دانلود کتاب صوتی فرندز ، زندگی و خاطرات متیو پری با صدای سحر بیرانوند + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فرندز ، زندگی و خاطرات متیو پری اثر سحر بیرانوند

دانلود و خرید کتاب صوتی فرندز ، زندگی و خاطرات متیو پری

نویسنده:متیو پری
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی فرندز ، زندگی و خاطرات متیو پری

کتاب صوتی فرندز، زندگی و خاطرات متیو پری نوشتهٔ متیو پری و ترجمهٔ مرجان حمیدی و با صدای آرمان سلطان زاده و سحر بیرانوند است و آوانامه آن را منتشر کرده است. در این کتاب صوتی، با متیو، بازیگر نقش چندلر در سریال فرندز، در مسیر زندگی‌اش، از جاه‌طلبی‌های کودکی تا شهرت و اعتیاد و بهبودی پس از یک فاجعه بزرگ همراه می‌شویم. مقدمهٔ این کتاب را لیسا کودرو، بازیگر نقش فیبی نوشته است.

درباره کتاب صوتی فرندز، زندگی و خاطرات متیو پری

خبر مرگ نابهنگام متیو پری تمام طرفداران او و سریال فرندز را در سرتاسر جهان شوکه و غم‌زده کرد. مرگ او یک بار دیگر کتابی را که چندی پیش از مرگش منتشر کرده بود بر سر زبان‌ها انداخت. متیو در کتابش داستان تلخ زندگی و اعتیادش را نوشته بود. خاطراتی که او نقل کرده بود، نحوهٔ مرگش را باورپذیر می‌کرد. حالا همه فهمیده بودند که چرا او اینگونه در تنهایی و غربت و درحالی‌که سن بالایی نداشت، جانش را از دست داد. 

حتما سریال فرندز را دیده‌اید؛ همان شش دوست صمیمی که ده فصل مخاطبانشان را در سرتاسر دنیا همراه خود کردند و با قصه‌ها و ماجراهای جالبشان آن‌ها را خنداندند و گاهی هم گریاندند. چندلر بینگ یکی از شخصیت‌های محبوب این سریال بود. پسری که با شوخی‌هایش همه را از خنده روده‌بر می‌کرد، خانوادهٔ مشکل‌داری داشت، از پدر و مادرش فراری بود، نمی‌توانست رابطهٔ عاطفی برقرار کند و از تعهد می‌ترسید. در آن زمان که متیو پری این نقش را بازی می‌کرد و محبوب‌تر از همیشه بود درگیر اعتیاد بود. بله. درگیری بیماری‌ای که حتی دوستان صمیمی‌اش هم خبر نداشتند. متیو پری بعد از سال‌ها روایت آن سال‌هایش را در کتاب فرندز نوشت. او در این کتاب توضیح داد که چطور اعتیاد زندگی‌اش را چنبره کرده بود و افسردگی اجازه نمی‌داد از ته دل احساس خوشبختی کند. وقتی دوستانش بعد از سال‌ها متوجه این موضوع شدند، باور نمی‌کردند متیو این تجربه‌ها را از سر گذرانده باشد. چون درواقع متیو از همه این موضوع را پنهان می‌کرده است.

متیو کتاب فرندز را اینگونه آغاز می‌کند: «سلام، من متیو هستم، البته شاید من را به اسم دیگری بشناسید. دوستانم بهم می‌گویند متی. و قاعدتا باید تا حالا مرده باشم.» درضمن، لیسا کودرو، بازیگر نقش فیبی در سریال فرندز هم مقدمهٔ این کتاب را نوشته است.

«فرندز؛ زندگی و خاطرات متیو پری» یک سرگذشت‌نامه فراموش‌نشدنی است که چشم مخاطب را به روی حقایقی باورنکردنی باز می‌کند و به کمک کسانی می‌آید که با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند. این داستان صادقانه و تکان‌دهنده را از دست ندهید... .

شنیدن کتاب صوتی فرندز، زندگی و خاطرات متیو پری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید بدانید متیو پری چه زندگی‌ای داشت که اینگونه غم‌انگیز جانش را از دست داد این کتاب را حتما بشنوید.

این کتاب برای کسانی که درگیر اعتیاد هستند نیز بسیار مناسب است.

درباره متیو پری

متیو لانگفورد پری ۱۹ اوت ۱۹۶۹ در ویلیامزتاون ماساچوست به دنیا آمد. او هنرپیشه و کمدین آمریکایی-کانادایی است. مشهورترین نقش متیو، «چندلر» در سریال دوستان (۱۹۹۴–۲۰۰۴) محسوب می‌شود.

متیو پری دوران جوانی خود را در اتاوا گذراند؛ جایی که به ستارهٔ تنیس موفقی تبدیل شد. مدتی بعد در ۱۵سالگی به لس‌آنجلس کوچ کرد تا کنار مادربزرگ و پدرش زندگی کند. در این دوران علاقهٔ وی به بازیگری افزایش پیدا کرد. او نخستین بازی خود را در سال ۱۹۸۷ و در سریال شانس دوباره انجام داد. در سال ۱۹۹۶ برای نخستین‌بار به خاطر سریال دوستان نامزد دریافت جایزهٔ بهترین کمدین آمریکایی شد.

متیو پری تاکنون ۴ بار نامزد دریافت جایزهٔ امی شده‌ است که ٢ بار نیز برندهٔ جایزه شده.

او همچنین در سال ۲۰۰۶ به خاطر داستان ران کلارک نامزد دریافت جایزهٔ گلدن گلوب شد که آن را دریافت کرد.



نظرات کاربران

P.H
۱۴۰۲/۱۱/۲۶

کتاب خیلی جالبی بود. متفاوت از زندگی‌نامه‌هایی که تا به حال خوانده بودم. با وجود اینکه بخش‌هایی از کتاب با شوخی‌های متیو پری خنده‌دار و قسمت‌هایی از زندگی او بسیار جذاب بود اما در کل غمی در کتاب و زندگی

- بیشتر
آمن ^__^
۱۴۰۲/۱۰/۲۷

نویسنده متیو پری و گوینده آرمان سلطان زاده. این ترکیب گویای همه چیز هست. خیلی غمگین شدم. اما با شوخیاش هم خندیدم. گویندگی آقای سلطان زاده تو این کتاب، یکی از بهترین گویندگی ها بود. کاملا لحن شوخی های چندلر

- بیشتر
ali daghaghelh
۱۴۰۲/۱۰/۲۰

دلگیر و زیبا

زمان

۹ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۸۰۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۸۰۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان