دانلود کتاب صوتی جنون قدرت و قدرت نامشروع با صدای سینا ایجادی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جنون قدرت و قدرت نامشروع اثر محمدرضا سرگلزایی

دانلود و خرید کتاب صوتی جنون قدرت و قدرت نامشروع

معرفی کتاب صوتی جنون قدرت و قدرت نامشروع

کتاب صوتی جنون قدرت و قدرت نامشروع نوشتهٔ محمدرضا سرگلزایی است. گویندگی این کتاب صوتی را سینا ایجادی انجام داده و واوخوان آن را منتشر کرده است؛ کتابی دربارهٔ فاشیسم، توتالیتاریسم و کاپیتالیسم.

درباره کتاب صوتی جنون قدرت و قدرت نامشروع

کتاب صوتی جنون قدرت و قدرت نامشروع حاوی مقالات مستقلی است که وجه مشترک آن‌ها شناخت و نقد قدرت نامشروع و فرایندهای شکل‌گیری و دوام آن است. این مقالات نگاهی میان‌رشته‌ای دارند و از اسطوره‌شناسی و فلسفه گرفته تا روان‌شناسی اجتماعی برای درک اینکه چگونه نهادهای قدرت نامشروع بر زندگی ما اعمال‌سلطه می‌کنند، بهره برده شده است. گفته شده است که شنیدن این کتاب به شنوندهٔ ایرانی نشان می‌دهد که سال‌ها است واژه‌های فاشیسم، توتالیتاریسم و کاپیتالیسم را در زندگی خود لمس کرده است. دانستن اینکه نهادها و افراد چگونه صاحب قدرت نامشروع می‌شوند و چگونه ما را به بازی‌ای می‌کشانند که در آن نصیبی جز باخت نداریم، برای همهٔ شهروندان ضروری است. این اثر را در زمرهٔ آثاری قرار داده‌اند که می‌تواند با محتوای کاربردی‌اش، مخاطب را به خود جلب کند و چندین ساعت با او سخن بگوید. محمدرضا سرگلزایی نقد و بررسی را در قالب روایت و حکایت بیان کرده و مقاله‌های مستقلی را تحت‌لوای یک موضوع واحد یعنی جنون قدرت و قدرت نامشروع و با نگاه به روند شکل‌گیری و پابرجابودن آن ارائه داده است.

محمدرضا سرگلزایی در ابتدا قدرت سیاسی نامشروع را از منظر اسطوره‌شناسی بررسی می‌کند. او این مسئله را خاطرنشان کرده است که با وجود تکثر افسانه‌ها در فرهنگ‌های مختلف جهان، بن‌مایه و معنای اصلی پشت آن‌ها به چند موضوع محدود می‌شود که این خود عاملی برای درک بهتر آن‌ها است. افسانه‌ها و اسطوره‌ها قدرت این را دارند که بحران‌های مختلفی را به ما نشان دهند و همزمان راه خروج از آن بحران را نیز معرفی کنند. از طرفی این داستان‌سرایی خود به مجالی برای کنش‌گری تبدیل می‌شود؛ آن‌چنان‌که ابوالقاسم فردوسی در داستان مشهور ضحاک ماردوش در شاهنامه، در زمان سلطهٔ زبان عربی در ایران، نامی عربی برای این ظالم (ضحاک) انتخاب کرده تا پیامی را به مخاطبش برساند. این نویسنده سپس به‌سراغ «مثلث کارپمن» ایرانیان می‌رود. «استفان کارپمن» روان‌شناسی آمریکایی بود که در تحلیل رفتار متقابل، مدلی را به نام مثلث کارپمن معرفی کرد که در آن قربانی، زجردهنده و منجی، سه ضلع رفتار متقابل را تشکیل می‌دهند. این مثلث قرن‌ها است که با سرنوشت ایرانیان عجین شده و حتی از منظر اسطوره‌شناسی نیز مصداق‌های فراوان دارد. افسانهٔ ضحاک نیز از همین الگو تبعیت کرده و مردم را به‌عنوان قربانیانی که هر روز دو جوان را به درگاه شاه تقدیم می‌کنند، ضحاک را به‌عنوان زجردهنده و کاوه را نیز در قالب منجی معرفی کرده است که ناگهان قربانیان را از وضعی فلاکت‌بار نجات می‌دهد. بشنوید کتاب صوتی جنون قدرت و قدرت نامشروع را.

شنیدن کتاب صوتی جنون قدرت و قدرت نامشروع را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه دربارهٔ فاشیسم، توتالیتاریسم و کاپیتالیسم پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی جنون قدرت و قدرت نامشروع

«وقتی فئودور داستایوفسکی در سال ۱۸۲۱ میلادی به دنیا آمد، فضای روسیه‌ی تزاری کاملاً مذهبی بود و کلیسا در حکومت نفوذ زیادی داشت، به‌طوری که پیوستن به جریان‌های فکری منتقدین، مجازات اعدام در پی داشت. داستایوفسکی جوان هم در 28 سالگی به اتهام همکاری با جمعیت نیهیلیست‌های پتراشوفسکی، محکوم به اعدام شد و پس از یک درجه تخفیف به سیبری تبعید شد. در زندان سیبری جز انجیل هیچ کتاب دیگری در اختیار زندانیان نبود و داستایوفسکی مجبور بود ایده‌های نوشته‌هایی که به ذهنش می‌آمد را در گوشه‌ی انجیل با علامت‌های اختصاری یادداشت کند که پس از زندان به صورت کتاب منتشر سازد. کتاب یادداشت‌های خانه‌ی اموات که در سال ۱۸۶۱ انتشار یافت شرح زندگی زندانیان سیبری است که چارچوب آن در گوشه‌ی همان انجیل نوشته شده بود. آخرین کتاب داستایوفسکی برادران کارامازوف است.»

نظرات کاربران

کاربر ۲۲۳۸۸۳۹
۱۴۰۲/۱۲/۲۴

ولله شما که گفتید در حال یاددادن خشونت به کودک هستیم ‌.ولی نه کودک باید همه چیزهارو بفهمه تاریخ رو همه چی رو بالاخره این همه تاریخ نفهمیدیم شدیم خل و چل و حکومت داره هربلایی رو سرمون میاره و

- بیشتر

زمان

۳ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۱۶۷٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۱۶۷٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۸,۵۰۰
تومان