دانلود کتاب صوتی دختر کشیش با صدای سارا فیض + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دختر کشیش اثر جورج اورول

دانلود و خرید کتاب صوتی دختر کشیش

نویسنده:جورج اورول
گوینده:سارا فیض
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۲۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی دختر کشیش

دختر کشیش رمان متفاوت جرج اورول اولین بار در سال ۱۹۳۵ میلادی به چاپ رسید. کتابی با دنیایی متفاوت و نگارشی ساده‌تر از هر چیزی که اورول نوشته‌است؛ اما مانند دیگر آثارش داستانی انتقادی است که ذهن خواننده را به چالش می‌کشاند.

خلاصه کتاب صوتی دختر کشیش

دختر کشیش زندگی دوروتی، تنها دختر یک کشیش متحجر را به تصویر می‌کشد که هرچند تا حدودی روحیه‌ی منحصر به فردی دارد، از کودکی تحت تعلیمات خشک و تحجرگرایانه‌ پدر رشد کرده‌است. اورول حدود یک‌سوم کتابش را صرف توصیف یک روز از زندگی دوروتی با تمام جزئیات و اعتقاداتش می‌کند تا ذهن خواننده را برای ادامه‌ی داستان آماده کند و بعد باقی ماجراها را به راحتی تعریف می کند؛ کاری بی‌نظیر که تندی و کندی آن را در جاهای مختلف خیلی خوب کنترل کرده‌است. دوروتی خود را انسان باایمانی می‌داند. او هرگز سستی و تنبلی در کار عبادت و کلیسا نداشته و تمام سختی‌ها، فقر و بی‌مسئولیتی‌های پدرش را بر دوش کشیده و حتی به خیلی از مردم فقیر و... کمک می‌کند اما وقتی به علت دچارشدن به فراموشی مقطعی چند روزی به خانه نمی‌آید از طرف پدر و پیش از آن، مردم دهکده، طرد و به یک ولگرد بی‌خانمان تبدیل می‌شود.

دروتی در این داستان نماینده مسیحیت افراطی است و مشکلاتی که دچارش می‌شود موضوع اصلی داستان است اما با آمدن فراموشی دوروتی پا به دنیایی جدید می‌گذارد، دنیایی که کلیسا در بابرش هاله ای پر از گردوغبار است.

 شنیدن کتاب صوتی دختر کشیش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به شنیدن داستان و رمان خارجی  و دوست‌داران آثار جرج اورول را به شنیدن این داستان با صدای سارا فیض دعوت می‌کنیم. 

درباره جرج اورول

اریک آرتور بلیر، با نام مستعار جرج اورول، نویسنده بنام انگلیسی است. او در سال ۱۹۰۳ در هند متولد شد. در آن زمان هند در استعمار انگلستان قرار داشت و پدر اورول به عنوان خدمه نیروی نظامی انگلستان در هند مشغول به فعالیت بود. اورول در سال‌های متمادی، فقر و تنگناهای اقتصادی را تجربه کرد و از این‌رو بعدها محرومین و «آس و پاس‌ها» به یکی از مفاهیم محوری آثار اورول بدل شدند.

جرج اورول از جمله نویسندگانی بود که معتقد بودند ادبیات و در معنای کلی‌تر هنر، می‌بایست در خدمت بهبود و ایجاد تغییر در جهان مورد استفاده قرار گیرد. او در حقیقت یک نویسنده سیاسی بود. کسی که هنر را برای کمک به مهربان‌تر، عادلانه‌تر و عاقل‌تر شدن جهان به کار می‌برد. در سال ۱۹۴۶، یک سال پس از انتشار نوشته بسیار پرطرفدارش «مزرعه حیوانات» مقاله‌ای نوشت با نام «چرا من می‌نویسم؟». او در آن مقاله مواجهه‌اش را در استفاده از ادبیات توضیح داد. «آنچه من در ده سال گذشته در نظر داشتم آن بود که نوشته سیاسی را به یک هنر بدل کنم. نقطه آغاز نوشته من همواره یک احساس تعلق و حسی از بی‌عدالتی است. زمانی که من مشغول به نوشتن می‌شوم به خودم نمی‌گویم که قرار است یک قطعه ادبی خلق کنم، بلکه می‌نویسم چرا که دروغی را حس می‌کنم که نیاز است افشا شود یا حقیقتی را می‌بینم که می‌خواهم توجه افراد را به آن جلب کنم. دغدغه نخستین من آن است که افراد را به گوش دادن فرا بخوانم.»

اورول از ۸ سالگی وارد مدرسه‌ای دولتی شد و آغاز به درس خواندن کرد اما با وجود آنکه برنامه‌ریزی خانواده‌اش در راستای تربیت او به یک حقوقدان و یا عالم دینی بود، او علیه ارزش‌های مدارس دولتی انگلیسی قیام کرد و به دانشگاه نرفت. در عوض اورول یک مدت به عنوان پلیس دولت انگلیس خدمت‌ کرد و پس از آن یک نویسنده روشنفکر شد. او در یک کتاب‌فروشی کار می‌کرد و در برخی موارد به ویراستاری کتاب‌های دیگران نیز می‌پرداخت و بعد از مدتی آغاز به نوشتن کرد.

با وجود آنکه جرج اورول در اوایل از سویه‌ای روشنفکرانه برخوردار بود و مانند باقی روشنفکران دورانش نسبت به افراد معمول جامعه نگاهی فرادستی داشت، بعدها نگرشش تغییر کرد. او حتی مدافع سرسخت زندگی افراد معمولی بود؛ زندگی کسانی که وسایل خاصی ندارند، در شغل‌های عادی کار می‌کنند و عشق، اهمیت به دیگران، دلسوزی، کار و لذت بردن از مفاهیم اصلی زندگی آن‌هاست. از نگاه اورول آن‌چیزی که اهمیت دارد و زیباست، تجملات و رخدادهای بزرگ نیست بلکه زندگی‌های خردی است که پشت پرده این رخدادها جریان دارد. او در «جاده به سوی ویگان پیر» که در ۱۹۳۷نوشت، به این نتیجه رسید که یک جمع متوسط در یک روستای کوچک، عقل و شعور بیشتری به نسبت کابینه بریتانیا و یا هیئت مدیره دانشگاه آکسفورد دارند.

دو اثر پرطرفدار اورول، «۱۹۸۴» و «مزرعه حیوانات»، تنها بخش کوچکی از تجربیات و تحولات نظری اورول را شامل می‌شوند. او این دو کتاب را در پنج سال آخر عمرش نوشت. این دو کتاب تا امروز نیز مورد توجه شمار زیادی از خوانندگان قرار دارند و بسیاری از افراد مفاهیم سیاسی نهفته در این دو اثر را تا به امروز نیز کارآ می‌دانند.

«۱۹۸۴» در زمانی نگاشته شد که عمده افراد استبداد را در قالب حکومت‌های دیکتاتوری دنبال می‌کردند، جرج اورول اما در این نوشته اذعان می‌کند که چگونه قدرت بی‌آنکه خونی بریزد اذهان عمومی را از طریق رسانه‌ها و سیاست‌های فرهنگی در دست می‌گیرد و بی‌آنکه در ظاهر نشان دهد، سمت و سویی واحد برای افراد یک جامعه تعریف می‌کند. اورول به ظرفیت‌های دیکتاتوری دولت‌های دموکرات توجه می‌کند و همین مساله است که این اثر را تا به امروز زنده نگاه داشته است.

نوشته کوتاه اما پرطرفدار اورول، «مزرعه حیوانات» نیز یک نوشته سیاسی است. این کتاب در قالبی استعاری و با خلق شخصیت‌های حیوانی در عوض شخصیت‌های انسانی، سعی دارد بیان کند که چگونه انقلاب‌های آزادی‌بخش پس از آنکه به پیروزی می‌رسند و قدرت را در دست می‌گیرند، خود بدل به یک دیکتاتوری می‌شوند. این نظریه بارها توسط جامعه‌شناسان و تحلیل‌گران سیاسی مختلف مطرح شده است، اما می‌توان ادعا کرد که نوشته کوتاه اورول با قالب تخیلی خود بیش از هر اثر دیگری توانسته است این مفهوم را به عموم مردم منتقل کند. این اتفاق تاییدی است بر انتظاری که اورول از هنر و خصوصا نویسندگی داشته است. جرج اورول در سال ۱۹۵۰، در حالی که تنها ۴۷ سال داشت در لندن از دنیا رفت.


معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۳۹۸/۱۱/۱۱

سردرگمی در سال 1935 کتاب «دختر کشیش» نوشته جرج اورول در شهر لندن منتشر شد. کتابی که با معروف‌ترین کتاب‌های او (مزرعه حیوانات، 1984) سبک و سیاق و زاویه دید متفاوتی داشت. اورول در کتاب «دختر کشیش» به روایت زندگی «دوروتی»

- بیشتر
fereshte
۱۳۹۹/۰۱/۰۷

هربار با خوندن کتابهایی ااز این دست واقعا متاثر میشم چراکه افراطی گری در هر دین و مذهبی نتیجه ای جز نابودیِ اون دربرنداره کتاب جذابی بود و گویندگی هم بسیار خوب بود

کاربر ۳۰۲۵۰۹۷
۱۴۰۰/۰۱/۱۹

از اون داستانهایی است که ادم و وا میداره به این فکر که خب ممکنه یه چندشبی هم برای تو سردرگمی و بیخانمانی پیش بیاد و تلنگری است بهت در اوج بی خوابی و وبیجایی و سختی که خب مذهب

- بیشتر
علی ناصحی فر
۱۳۹۹/۰۳/۰۳

کتاب خوبی بود ولی سطحش نسبت به ۱۹۸۴ و قلعه حیوانات خیلی پایینتر بود البته اپیزود اخرش مونده که گوش نکردم و این به فکرم رسید که دین باید باشه ولی اگر درست اجرا نشه تبدیل به ویرانه میکنه یه

- بیشتر
کاربر ۱۴۰۹۷۹۳
۱۴۰۰/۱۰/۲۹

من این کتاب رو چند بار گوش کردم. شخصیت ها به زیبایی توصیف شدند. تضاد فکری که برای دختر کشیش پیش میاد شاید خیلی هامون تجربه کرده باشیم. خیلی ها از اینکه چطور دختر کشیش ناگهان از مکان دیگری سر

- بیشتر
bluedream
۱۳۹۹/۱۰/۰۲

از خوابی سیاه و بدون رویا بیدار شد و همچون کسی که به آرامی در دالانی تاریک و دراز به سمت نور پیش می‌رود مرحله مرحله به اگاهی و هوشیاری رسید. چشمانش هنوز بسته بودند اما نور به تدریج به

- بیشتر
شیخ محمدعلی
۱۴۰۱/۰۱/۲۸

چه کار غیرحرفه ای و ناپسندی !! در خلال مطالعه، ناگهان کتاب از آرشیو بی نهایت خارج شد و ادامه خواندن کتاب منوط به خرید !!!

Ruhande
۱۴۰۲/۰۶/۱۹

عالی بود

alireza jahanbakhsh
۱۴۰۲/۰۴/۲۷

داستان سفر دختر کشیشی که از ایمان به بی ایمانی رو میاورد بخش پنجم کتاب بسیار عالی هست مسائل اگزیستانسیالیست مانند مرگ و پوچی و بی هدفی زندگی مطرح میشود این کتاب به کسانی پیشنهاد میکنم که با مسائل اگزیستانسیال

- بیشتر
Sima
۱۴۰۱/۱۱/۰۸

داستان در بعضی فصل‌ها بسیار خسته کننده و غیر قابل انتظار است برای یکبار شنیدن بد نیست اما هیچ شباهتی به سایر کتاب‌های جورج ارول ندارد زیاد توصیه نمیکنم

زمان

۱۳ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۷۵۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۳ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۷۵۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان