دانلود کتاب صوتی اعترافات یک سالک با صدای حورا طالبی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اعترافات یک سالک اثر پائولو کوئیلو

دانلود و خرید کتاب صوتی اعترافات یک سالک

معرفی کتاب صوتی اعترافات یک سالک

کتاب صوتی اعترافات یک سالک مجموعه مصاحبه‌هایی است که خوان آریاس با پائولو کوئیلو انجام داده و در مورد موضوعات متفاوتی از جمله زن، خرافات، اخلاق سیاسی، مواد مخدر و... با او صحبت می‌کند. پائولو کوئیلو در این مصاحبه‌ها از سرگذشت و رازهایی که در زندگی‌اش داشته سخن می‌گوید؛ رازهایی که شاید تا پیش از این هیچ‌کس نمی‌دانست.

این کتاب ترجمه‌ی دل‌آرا قهرمان است. حورا طالبی، مهدی محرمی و سینا ایجادی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات واوخوان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی اعترافات یک سالک

برخی‌ها تصوراتی که از یک نویسنده دارند، انسانی است که در اتاقش نشسته و صبح تا شب کتاب می‌خواند، مجله ورق می‌زند، قهوه می‌نوشد، با دوستانش درباره مسائل مختلف اجتماعی گپ می‌زند، آن وسط‌ها هم گه‌گداری چیزهایی می‌نویسد. اگر این‌چنین نگاهی به زندگی نویسندگان دارید گمان می‌کنیم برای تغییر بنیادین دیدگاهتان کتاب صوتی اعترافات یک سالک کافی باشد.

پائولو کوئیلو یکی از معروف‌ترین نویسندگان پرتغالی‌زبان است. او در کتاب صوتی اعترافات یک سالک گنجینه پر از راز و رمز زندگی‌اش را می‌گشاید و اجازه می‌دهد دیگران هم آن‌ها را ببینند. شاید وقتی کتاب‌های پائولو کوئیلو را بخوانید متوجه قدرتمندی عنصر معنویت در نوشته‌های او شده باشید؛ اما شاید فکرش را هم نمی‌کردید که نویسنده‌ای که در این حد قلمش نور معنویت دارد روزگاری در بیمارستان روانی بستری شده، سال‌ها معتاد به انواع مواد مخدر بوده، توسط شبه‌نظامیان ربوده و شکنجه شده، برای مدتی در یک فرقه شیطان‌پرستی حضور داشته، از جادو و جادوگری سر درمی‌آورد و مدتی هم با جادوی سیاه سروکار داشته است. جالب‌تر از همه، آن‌قدر شهامت دارد که همه‌ی این‌ها را وقتی‌که هیچ اجباری در کار نیست داوطلبانه و صادقانه در اختیار مصاحبه‌کننده می‌گذارد تا به‌صورت کتاب درآید. شاید به همین خاطر است که خوان آریاس در قسمتی از کتاب می‌گوید که پائولو کوئیلو صداقتی وحشتناک دارد.

کتاب صوتی اعترافات یک سالک شاید شفاف‌ترین اثری باشد که در رابطه با زندگی پائولو کوئیلو به چاپ رسیده و از همه مهم‌تر نادر است که کسی تا این حد به پائولو کوئیلو نزدیک شده باشد. پائولو کوئیلو در این کتاب از غم‌ها، ترس‌ها و شادی‌هایش می‌گوید و دست به افشای برخی از شخصی‌ترین رازهای زندگی‌اش می‌زند. رازهایی که شاید هر یک داستانی جداگانه برای خود باشد. مخاطب وقتی پای صحبت‌های پائولو کوئیلو می‌نشیند متوجه می‌شود که ایده و معنویت موجود در برخی از داستان‌های او از کجا نشئت می‌گیرد.

شاید برایتان سوال شده باشد پائولو کوئیلو چطور توانسته این‌همه تجارب متفاوت وحشتناک و شاید متضاد را فقط در یک زندگی داشته باشد؟ او خطرات و اعمالی را انجام داده که شاید فقط انجام یکی از آن‌ها برای مرگ یک انسان دلیل کافی باشد. چه برسد که چندین نوع و چند بار مختلف آن را انجام دهد. شاید برای همین هم است که این نویسنده در قسمتی از کتاب صوتی اعترافات یک سالک می‌گوید من هیچ‌وقت از مرگ نهراسیده‌ام چون چندین بار آن را از نزدیک دیده‌ام.

کتاب صوتی اعترافات یک سالک به همت نشر واو منتشر شده است. از مزیت‌های این کتاب این است که انتشار آن به‌صورت صوتی باعث شده تا فضای مصاحبه، به‌خوبی برای مخاطب قابل‌لمس باشد. اصل خود کتاب نیز توسط خوان آریاس در قالب مصاحبه با پائولو کوئیلو ضبط شده و بعداً به‌صورت کتاب درآمده؛ که فضای صوتی کتاب به درک بهتر و نزدیک شدن فضای واقعی بیشتر کمک می‌کند.

شندین کتاب صوتی اعترافات یک سالک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر از علاقه‌مندان به آثار کوئیلو هستید این اثر می‌تواند برایتان لذت‌بخش باشد به‌خصوص این‌که قرار است از رازها و نقاط روشن و تاریک نویسنده‌ای که طرفدارش هستید سر د بیاورید. مباحثی که کوئیلو در این کتاب صوتی درباره آنان صحبت می‌کند فقط محدود به یک مکان و زمان نیست بلکه همواره در هر مکان و برهه تاریخی از سری سؤالات اندیشمندان مختلف بوده است. با شنیدن کتاب صوتی اعترافات یک سالک می‌توانید نظر این نویسنده بزرگ را هم درباره مباحث مختلف بدانید. علاوه بر آن به خاطر این‌که کوئیلو بسیاری از چیزهایی را که می‌گوید تجربه کرده است (مانند مخدر یا جادو) شنیدن نظراتش ارزش بیشتری نیز دارد.

نوشته‌های پائولو کوئیلو حس و حال خاصی دارد و بیشتر به حالت‌های معنوی نزدیک است. خاطرات او در این کتاب باعث می‌شود تا خواننده متوجه شود معنویت‌های موجود در کتاب این نویسنده از کجا می‌آید. دانستن سرگذشت و خاطرات نویسندگان به‌خصوص اگر از نام‌آوران این حرفه باشند همواره جذاب بوده به‌خصوص سرگذشتی که در این حد پیچیده و پر از داستان‌های گوناگون باشد. افزون بر این، خواندن سرگذشت بزرگان و آگاهی از تجارب آن‌ها باعث خواهد شد تا با دید فراختری به زندگی بنگریم و نگاهمان به زندگی هوشیارانه‌تر باشد.

درباره پائولو کوئیلو

پائولو کوئیلو زاده‌ی اوت، ۱۹۴۷ یکی از مشهورترین نویسنده‌های پرتغالی‌زبان است. هرچند که از عناوین او می‌توان به سفیر صلح سازمان ملل و ترانه‌سرایی اشاره کرد اما بیشتر به خاطر کتاب‌هایش شهرت دارد. او بعد از انتشار کتاب کیمیاگر به شهرت رسید هرچند که اوایل تنها چند نسخه معدود از آن چاپ شد و با استقبال چندانی مواجه نشد. اما بعد از رسیدن کتاب به یک ناشر آمریکایی او این اثر را منتشر کرد و باعث شهرت این کتاب شد. کیمیاگر تا به امروز حدود ۸۵ میلیون نسخه فروش داشته و به بیش از ۶۰ زبان دنیا ترجمه‌شده است. کوئیلو حدود ۱۱۵ عنوان جایزه تا به امروز کسب کرده است. نوشته‌های او فضای معنوی خاص خود را دارد. او تابه‌حال کتاب‌های مختلفی نوشته؛ کتاب‌هایی از جمله ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، کنار رود پیدرا نشستم و گریستم، کیمیاگر، هیپی و...

درباره خوان آریاس

این خوان آریاس است که شهامت مصاحبه با پائولو کوئیلو را به خود داده و پا در چنین مسیری گذاشته است. قطعاً باید شخصی که توانسته خودش را به این نویسنده نزدیک کند و با او مجموعه مصاحبه‌هایی را انجام بدهد که در آن از شخصی‌ترین رازهای زندگی‌اش سخن بگوید نباید آدم ناشی و تازه‌کاری باشد. برعکس، این‌چنین کاری به تبحر و کارکشتگی نیاز دارد. خوان آریاس روزنامه‌نگار و نویسنده است. او در روزنامه آل پایپس فعالیت دارد. او جایزه فرهنگ ایتالیایی برای نویسندگی و جایزه بهترین خبرنگار خارجی برای روزنامه‌نگاری را در کارنامه خود دارد. او تا به امروز نویسنده نزدیک به ۲۶ جلد کتاب بوده است.

بخشی از کتاب اعترافات سالک

««در آن بازداشتگاه، ناقوس‌ها برای من به صدا درآمده بودند.» در سن سی‌وچهار سالگی، پس از پشت سر گذاشتن بسیاری از ماجراهای جوانی، پائولو و همسرش کریستینا در جست‌وجوی یک راه معنوی جدید سفری را آغاز کردند. طی این سفر در غیرقابل‌تصورترین مکان‌ها در بازداشتگاه نازی‌ها در داخائوی آلمان، پائولو تجربه‌ای معنوی و بسیار شدید را از سر می‌گذارند که او را برای همیشه به سوی کاتولیسیسم بازمی‌گرداند. انچه بر او گذشته بی‌شک بسیار تأثیرگذار بوده است. چون هنگامی که آن رابرای ما تعریف می‌کرد و در سحرگاهی حدوداً بیست سال پس از وقوع آن، پائولو نتوانست بر احساس خود غلبه کند و ما ناچار شدیم ضبط صوت را متوقف کنیم. چون بغض او ترکید و هق‌هق گریه را سر داد.

- در سن سی‌وچهارسالگی تو بالاخره تصمیم گرفتی که به شخصی جدی و متعادل تبدیل بشی؟

- خیلی اتفاقات افتاده بود و من کارهای جنون‌آمیز زیادی در جوونی مرتکب شده بودم. همسر بی‌نام من ترکم کرده بود. سومین ازدواج من با سسیلیا منجر به جدایی شده بود. در سال 1981 با کریستینا ازدواج کردم. بعد کارم رو تو پولوگرام از دست دادم. با این همه مشکل اقتصادی نداشتم. صاحب پنج تا آپارتمان بودم و اون موقع 17 هزار دلار در بانک داشتم. دوباره کنکجاوی نسبت به چیزی که توی زندگی کاملاً کنار گذاشته بودم در من قوت گرفت. و دوباره به سفر رفتم. احساس نارضایتی می‌کردم. به کریستینا گفتم: گوش کن، من سی‌وچهارسالمه و به‌زودی پیر می‌شم. پس بیا زندگی کنیم.»

معرفی نویسنده
عکس پائولو کوئیلو
پائولو کوئیلو

پائولو کوئیلو در ۲۴ آگوست سال ۱۹۴۷ در شهر ریودوژانیرو متولد شد. او در خانواده‌ای رشد کرد که عقاید مذهبی مسیحی کاتولیک مادر و پدرش آنچنان سفت و سخت بود که پائولو حتی با نفس کشیدن در هوای خانه هم می‌توانست فشار این عقاید را بر خود احساس کند.

نظرات کاربران

پری‌سا
۱۴۰۱/۰۷/۱۸

فقط میتونم بگم با تمام وجود لذت بردم و حتما پیشنهاد میکنم 👏

roshan
۱۴۰۱/۰۹/۲۹

خیلی جالب نبود.حوصله سر بر بود.اواخر کتاب جذاب تر شد

زمان

۵ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۳۰۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۳۰۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان