب قصه عشق به خوانندگان راه‌حلی ارائه نمی‌دهد و دنبال بهبود بخشیدن نیست، بلکه کتابی کاملا علمی و درعین‌حال قابل‌فهم برای عموم و متخصّصین است. امیدوارم دیدگاه جدیدی که در این کتاب ارائه می‌دهم پاسخگوی سؤال‌هایی باشد که نظریه‌های قبلی‌ام نتوانستند پاسخ بدهند. سؤالاتی نظیر این‌که چرا ما عاشق افراد بخصوصی می‌شویم و چرا عشقمان به بعضی افراد دوام بیشتری دارد. قصّه‌های این کتاب براساس واقعیت‌های زندگی افراد نوشته شده‌اند. بعضی از این اتّفاقات حتّی سال‌ها به‌طول انجامیده امّا برای حفظ امانت‌داری، تمام اطلاعات شخصی افراد شامل نام و سایر مشخصات آن‌ها تغییر داده شده ‌است.

شنیدن کتاب قصه عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسنی که به دنبال پژوهش درباره عشق و مسیر آن هستند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب قصه عشق

وقتی اولین بار با کسی آشنا می‌­شویم، طبیعتاً دنبال این هستیم که او را هرچه بیشتر و بهتر بشناسیم. کنجکاویم بدانیم آیا طرز فکر او با ما هم­خوانی دارد؛ تلاش می‌­کنیم اولین برداشت­‌‌هایمان در مورد او را با واقعیت تطبیق دهیم، واقعیت را جایگزین خیال کنیم، و حقایق را جایگزین قصّه. وقتی در حال شناخت او هستیم، تصوّر می­‌کنیم داریم خیال را با واقعیت جایگزین می­‌کنیم، درحالی که اگر دقت کنیم که چقدر به حس روز اول آشنایی‌مان اعتماد می­‌کنیم و چطور زوج­ یابی و حتی ازدواج می­‌کنیم، می­‌بینیم که این جایگزینی در عمل اتفاق نمی­‌افتد. ما با پیش ­فرض‌­های فراوانی وارد رابطه می­‌شویم. این پیش­ فرض­‌ها یا قصّه‌­ها بخودی خود درست یا غلط نیستند، اما ممکن است میزان سازگاری آن­ها با شرایط محیط متفاوت باشد. تعریف قصّه سازگار یا هنجار می­تواند از زمانی به زمان دیگر و از محیطی به محیطی دیگر تغییر کند. به عنوان مثال، در فرهنگ بعضی جوامع، عشق یکی از ضروریات ازدواج است، اما در فرهنگ جامعه‌­ای دیگر بین فرهنگ جامعه­‌ای دیگر بین این دو هیچ ارتباطی وجود ندارد. ممکن است فرهنگ­ هر دو جامعه این مفاهیم را بصورت درست یا غلط به افراد القا کند، و نه به عنوان مسائلی قراردادی که صرفاً از رسومات فرهنگی نشات می‌­گیرد. همان طور که می­بینید چیزی که از آن تعبیر به واقعیت می­‌شود خود واقعیت نیست، بلکه تنها درکی از آن “قصّه” است. قصّه در بطن زندگی‌­های ماست که به رابطه معنا می­‌دهد. گاهی اوقات می‌­بینیم که هر یک از طرفین رابطه، از رفتارها و اتّفاقات برداشت‌­های متفاوتی می‌­کنند. به این دلیل که هرکدام، این اتّفاقات و رفتارها را بر اساس قصّه خودشان تفسیر می­‌کنند.

قصّه من، قصّه تو

تیرون وقتی با سامانتا آشنا شد فکر می­‌کرد عشق واقعی‌­اش را پیدا کرده است. او قبلاً در انتخاب اشتباه کرده بود، اما این بار نه. به نظر می‌­آمد سامانتا تمام چیزهایی را که او می‌­خواست داشت. او حتّی چیزهایی داشت که تیرون فکر نمی­‌کرد بتواند در کسی پیدا کند. او موفّق، باهوش، جذاب، اجتماعی و باوقار بود؛ او به ورزش علاقمند و شوخ­ طبع بود و مهم‌تر از همه این که به تیرون علاقه داشت. تیرون او را به تماشای بازی بیسبال دعوت کرد. سامانتا هم دعوت او را قبول کرد.

در عرض یک ماه، تیرون و سامانتا مرتب همدیگر را می‌­دیدند. ظرف دو ماه تعداد قرارهایشان به طرز عجیبی زیاد شد. اما بعد از گذشت سه ماه تیرون در مورد رابطه‌­اش دچار تردید شد. او تقریباً مطمئن بود که سامانتا دست کم با یک نفر دیگر رابطه دارد، شاید هم بیشتر از یک نفر. قصّه به طرز تلخی آشنا به نظر می­‌آمد: یک زن غیر قابل اعتماد که تظاهر به درستی و صداقت می‌­کند ولی هر فرصتی را برای خیانت غنیمت می‌داند. تیرون خوشحال بود که قبل از آن که دیر شود توانسته بود سامانتا را بشناسد. رابطه‌­ آن­ها بعد از چند درگیری به پایان رسید. تیرون از این مساله خوشحال بود، سامانتا هم همینطور. او تمام این مدّت با کس دیگری آشنا نشده بود، اما درعین حال علاقه­‌ای به ادامه رابطه با یک مرد شکّاک نداشت. 

نظرات کاربران

parisa
۱۴۰۲/۰۴/۲۴

کتاب خوبیه . ارزش شنیدن داره . ولی موسیقی های متن افتضاح اعصاب خُردکنه . هرچی متن خوبه گوینده خوبه موسیقی بده .

Mahya
۱۴۰۲/۱۰/۲۵

کتاب خیلی خوبی بود

زمان

۱۰ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۶۰۳٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۶۰۳٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان