دانلود کتاب صوتی شازده کوچولو سه بعدی با کیفیت عالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری

دانلود و خرید کتاب صوتی شازده کوچولو

۴٫۳
(۲۶۷۸)
خواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی شازده کوچولو

کتاب صوتی شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری نویسنده‌ی فرانسوی است که در آوریل ۱۹۴۳ برای اولین بار (به انگلیسی و فرانسوی) در نیویورک منتشر شد. این کتاب با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه جزء پرفروش‌ترین کتاب‌هاست. شازده کوچولو داستان پسرکی است که اخترک کوچک خود را برای کشف سیاره‌های دیگر ترک می‌کند و با افراد و ماجرای مختلفی روبرو می‌شود.

این نسخه صوتی با ترجمه‌ی احمد شاملو و صدای جمعی از گویندگان توسط انتشارات نگاه منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب صوتی شازده کوچولو ترجمه احمد شاملو

کتاب صوتی شازده کوچولو که توسط انتشارات نگاه و ترجمه احمد شاملو و با صدای جمعی از گویندگان به مدت ۲ ساعت و ۵۷ دقیقه ضبط شده، شامل دو اجراست. اجرای اول خوانش کامل کتاب است و در اجرای دوم اقتباس نمایشی کتاب توسط جمعی از گویندگان اجرا شده است. این کتاب از دل سانحه‌ای هوایی که اگزوپری دچار آن شده بوده است بیرون آمده است. کتاب شازده کوچولو به عنوان پرترجمه‌ترین و پرخواننده‌ترین کتاب فرانسوی‌زبان شناخته می‌شود. در این کتاب اگزوپری با سبکی سورئال به بیان دیدگاه خود در مورد عشق و دوستی و برخی مفاهیم دیگر پرداخته است و هرچند در ظاهر داستانی کودکانه است ولی در لایه‌های عمیق‌تر آن و در قالب کنایه و پارادوکس مفاهیم مختلفی را به بزرگسالان منتقل می‌کند.

شنیدن و دانلود کتاب صوتی شازده کوچولو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به خواندن داستانی کوتاه ولی پر از معنا علاقه‌مندید و اگر دوست دارید ساعاتی را در دنیای کوچک شازده کوچولو بگذرانید و داستان ماجراجویی و سفرش را بشنوید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید این کتاب صوتی با ترجمه احمد شاملو را بشنویم؟

شازده کوچولو کتابی است که هر انسانی در هر سنی می‌تواند آن را مطالعه کند، از مطالعه‌ی آن لذت ببرد و با تعمق در لایه‌های مختلف داستان به مفاهیم بزرگی چون عشق و دوستی فکر کند و نکات مهمی درباره‌ی این مفاهیم به او یادآور شود. این کتاب جزو شاهکارهای ادبی است و شنیدن آن بسیار ارزنده است. کتاب صوتی شازده کوچولو علاوه بر اجرای خوانش کامل کتاب، اجرایی نمایش‌گونه‌ با موسیقی و آواز گروهی از گویندگان نیز دارد و شنیدنش بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

نکته‌های جالب درباره کتاب صوتی شازده کوچولو

شازده کوچولو یکی از معروف‌ترین کتاب‌های دنیاست که تا امروز به بیش از صد زبان ترجمه و بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه از آن فروخته شده است. اگزوپری که خودش یک خلبان بوده، برای نوشتن این کتاب از زندگی خودش الهام گرفته بود؛ شخصیت‌های خلبان و شازده‌کوچولو در واقع برگرفته از اگزپری در دوران جوانی و کودکی هستند. او همچنین در ۴۴ سالگی در سانحه‌‌ی هوایی درگذشت، سنی که قرابتی عجیب با ماجرای «شازده کوچولو» دارد، او نیز پیش از ترک سیاره‌اش ۴۴ بار به تماشای غروب آفتاب ایستاده بود.

خلاصه کتاب صوتی شازده کوچولو

راوی داستان کتاب صوتی شازده کوچولو، خلبانی‌ است که هواپیمایش دچار نقص می‌شود و مجبور می‌شود در کویری بی‌آب و علف فرود بیاید و به تعمیر هواپیمایش بپردازد. در این میان روزی پسرک موطلایی را می‌بیند که از او درخواست می‌کند برایش یک بره بکشد و دوستی راوی و شازده کوچولو از اینجا شروع می‌شود. راوی در معاشرت‌های روزانه خود با این پسرک متوجه می‌شود که شازده کوچولو از یک اخترک کوچک دور به زمین آمده است و در میانه‌ی راه رسیدن به زمین در اخترک‌های مختلف دیگری با افراد دیگری مواجه شده است و با هر یک درباره‌ی موضوعی صحبت کرده است.

شازده کوچولو که تا مدت‌ها زندگی کسل‌کننده‌ی محدودی در اخترک خودش داشته است و تفریحش تماشای غروب آفتاب بوده است، روزی با موجود جدیدی در اخترکش مواجه می‌شود. درحالی که ممکن است آن موجود گیاهی خطرناک برای اخترک شازده کوچولو باشد و مثل بائوباب‌ها آن را به هم بریزند ولی شازده کوچولو ریسک نگهداری از آن گیاه را می‌پذیرد و با جان و دل به مراقبت از آن می‌پردازد. بعد از گذشت چندین روز مراقبت‌های او به بار می‌نشیند و یک گل زیبا چشم به جهان کوچک شازده کوچولو می‌گشاید. گل زیبایی که بسیار مغرور است و با وجود علاقه‌ی زیاد شازده کوچولو به او دائم دل پسرک را می‌شکند. پس از دلشکستگی فراوان شازده کوچولو تصمیم می‌گیرد اخترک خود و گل زیبایش را ترک کند.

پس از ترک اخترکش و دیدن چند اخترک دیگر و افراد ساکن در آن‌ها، شازده کوچولو در هفتمین فرود خود به زمین می‌رسد. در زمین با افراد مختلفی روبرو می‌شود و با هر یک از آن‌ها درباره‌‌ی موضوعی صحبت می‌کند. در این بین دیدار شازده کوچولو با یک روباه و دوست شدن با این روباه درس‌های زیادی درباه‌ی علاقه و دوستی به شازده کوچولو آموخت. درس‌هایی که باعث شدند که شازده کوچولو بداند گل‌اش برای او خاص است و حالا که او را اهلی کرده است باید از او مراقبت کند. پس از این، شازده کوچولو تصمیم می‌گیرد با کمک ماری که در ابتدای سفرش به زمین با او مواجه شده بود به اخترک خودش برگردد و از گل زیبایش، ولو اینکه بسیار مغرور است، مراقبت کند. بعد از رفتن شازده کوچولو، خلبان که موفق به تعمیر هواپیمایش شده است و به شهر خود باز می‌گردد و دلتنگ از معاشرت و همراهی مسافر کوچولو، پس از شش سال شروع به تعریف کردن آشنایی خود با شازده کوچولو می‌کند.

درباره‌ی آنتوان دوسنت اگزوپری

آنتوان دوسنت اگزوپری نویسنده، شاعر،‌ روزنامه‌نگار و خلبان فرانسوی‌زبان است که در ۲۹ ژوئن ۱۹۰۰ متولد شد. اگزوپری دو بار در آزمون ورودی دانشکده‌ی نیروی دریایی شرکت کرده و رد شده بود، مدتی به عنوان مستمع آزاد به کلاس‌های دانشکده‌ی معماری می‌رفت و بعد از آن در کلاس‌های خصوصی خلبانی شرکت کرد. پس از پایان این دوره در نیروی هوایی ارتش به عنوان خلبان غیرنظامی شروع به کار کرد.

اگزوپری اولین داستان کوتاه خود با نام «هوانورد» را در سال ۱۹۲۶ در نشریه‌ای به نام کشتی نقره‌ای به چاپ رساند. پس از آن در سال ۱۹۲۹ اولین رمان خود را با نام «پیک جنوب» منتشر کرد. پس از این کتاب در سال ۱۹۳۱ کتاب «پرواز شبانه» از او منتشر شد. اگزوپری برای این کتاب که پس از انتشار به سرعت جزء پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سطح جهان شده بود جایزه فمینا را دریافت کرد و پس از آن به عنوان نویسنده‌ی فرانسه‌زبان به شهرت رسید. اگزوپری که پیش از جنگ جهانی دوم به عنوان یک خلبان غیرنظامی در خطوط پست هوایی میان اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی فعالیت می‌کرد پس از شروع جنگ با وجود شرایط جسمی نامناسب به نیروی هوایی فرانسه‌ی آزاد در شمال آفریقا پیوست. در ماه جولای سال ۱۹۴۴، اگزوپری برای یک ماموریت شناسایی بر فراز فرانسه‌ی اشغالی به پرواز در آمد و هواپیمای وی بر فراز دریای مدیترانه ناپدید شد و این گم شدن مرگ او تلقی شد. در اواخر قرن بیستم باقیمانده‌هایی از هواپیمای او پیدا شد که نشان می‌داد سقوط وی به علت برخورد گلوله نبوده است و بر اثر نقص فنی دچار سانحه شده است.

اقتباس‌ها از کتاب شازده کوچولو

از کتاب شازده کوچولو اقتباس‌های زیادی گرفته شده است. از جمله این اقتباس‌ها می‌توان به فیلمی از شوروی-لیتوانی با همین نام در سال ۱۹۶۶ اشاره کرد. علاوه بر این فیلم اولین نسخه‌ی تصویری انگلیسی این کتاب در سال ۱۹۷۴ در ایالات متحده پخش شد. در سال ۲۰۱۵ نیز یک انیمیشن سه بعدی با همین نام (به انگلیسی و فرانسوی) منتشر شد. انیمیشنی دو بعدی با همین نام نیز در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد.

بهترین ترجمه فارسی شازده کوچولو کدام است؟

کتاب شازده کوچولو در مدت تقریبا شصت سال پس از انتشار، امروز به ۵۰۵ زبان و گویش مختلف در سراسر جهان از جمله فارسی ترجمه شده است. این اثر برای اولین بار در سال ۱۳۳۳ توسط محمد قاضی از زبان فرانسه به فارسی برگردانده شد. پس از محمد قاضی مترجمین زیاد دیگری این اثر را به فارسی برگردانده‌اند. از بهترین ترجمه‌های این کتاب علاوه بر ترجمه محمد قاضی می‌توان به ترجمه‌ی احمد شاملو، ترجمه‌ی ابوالحسن نجفی، ترجمه‌ی مصطفی رحمان‌دوست و ترجمه‌ی کاوه میرعباسی اشاره کرد.

درباره احمد شاملو

احمد شاملو متولد ۲۱ آذر ۱۳۰۴ در تهران است. شاملو متخلص به الف. بامداد و الف. صبح، شاعر، فیلم‌ساز، روزنامه‌نگار، پژوهشگر، مترجم، فرهنگ‌نویس و از دبیران کانون نویسندگان ایران بود. شهرت او در ایران به سبب بنیان گذاشتن یک نوع قالب شعری به نام شعر سپید است. او علاوه بر سرودن شعر به کار ترجمه نیز مشغول بود. بسیاری از شعرهای شاملو به زبان‌های سوئدی، انگلیسی، ژاپنی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، روسی، ارمنی، هلندی، رومانیایی، فنلاندی، کردی و ترکی ترجمه شده است.

احمد شاملو بعد از تحمل یک دوره طولانی بیماری در تاریخ ۲ مرداد ۱۳۷۹ از دنیا رفت.

افتخارات و رکورد‌های کتاب

کتاب شازده کوچولو در سال ۲۰۰۷ به عنوان کتاب سال فرانسه انتخاب شد. علاوه بر این در صد کتاب برتر قرن ۲۰ام نیز انتخاب شده است. این کتاب در سال ۲۰۱۹ جایزه‌ی ادبی رترو هوگو را دریافت کرده است.

کتاب‌های مشابه

اگر این اثر را دوست داشتید، احتمالا از مطالعه این عناوین نیز لذت خواهید برد: «پسرک موش کور روباه و اسب»، «پاندای بزرگ و اژدهای کوچک» و «لافکادیو». 

بخش زیبایی از کتاب صوتی شازده کوچولو می‌شنویم

شاهکارم را نشان بزرگ‌ترها دادم و پرسیدم از دیدنش ترس‌تان برمی‌دارد؟

جوابم دادند: ـ چرا کلاه باید آدم را بترساند؟

نقاشی من کلاه نبود، یک مار بوآ بود که داشت یک فیل را هضم می‌کرد. آن‌وقت برای فهم بزرگ ترها برداشتم توی شکم بوآ را کشیدم. آخر همیشه باید به آن‌ها توضیحات داد. ـ نقاشی دومم را که بزرگ‌ترها دیدند، بم گفتند کشیدن مار بوآی باز یا بسته را بگذارم کنار و عوضش حواسم را بیش‌تر جمع جغرافی و تاریخ و حساب و دستور زبان کنم. و این‌جوری شد که تو شش‌ساله‌گی دور کار ظریف نقاشی را قلم گرفتم. از این‌که نقاشی شماره‌ی یک و نقاشی شماره‌ی دوی من یخ‌شان نگرفت دلسرد شده بودم. بزرگ‌ترها اگر به خودشان باشد هیچ وقت نمی‌توانند از چیزی سر درآرند. برای بچه‌ها هم خسته‌کننده است که همین‌جور مدام هر چیزی را به آن‌ها توضیح بدهند. ناچار شدم برای خودم کار دیگری پیدا کنم و این بود که رفتم خلبانی یاد گرفتم. بگویی نگویی تا حالا به همه جای دنیا پرواز کرده‌ام و راستی راستی جغرافی خیلی بِم خدمت کرده. می‌توانم به یک نظر چین و آریزونا را از هم تمیز بدهم. اگر آدم تو دلِ شب سرگردان شده باشد جغرافی خیلی به دادش می‌رسد.

از این راه است که من تو زنده‌گیم با گروه گروه آدم‌های حسابی برخورد داشته‌ام. پیش خیلی از بزرگ‌ترها زنده‌گی کرده‌ام و آن‌ها را از خیلی نزدیک دیده‌ام گیرم این موضوع باعث نشده درباره‌ی آن‌ها عقیده‌ی بهتری پیدا کنم.

هر وقت یکی‌شان را دیده‌ام که یک‌خرده روشن‌بین به نظرم آمده با نقاشی شماره‌ی یکم که هنوز هم دارمش محکش زده‌ام ببینم راستی راستی چیزی بارش هست یا نه.

معرفی نویسنده
عکس آنتوان دوسنت اگزوپری
آنتوان دوسنت اگزوپری
فرانسوی | تولد ۱۹۰۰ - درگذشت ۱۹۴۴

آنتوان دوسنت اگزوپری، نویسنده و خلبان فرانسوی است که با جاودانه «شازده کوچولو» در تاریخ ادبیات جهان ماندگار شد. او که یک خلبان غیرنظامی موفق در پیش از آغاز جنگ جهانی دوم است، با برافروخته شدن شعله‌های جنگ به نیروی هوایی فرانسه پیوست. اما اشغال زودهنگام و رعدآسای فرانسه توسط قوای نازی، او را بر آن داشت تا به آمریکا برود و به جریانی بپیوندد که می‌کوشید ایالات متحده را مجاب کند تا وارد جنگ شود. سپس باز در جایگاه یک خلبان جنگی به نیروهای ارتش آزادی‌بخش فرانسه پیوست. او در این زمان از نظر سنی برای این کار پرخطر، نسبت به دیگر خلبانان، مسن‌تر و آسیب‌پذیرتر بود. در یکی از پروازهای عملیاتی بر فراز مدیترانه، ناپدید شد و به نظر می‌رسد در همین زمان جان باخته باشد.

نظرات کاربران

فقط خدا
۱۳۹۹/۰۲/۰۸

شازده کوچولو فوق العادس👌👌👌

کاربر ۱۹۳۵۲۵۴ Marsin
۱۳۹۹/۰۲/۲۸

این کتاب واقعاً عالیه و به دردمان نوجوانان میخوره چون ما میتونیم این کتاب رو درک کنیم عالیهههه

88
۱۳۹۹/۰۶/۱۳

گویندگی فوق العاده است و باید اشاره کنم گروهی از دوبلور های خوب کشور در این اثر نقش داشتند و از همه مهم تر گویندگی بی نظیر استاد ابولحسن تهامیه.

kim soonhy
۱۳۹۹/۰۲/۰۶

من عاشق شازده کوچولو هستم و اینم خیلی داستان زیبایی بود حتما بخونید

arshd1960
۱۳۹۹/۰۲/۰۷

عالی

واقعا خیلی عالب بود موفق باشید
۱۳۹۹/۰۵/۱۷

ما در فرهنک خودمان مثالی داریم مثل قالی کرمان هرچه لگد بخوره ارزش آن بالا میره درست منطبق براین کتاب شازده کوچلو است که زمان ومکان در اثر نداره ودایره ترجمه آن پیش از صد زبان رسیده

M.A.L
۱۳۹۹/۰۶/۰۹

کتاب جذاب و عمیقی هستش. گویندگی هم عالی

کاربر ۱۵۱۵۴۲۴
۱۳۹۹/۰۱/۳۰

عالی بود ❤️❤️

کاربر ۱۴۵۴۳۳۷
۱۳۹۹/۰۲/۰۹

عااااااااااااالی

tiam -y-h-h-m-8
۱۳۹۹/۰۲/۰۸

خیلی عالی بود❤️

زمان

۲ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۱۶۲٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۱۶۲٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۱۳,۵۰۰
۱۰%
تومان