دانلود و خرید کتاب دختر کشیش جورج اورول | بهترین ترجمه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختر کشیش اثر جورج اورول

کتاب دختر کشیش

نویسنده:جورج اورول
انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۲از ۳۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دختر کشیش

کتاب دختر کشیش داستانی از جورج اورول، نویسنده معروف و خالق کتاب‌های قلعه حیوانات و ۱۹۸۴ است. داستان درباره زندگی دختری به نام دوروتی است که در یک کلیسا به همراه پدرش که کشیش است، زندگی می‌کند و ایمانی محکم و نفوذناپذیر دارد. اما اتفاقی عجیب، ایمانش را متزلزل می‌کند. انتشارات مجید این رمان را با ترجمه بهناز پیاده منتشر کرده است. نسخه الکترونیکی کتاب را می‌توانید از سایت یا اپلیکیشن طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب دختر کشیش اثر جورج اورول

دختر کشیش (A Clergyman's Daughter) رمانی نوشته جورج اورول است که در سال ۱۹۳۵ منتشر شد. او در این داستان دنیایی متفاوت از آثار دیگرش خلق کرده است. از تجربیاتی که خودش داشته نوشته و در نهایت نوع نگاه منتقدانه‌اش را به مسائلی همچون فقر، اختلاف طبقاتی، زندگی طبقه کارگر و... نشان داده است. 

دختر کشیش درباره دختری به نام دوروتی است. او همراه با پدرش که کشیش است زندگی می‌کند اما اخلاق‌های خاص خودش را دارد. اخلاقی که هرچند از نظر خودش ایمان نام دارد، اما درواقع رفتارهایی فاقد هیچ‌گونه منطق است. او همیشه در حال انجام کاری است. گاهی کارش رسیدگی به امور خانه است و گاهی امور کلیسا. دائم باید به پدرش هشدار بدهد که بدهی‌هایشان به مغازه‌داران زیاد شده، به‌زودی ممکن است بخش‌هایی از کلیسا تخریب شود و... اما بااین‌حال، پدرش، به گفته‌های او اهمیتی نمی‌دهد. البته کشیش رفتار بد دیگری هم دارد. او مردم‌دار نیست. همیشه خودش را در مقام مهم‌تر می‌داند و بدرفتاری‌هایی که با مردم می‌کند، باعث شده تا روزبه‌روز تعداد مراجعانش کمتر شود.

زندگی دوروتی به همین منوال می‌گذرد اما دو اتفاق مهم سبب می‌شود که او برای همیشه متحول شود. اولی حضور همسایه‌ای جدید به نام آقای واربرتون است. تنها دوست مردی که دوروتی دارد. هرچند او برایش تنها در مقام یک دوست است و نه بیشتر. دومین اتفاق، ابتلای او به یک بیماری است: فراموشی مقطعی؛ دوروتی همه‌چیز را فراموش می‌کند. سر از لندن درمی‌آورد. همراه با خوشه‌چینان و کارگران روزمزد، به دنبال کار می‌گردد. زندگی قبلی‌اش را فراموش می‌کند و به دنبال راهی جدید برای ادامه زندگی است. 

دوروتی تا پیش از این اتفاق، زندگی ساده‌ای داشت. کارهایی را انجام می‌داد که دلیلی برای انجام‌دادنشان نداشت. او تنها باور داشت که باید این کارها را انجام دهد چون تنها به این طریق است که می‌تواند ایمانش را ثابت کند. اما حالا، او با دنیایی جدید آشنا شده است. حالا نه‌تنها دنیا تغییر کرده است، بلکه مفاهیمی مانند ایمان نیز دیگر برایش مانند گذشته نیست. 

جورج اورول در کتاب دختر کشیش از ارزش و جایگاه ایمان در زندگی نیز صحبت می‌کند. هرچند که او باور دارد وجود انسانی بدون ایمان داشتن، گرفتار اندوه و نقصان می‌شود، اما با این وجود، ایمان بدون فکر و افکار و باورهای تحجرگرایانه را نیز قبول ندارد و آن را زیر سوال می‌برد. 

خلاصه داستان

دوروتی به همراه پدرش که کشیش است، در ملک کشیشی زندگی می‌کند و ایمانی خشک و جدی دارد. اما با از دست دادن حافظه‌اش، ناگهان زندگی شکل دیگری به خودش می‌گیرد. دوروتی سر از لندن درمی‌آورد. در فقر دست‌وپا می‌زند و هیچ خاطره‌ای از روزها و زندگی گذشته‌اش ندارد. کاری پیدا می‌کند بلکه بتواند لقمه نانی برای خوردن به دست بیاورد و کم‌کم متوجه می‌شود که چه کسی بوده، چه زندگی‌ داشته و حالا به این فکر می‌کند که چطور باید گلیم خودش را از آب بیرون بکشد. 

پس از گذشت مدتی، دوروتی که حالا کارهای مختلفی انجام داده و تجربه‌های متفاوتی به دست آورده است، دوباره راهی محل زندگی قدیمی‌اش می‌شود؛ اما این‌بار، او از درون متحول شده است.

پایان داستان

هشدار: این بخش می‌توان پایان داستان را آشکار کند، پیشنهاد می‌کنیم اگر هنوز کتاب را نخوانده‌اید، از این بخش عبور کنید و به تیتر بعدی بروید:

دوروتی دوباره به محل زندگی‌اش نزد پدرش برمی‌گردد. دوباره وظایف قدیمی را که داشته از سر می‌گیرد و روزش را با همان کارهای تمام‌نشدنی خانه و کلیسا پر می‌کند. اما این‌بار درگیر باورهای خشکه مقدس قدیمی نیست. ظاهرا حالا او کارهایی را که انجام می‌دهد، نه از سر ایمانی کورکورانه، بلکه بر اثر اراده و انتخاب خودش است. 

چرا باید رمان دختر کشیش با ترجمه بهناز پیاده را بخوانیم؟

کتاب دختر کشیش، داستانی متفاوت از تمام آن چیزهایی است که شاید تابه‌حال از جورج اورول خوانده باشید. نثر و زبان و دنیای داستانی این کتاب با دیگر آثارش متفاوت دارد. در خلال داستان می‌توان متوجه نوع نگاه او به مسائلی همچون فقر، مذهب، تضاد و اختلاف طبقاتی و... شد. 

خرید و دانلود کتاب دختر کشیش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن کتاب دختر کشیش را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی و دوست‌داران رمان‌های خارجی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره جورج اورول

جورج اورول (George Orwell)، نویسنده مشهوری است که با نوشتن کتاب‌هایی مانند مزرعه حیوانات و 1984 در جهان شناخته می‌شود. اریک آرتور بلر که با نام مستعار جورج اورول می‌نوشت، ۲۵ جون ۱۹۰۳ در موتیهاری، منطقه‌ای در هند که تحت حاکمیت بریتانیا بود به دنیا آمد. در دوران کودکی همراه با خانواده‌اش به انگلستان رفت و با کمک خانواده‌اش موفق شد در مدارس خوبی درس بخواند. هرچند از مدرسه خوشش نمی‌آمد.

جورج اورول در فاصله بین سال‌های ۱۹۲۲ تا ۱۹۲۷ به‌عنوان پلیس سلطنتی هند، در برمه خدمت کرد. در همان دوران نیز فقر را درک کرد. کتاب‌هایی مانند آس و پاس در پاریس و لندن و دختر کشیش محصول همان دوران است. او همچنین در جنگ علیه دیکتاتوری ژنرال فرانکو شرکت کرد و البته به‌شدت زخمی شد. جراحاتی که تا پایان عمر همراهش بود.

جورج اورول کار بر روی کتاب مشهورش، قلعه حیوانات را در سال ۱۹۴۳ آغاز کرد. کتابی که هرچند تا مدت‌ها اجازه چاپ پیدا نکرده بود، اکنون یکی از مشهورترین کتاب‌های جهان است. کمی بعد به دلیل مشکلات ریوی، در بیمارستان بستری شد. در بیمارستان با زنی به نام سونیا برونل آشنا شد و ازدواج کرد. در نهایت در سال ۱۹۵۰ در اثر ابتلا به سل درگذشت. آرامگاه او در کلیسایی در آکسفوردشر بریتانیا قرار دارد.

افتخارات جورج اورول

جورج اورول یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های ادبیات جهان و به‌ویژه ادبیات بریتانیا در قرن بیستم است. دو کتاب مشهورش، 1984 و قلعه حیوانات، روی‌هم‌رفته از هر کتاب دیگری در قرن بیستم بیشتر فروش داشته‌اند و هنوز هم به‌عنوان کتاب‌هایی محبوب شناخته می‌شوند. 

ژانر کتاب دختر کشیش

دختر کشیش رمانی واقع‌گرا است. اما نکته مهمی که درباره این کتاب وجود دارد این است که این کتاب تاحد بسیار زیادی برآمده از تجربیات خود نویسنده است. به همین دلیل هم می‌توان این کتاب را یک رمان تجربه‌گرا نامید.

رمان دختر کشیش مناسب کدام رده سنی است؟

کتاب دختر کشیش برای بزرگسالان نوشته شده است. جوانانی که مانند اورول در جست‌وجوی معنای زندگی هستند و دوست دارند افکارشان را عمیق‌تر بررسی کنند، می‌توانند این کتاب را بخوانند و داستانش را به چشم یک راهنما ببینند.

نقد کوتاهی بر کتاب دختر کشیش

خود جورج اورول در طول دوران حیاتش، انتشار دوباره این کتاب را ممنوع اعلام کرده بود. او در نامه‌ای به جورج وودکاک، مورخ و زندگینامه‌نویس کانادایی نوشته بود که از نوشتن و انتشار چند کتاب پشیمان است و دختر کشیش یکی از این کتاب‌هاست. علاوه‌بر این، او خودش اذعان داشت که این کتاب صرفا تمرینی برای نوشتن بوده و نباید منتشر می‌شده. با‌این‌حال از آنجایی که او نیاز مالی داشته، به چاپ کتاب رضایت داده است. 

دی. جی. تیلور، زندگینامه‌نویس جورج اورول اما نگاه متفاوتی به این کتاب دارد. او جذابیت کتاب را در این می‌بیند که گویی طرح این داستان، همان طرح شاهکار بزرگ اورول، ۱۹۸۴ است. تنها جزئیات داستان‌ها با هم متفاوت است. در غیر این‌صورت، دوروتی و وینستون اسمیت، شبیه به یکدیگر هستند. نیرویی ناشناخته زندگی‌شان را به کنترل خود درآورده است. هردو علیه این نیرو عصیان می‌کنند و درنهایت نیز، هردو به همان نقطه آغازین که در ابتدای داستان قرار داشتند، برمی‌گردند. 

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره کتاب دختر کشیش

انتشارات بریتانیایی پنگوئن، رمان دختر کشیش را کتابی فراموش‌نشدنی می‌داند. 

انتشارات آمریکایی پنگوئن رندم هاوس نیز این کتاب را داستانی بلندپروانه می‌داند و به جورج اورول لقب بزرگ‌ترین نویسنده قرن بیستم را می‌دهد. 

معرفی شخصیت‌های اصلی رمان دختر کشیش

دوروتی، شخصیت اصلی و همان دختر کشیش معروف است. او با ایمانی به ظاهر تزلزل‌ناپذیر و تا حدی خشک به انجام امور کلیسا مشغول است تا اینکه در طی اتفاقاتی که برایش رخ می‌دهد، در ایمانش شک می‌کند و دست به انتخاب‌هایی متفاوت می‌زند.

کشیش، پدر دوروتی، کشیشی بداخلاق است که حتی به حفظ ظاهر نیز فکر نمی‌کند. مراجعان کلیسای او روزبه‌روز کمتر می‌شود و بدهی‌های او به کاسبان محل بیشتر. او هم تلاشی برای تغییر سبک زندگی‌اش نمی‌کند.

آقای واربرتون، همسایه جدید کشیش و دوروتی است. مردی که بیست سالی از دوروتی بزرگ‌تر است و هرازگاهی برای به دست آوردن دوروتی تلاش‌هایی می‌کند. اما دوروتی او را به چشم یک دوست می‌بیند و نه یک مرد جذاب، دلربا یا مناسب ازدواج.

نابی دوست و همکار دوروتی در دورانی است که حافظه‌اش را از دست داده و در لندن زندگی می‌کند. او به دوروتی مجله‌ای برای خواندن می‌دهد و همان مجله به دوروتی کمک می‌کند تا گذشته‌اش را به یاد بیاورد.

چه ناشران و مترجمانی دختر کشیش را به فارسی ترجمه کرده‌اند؟

جورج اورول نویسنده محبوبی است. بنابراین جای تعجب نیست اگر مترجمان مختلف به سراغ آثار او بروند و کتاب‌هایش را به فارسی ترجمه کنند. بهناز پیاده در انتشارات مجید، سعید گوهری‌راد در انتشارات رادمهر، مهدی افشار در انتشارات جامی و مهشید مرادی البرزی در انتشارات پر، نسخه ترجمه‌شده خودشان را از این کتاب منتشر کرده‌اند.

کتاب دختر کشیش را بخوانیم یا بشنویم؟

کتاب الکترونیکی دختر کشیش و کتاب صوتی دختر کشیش هردو در وبسایت طاقچه موجود است. اگر دوست دارید خودتان کتاب را بخوانید، خواندن کتاب الکترونیکی برای شما انتخاب مناسب‌تری است. اما اگر دوست دارید به کتاب صوتی گوش بدهید و از زمان‌های مرده در طول روز به این صورت استفاده کنید، کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از متن کتاب دختر کشیش

«دوروتی این زندگی را برای مدت ده‌روزــ یا دقیق‌تر بگوییم، نُه روز و ده شب ــ تحمل کرد. فهمیدن اینکه آیا او در طی آن‌روزها کار دیگری می‌توانست انجام دهد، سخت بود. به‌نظر می‌رسید پدرش به‌کلی او را فراموش کرده بود و اگرچه او در لندن دوستانی داشت که برای کمک‌کردن به او آماده بودند؛ اما احساس می‌کرد پس از آنچه اتفاق افتاده و یا تصور می‌شد که اتفاق افتاده است، دیگر نمی‌تواند با آنها روبه‌رو شود. او حتی جرأت نمی‌کرد برای درخواست کمک به انجمن‌های خیریه مراجعه کند؛ زیرا تقریبا یقین داشت که با این کار هویتش فاش می‌شود و ازاین‌رو شاید جار و جنجال جدیدی راجع به «دختر کشیش» راه بیفتد.»

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

misbeliever
۱۴۰۰/۰۴/۱۳

« عقاید عوض می‌شوند...افکار عوض می شوند...ولی یک قسمت از روح آدمی هرگز عوض نمی‌شوند...ایمان زایل میشود...ولی نیاز به ایمان همچون قبل از اعماق وجود آدمی باقی می ماند...» « چقدر بزدلی ست که انسان به دلیل خاصی از محدوده ی

- بیشتر
viana
۱۴۰۱/۰۶/۰۶

انتشارات محترم وقتی که برای یک کتاب طرح روی جلد طراحی می کنید اصلا به موضوع اهمیتی هم می دهید؟ این طرحی که روی جلد کتاب هست، تصویر یک دختر راهبه رو نشون میده مگه دوروتی راهبه بود؟ و اصلا مگه پوشش دوروتی

- بیشتر
نسیم رحیمی
۱۳۹۹/۰۷/۱۹

اورول در این کتاب هم جنبه انتقادی نوشته های خودش رو حفظ کرد اما اگه دنبال تم داستانی مثل مزرعه حیوانات یا ۱۹۸۴ هستید سبک نوشتاری این دو کتاب غیر ازجنبه انتقادی، شباهت دیگه ای با اون دو کتاب نداره. من

- بیشتر
Nafiseh R
۱۳۹۸/۰۶/۰۲

توی نوشته های جورج اورول این کتاب فاجعه ست

A.A.Gh.1998
۱۴۰۰/۱۲/۰۷

اگه که رمان دوست دارید واقعا پیشنهاد میکنم این کتاب رو. هم رمان هست و هم ذهن شمارو درگیر میکنه. بیشتر از اینکه ذوق کنید ادامه شو بخونید باعث میشه صبر کنید و به رخداد ها فکر کنید و تجزیه

- بیشتر
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۰۹/۱۰

دختر کشیش انتقاد اجتماعی دیگری از اورول است که با قلم کم‌نظیر این نویسنده به شکل داستانی خواندنی و جذاب روی کاغذ آمده است. دختر کشیش رمانی است که اگر خواندنش را آغاز کنید زمین گذاشتنش بسیار سخت خواهد بود.درباره‌ی

- بیشتر
رابرت
۱۳۹۹/۰۲/۰۲

من این کتاب رو خوندم اما نشر دیگری ولی در هر حال کتابش خوبه هرچند نسبت به بقیه اثار اورول ضعیفه

زهره
۱۴۰۱/۱۱/۱۱

کتاب ((دختر کشیش)) نوشته جورج اورول یک رمان بلند است. من پیشتر دو کتاب ((آس و پاس در پاریس و لندن)) و همینطور ((کتاب ها و سیگارها)) را خوانده بودم و فکر می کنم خوانندگان حرفه ای آثار اورول با

- بیشتر
f.bn
۱۳۹۹/۰۸/۰۵

به جذابیت دو اثر برتر اورول ، مزرعه حیوانات و ۱۹۸۴ نمیرسه اصلااااا ولی حیفه نخونده بمونه .. برای رمان خون ها و کسانی که طرفدار سریال ستایش بودن ، توصیه میکنم😂 این دختره در همون حد بدبخت و بی

- بیشتر
آلْف
۱۳۹۹/۱۱/۲۴

کتاب جالبی بود و بنظرم مثل اکثر آثار اورول مفهومش و رسالتش در طول کتاب کامل میشد و پایان آنچنان تاثیری نداره. پیشنهاد میکنم بخونید ترجمش هم خوب بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲)
چقدر بزدلانه است که افسوس خرافاتی را بخوری که از شرّ آنها رهایی یافته‌ای و بخواهی چیزی را باور کنی که در اعماق وجودت بدانی حقیقت ندارد!
faezehswifti
وقتی چیزهایی در ذهنت تغییر کند، آنگاه کل دنیا تغییر می‌کند؛ چون نگاه تو به دنیا متفاوت می‌شود.
نسیم رحیمی
«سخن‌گفتن نقره است و سکوت طلا.»
نسیم رحیمی
اگر شما مجبورید یک مشت حرف چرند و یاوه به بچه‌ها تدریس کنید، دیگر نباید با آنها مثل انسان رفتار کنید. شما باید با آنها مثل حیوان رفتار کنید؛ نه اینکه آنها را تشویق کنید.
نسیم رحیمی
در این دنیا به‌اندازه کافی شیطان وجود دارد و دیگر نیازی نیست این‌ور و آن‌ور دنبال آن بگردی.
نسیم رحیمی
چقدر بزدلانه است که افسوس خرافاتی را بخوری که از شرّ آنها رهایی یافته‌ای
نسیم رحیمی
چیزی رو که می‌تونی گدایی کنی، نخر و چیزی رو هم که می‌تونی بدزدی، گدایی نکن.
نسیم رحیمی
«وقت‌شناسی نشانه تربیت شاهزادگان است.»
نسیم رحیمی
اکنون به‌راستی مفهوم عبادت و نیایش برایش بی‌معنی شده بود؛ ایمانش را کاملا و برای همیشه ازدست داده بود. ازدست‌دادن ایمان و اعتقاد به‌اندازه خود ایمان، پدیده‌ای اسرارآمیز است. بی‌ایمانی مثل خود ایمان اساسآ ریشه در منطق ندارد و تغییری است که در فضای ذهن انسان رخ می‌دهد؛
مهدیه
دختری که ناگهان از خانه خارج می‌شود، بدون اینکه حتی به صبحانه پدرش فکر کند، قادر به انجام هر کاری خواهد بود.
نسیم رحیمی

حجم

۳۲۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

حجم

۳۲۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان