دانلود کتاب صوتی جاودانگان با صدای مجید آقاکریمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جاودانگان اثر رضا جولایی

دانلود و خرید کتاب صوتی جاودانگان

نویسنده:رضا جولایی
انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی جاودانگان

کتاب صوتی جاودانگان نوشتهٔ رضا جولایی است. مجید آقاکریمی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و رادیو گوشه آن را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی یک رمان کوتاه و معاصر و ایرانی.

درباره کتاب صوتی جاودانگان

کتاب صوتی جاودانگان حاوی یک رمان کوتاه ایرانی است که رد سال ۱۳۷۶ نوشته شده است. گفته شده است که این اثر نسبت به دیگر آثار رضا جولایی تفاوت‌های ساختاری دارد؛ تفاوت هم در محتوا و هم در سبک و نگارش آن. قصه و راوی قصه دربارهٔ مأموری است که برای رسیدگی به شکایات افرادی به قصبه‌ای بی‌نام‌ونشان آمده است. پس از ورود به قصبه متوجه می‌شود خانه‌ها همه خالی از سکنه هستند. یک نفر او را به قصری راهنمایی می‌کند و اذعان می‌کند شاهزادهٔ این قصبه در این قصر زندگی می‌کند. پس از آشنایی راوی با افراد خانواده (پسر، دختر و همسر شاهزاده)، این راوی متوجه می‌شود شکایت‌ها همه از این شاهزاده بوده است. شاهزاده می‌گوید برای تفریح به این قصبه آمده‌اند و دائم در اینجا ساکن نیستند. موقعیت غریبی برای راوی ایجاد می‌شود. او در نهایت مجبور به ماندن در قصر می‌شود تا شرایط به حالت طبیعی برگردد؛ شرایطی که برای راوی طبیعی نمی‌شود و مدام او را به پرتگاه دوزخ می‌برد. راوی در وجودش گیر می‌افتد و چیزی نمی‌گذارد او از قصر خارج شود و هر شب افرادی مانند شبح بر او ظاهر می‌شوند. در اتاق‌های این قصر گرگ و بچه‌گرگ وجود دارد. رفتار پیشخدمتان عجیب‌تر می‌شود. سرانجام چیست؟ بشنوید تا بدانید.

شنیدن کتاب صوتی جاودانگان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب رمان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رضا جولایی

رضا جولایی در سال ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمد. کتاب‌های «حکایت سلسله پشت کمانان»، «جامه به خوناب»، «شب ظلمانی یلدا»، «حدیث دردکشان»، «تالار طرب‌خانه»، «جاودانگان»، «نسترن‌های صورتی»، «باران‌های سبز» ، «برآمدن آفتاب زمستانی» و «سیماب و کیمیای جان» از آثار این نویسند است. یکی از معروف‌ترین کتاب‌های این نویسندهٔ ایرانی، «سوءقصد به ذات همایونی» است که مورد توجه بسیار مخاطبان قرار گرفته است. او بارها نامزد و برندهٔ جوایز ادبی ایرانی بوده است. این داستان‌نویس و ویراستار، کارش را از ۱۳۶۲ و با انتشار «حکایت سلسله پشت کمانان» آغاز کرد. انتخاب مضمونی تاریخی از دوره‌های قاجار و پهلوی، از ویژگی‌های عمومیِ داستان‌های رضا جولایی است.

بخشی از کتاب صوتی جاودانگان

«کتاب‌ها را برداشتم و یکایک ورق زدم: بعضی با جلدهای ساده‌ی قدیمی، بعضی با جلدهای جواهرنشان گران‌بها. نمی‌دانستم چه بگویم. احساس غریبی داشتم. دلم می‌خواست ساعت‌ها به مطالعه‌ی تک‌تک آن کتاب‌ها می‌پرداختم. یافتن چنین مجموعه‌ای جز در خیالات میسّر نبود، اما اکنون به واقعیت پیوسته بود. بوی گذر زمان، شادی، غم و مرگ از میان آن‌ها بیرون می‌زد.

به شاهزاده نگاه کردم. گفت «اشتیاق شما را برای خواندن این کتاب‌ها می‌توانم حدس بزنم. عجالتاً چند دقیقه‌ای را به تماشا بگذرانید. من و دخترم قصد سرکشی به لباس‌ها را داریم. احتمال پوسیدگی بعضی از آن‌ها می‌رود، به علت بارندگی‌های فراوانِ سال‌های اخیر که موجب رطوبت زیادِ انبارها شده. گمان می‌کنم کم‌کم وقت آن رسیده که آن‌ها را در اختیار موزه‌ها بگذاریم. دل کندن از آن‌ها مشکل است، اما حیف است فرزندان ما از تماشای این گنج‌ها بی‌نصیب بمانند. وقتی فکر می‌کنم چه نتایج فرهنگیِ شگرفی عاید نسل‌های آینده می‌شود، ناچارم خودخواهی را کنار بگذارم.» و بیرون رفت.

نمی‌دانستم از کجا آغاز کنم. چند نسخه‌ی خطی را ورق زدم: اشعار مسعود سعد سلمان و بعد خاطرات روزانه‌ی شاعر در زندان دِهَق. چند سطری از آن را خواندم: آرزوی خوابیدن زیر آسمان آبی و گرم شدن با خورشید… شرح دلتنگی‌های روزمره…

کتابی دیگر را برداشتم: مراسم گردن‌زنی دربار شاه صفوی و میل کشیدن چشمان فرزندانش. کتابی دیگر الفیه و شلفیه‌ای بود به همراه نقاشی‌های آن‌چنانی: شرح عیاشی‌های شاهی دیگر در حرم‌سرایش که لابد در روزگار پیری و از سرِ حسرت ایام گذشته به رشته‌ی تحریر درآورده بود.»

نظرات کاربران

bidel
۱۴۰۳/۰۳/۲۵

این کتاب پر از نشانه است، اگر آگاهی نداشته باشی به عنوان یه کتاب تخیلی ماورطبیعه می‌خونی و از وحشتی مثل یه فیلم تخیلی ترسناک یا لذت میبری یا زود خسته میشی و ادامه نمیدی، من نظرم میگم فقط : چند

- بیشتر

زمان

۵ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۷۶۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۷۶۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۴,۰۰۰
تومان