دانلود کتاب صوتی از بحران تا فروپاشی با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی از بحران تا فروپاشی اثر حسین بشیریه

دانلود و خرید کتاب صوتی از بحران تا فروپاشی

معرفی کتاب صوتی از بحران تا فروپاشی

کتاب صوتی از بحران تا فروپاشی نوشتهٔ حسین بشیریه است. گویندگی این کتاب صوتی را تایماز رضوانی انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. این اثر حاوی کندوکاوی در ماندگاری و آسیب‌پذیری نظام‌های سیاسی است.

درباره کتاب صوتی از بحران تا فروپاشی

کتاب صوتی از بحران تا فروپاشی را کتاب کوچک و ساده‌فهمی دانسته‌اند که هم تاریخ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی معاصر جهان محسوب می‌شود و هم می‌تواند جعبهٔ ابزاری بسیار کاربردی برای تحلیل و بررسی جنبش‌های انقلابی و اعتراضی دیگر از جمله جنبش‌های مختلف در ایران از مشروطه تا امروز باشد. حسین بشیریه در کتاب صوتی «از بحران تا فروپاشی» تلاش کرده است رویکردی برای تحلیل جنبش‌های اعتراضی و انقلابی پیدا کند. کتاب حاضر، کندوکاوی در ماندگاری و آسیب‌پذیری نظام‌های سیاسی است و حسین بشیریه این نظام‌ها را از بحران تا فروپاشی زیر ذره‌بین برده است. پرسش کلیدی این نویسنده و پژوهشگر ایرانی این است که در بحران (یعنی در شرایط نارضایتی اقتصادی و اجتماعی که منجر به شکل‌گیری جنبش‌های اعتراضی و اپوزیسیون و بسیج سیاسی و نیاز به تغییر اساسی در نهادهای سیاسی می‌شود)، چه چیزی باعث تداوم یا پایداری آن سیستم‌ها یا عدم‌پایداری و آسیب‌پذیری و فروپاشی آن‌ها می‌شود؟ او می‌خواهد بداند چه چیزی باعث فروپاشی سیاسی در یک کشور می‌شود، اما در کشور دیگر نه. حسین بشیریه برای توضیح این موضوع، کشورهایی را مدنظر قرار داده است که بعد از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلادی دچار ناآرامی و تلاطم شدند. برخی از کشورهای غربی از جمله ایالات متحده، بریتانیا و اسپانیا و همچنین برخی از کشورهای آفریقایی که در آن‌ها قیام‌های عمومی و متوالی منجر به موجی از انقلاب‌ها به نام «بهار عربی» شد، نمونه‌‎ای از این کشورها است. کشور مراکش آخرین مورد بررسی‌شده در این کتاب صوتی است که به‌شدت تحت‌تأثیر بحران مالی ۲۰۰۸ قرار گرفت، اما نگارنده توضیح داده است که چرا آن بحران و تظاهرات پس از آن، منجر به فروپاشی دولت نشد. حسین بشیریه از انعطاف‌پذیری سلطان در برابر نارضایتی مردم به‌عنوان علت اصلی یاد می‌کند و ادعا می‌کند که پادشاهان ممکن است تنها با سلطنت ظاهری و کناره‌گیری از کنترل امور اساسی حکومت، دوام سیاسی خود را تثبیت کنند. از بحران تا فروپاشی را یکی از برجسته‌ترین آثار علوم سیاسی به زبان فارسی دانسته‌اند؛ پس آن رابشنوید.

شنیدن کتاب صوتی از بحران تا فروپاشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد علوم سیاسی و اجتماعی در ایران و جهان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره حسین بشیریه

حسین بشیریه، نویسنده و مترجم و جامعه‌شناس سیاسی در سال ۱۳۳۲ در همدان به دنیا آمد. مقطع کارشناسی را در رشتهٔ علوم سیاسی در دانشگاه تهران به اتمام رساند و سپس برای ادامهٔ تحصیل به انگلستان رفت. در سال ۱۹۷۹ کارشناسی‌ارشد خود را در رشتهٔ رفتارشناسی سیاسی از دانشگاه اسکس در انگلستان دریافت کرد و در سال ۱۹۸۲ در رشتهٔ تئوری سیاسی از دانشگاه لیورپول دکتری گرفت. به‌مدت ۲۴ سال مدرس علوم سیاسی در دانشکدهٔ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود و سپس در دانشکدهٔ علوم سیاسی دانشگاه سیراکیوز در نیویورک مشغول به تدریس شد. کتاب «لویاتان« با ترجمهٔ او در بیستمین دورهٔ کتاب سال (گروه علوم اجتماعی) شایستهٔ تقدیر شناخته شد. او یکی از اندیشمندان سیاسی مهم و تأثیرگذار ایران پس از انقلاب ۱۳۵۷ به شمار می‌آید. پژوهش‌های او بیشتر در حوزهٔ تئوری‌های انقلاب، جامعه‌شناسی سیاسی، جامعه‌شناسی سیاسی ایران، توسعهٔ سیاسی و اندیشهٔ سیاسی در غرب است. حسین بشیریه با نوشته‌های متعدد خود و نیز تدریس علوم سیاسی، بر مطالعه و عمل سیاسی در ایران تأثیر شایانی گذاشته است. از کتاب‌های او می‌توان به «از بحران تا فروپاشی»، «درس‌های دموکراسی برای همه»، «گذار به دموکراسی»، «گذار به مردم‌سالاری»، «از این جا تا ناکجا»، «تاریخ اندیشه های سیاسی در قرن بیستم» (دو جلد) و «آموزش دانش سیاسی» اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی از بحران تا فروپاشی

«فلسفه‌ی اقتصادی کتاب سبز نیز نفی سرمایه‌داری رقابتی و تأکید بر نقش دولت و تعاونی‌ها بود. هرچند در سال 1979، سرهنگ قذافی از سمت خود در کنگره‌ی عمومی خلق کناره گرفت و تنها به‌عنوان رهبر و راهنمای انقلاب شناخته می‌شد، اما در عملْ شبکه‌ی کنگره‌های خَلقی پوسته‌ی حاکمیت و قدرت را تشکیل می‌دادند. درحالی‌که هسته‌ی اصلیِ قدرت در شوراهای فرماندهی انقلاب، کمیته‌های انقلابی، نیروهای شبه‌نظامی و دادگاه‌های انقلابی نهفته بود. از سوی دیگر، کوشش قذافی برای صدور انقلاب و یاری رساندن به جنبش‌های انقلابی ضدغربی بحرانی در روابط خارجی آن کشور ایجاد کرد که به نظامی‌سازیِ بیشترِ کلِ سیستم سیاسی و غلبه‌ی نیروهای شبه‌نظامی و خلقی انجامید.»

نظرات کاربران

Fatemeh Kheiri
۱۴۰۲/۱۱/۲۲

عالی بود

زمان

۴ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۳۷۵٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۳۷۵٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان