دانلود کتاب صوتی امید با صدای مهران نوروزی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی امید

کتاب صوتی امید نوشتهٔ استان ون هوفت و ترجمهٔ مهدی نصرالله زاده است. مهران نوروزی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر آن را منتشر کرده است. در دوره‌ای که چه‌بسا نیاز به امید بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، سزاوار است شنیدن هر سخنی که به هر شکل و شیوه با ما از امیدواربودن می‌گوید.

درباره کتاب صوتی امید

به بیان نویسندهٔ کتاب صوتی امید، استان ون هوفت، روزگار ما عصر جنگ مدام، فقر جهانی و فجایع مهیب زیست‌محیطی است؛ شاید به‌همین‌دلیل است که درمورد امید کمتر نوشته می‌شود. به نظر این نویسنده، وقتی چنین به نظر می‌رسد که آینده چیزی جز بلا و مصیبت نیست، رواست اگر بگوییم در این روزگار انعطاف‌پذیری و نه امید آن فضیلتی است که بیش از همه موردنیاز است؛ بااین‌حال او در کتاب حاضر نشان داده است که امید فضیلتی مهم است. بسیاری از ایده‌های بسط‌یافته در این کتاب برآمده از رشته‌سمینارهایی است که نویسنده همراه با دانشجویانش در دانشگاه دیکِن به‌عنوان بخشی از ملزومات ارزشیابی سومین سال تحصیل آن‌ها ترتیب داده است. این کتاب با مقدمه‌ای تحت‌عنوان «ترسیم نقشه‌ای از موضوع» آغاز شده و سپس در ۵ بخش ادامه یافته و سرانجام با مؤخره‌ای تحت‌عنوان «فضیلت امید» به پایان رسیده است. منابع پیشنهادی برای مطالعهٔ بیشتر نیز در انتهای کتاب قرار داده شده است. این کتاب مقولهٔ امید را از چند منظر نگاه کرده است؛ تعریف آن، معنای امیدواربودن، امید در درمانگاه، امید و سیاست و نیز امید و دین.

اما امید چیست؟ چه فرقی با امیدواری دارد؟ و خودِ این ۲ چه نسبتی با خوش‌بینی، خوش‌باوری و خوش‌خیالی از یک‌سو و بدبینی، یأس و کلبی‌مسکلی از سوی دیگر دارند؟

در کتابی که سراسر به «امید» پرداخته، استان وَن هوفت می‌کوشد از درونِ سنتی که به امید عمدتاً به‌مثابۀ فضیلتی اخلاقی و بعضاً الهیاتی می‌نگرد، به این پرسش‌ها پاسخ دهد؛ بااین‌حال، ورای این کندوکاو نظری، نویسنده کوشیده است تا به این تعبیر که «انسان به امید زنده است» معنا و عینیت بخشد. طبق نظر وَن هوفت، امید چیزی حتی ریشه‌ای‌تر و ابتدایی‌تر از فضیلت است. امید ساختار بنیادین هستی ما و نحوۀ زیستمان در جهانی پر از خطرات و مخاطرات است. اهمیت وجودیِ امید چندان است که می‌توان گفت، بودِ ما همواره در امیدواربودنمان است. این‌ها نکاتی هستند که نویسنده، در قالب فصل‌ها و بندهای مختلف کتاب، می‌کوشد با اتکا به مثال‌های زندگی روزمره و نیز مباحث پیچیده‌ترِ فلسفی روشن سازد؛ نسبت امید با آرزو، عقلانی‌بودن امید، واقع‌بینی در امیدواری، کندوکاو در نحوۀ حضور امید در عرصه‌های پزشکی، سیاست و دین، آسیب‌شناسی امید و در همین ارتباط، موعودگرایی، هزاره‌گرایی و سایر باورهای آخرالزمانی.

شنیدن کتاب صوتی امید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه پیرامون مقولهٔ امید پیشنهاد می‌کنیم.

درباره استان ون هوفت

استان وَن هوفت در سال ۱۹۴۵ به دنیا آمد. او استاد فلسفه در دانشگاه دیکین است. مدرک کارشناسی‌ارشد و دکتری خود را در دهۀ ۱۹۷۰ از دانشگاه ملبورن دریافت کرد و سابقۀ تدریس فلسفه در چندین کالج و دانشگاه را برای خود پدید آورد. وَن‌هوفت اغلب در زمینه‌هایی همچون فلسفۀ اخلاق، سیاست، مذهب، روان‌شناسی فلسفی و اخلاق زیستی به پژوهش و تألیف پرداخته است. از کتاب‌های او می‌توان به امید (۲۰۱۱) اشاره کرد که به پارسی هم ترجمه شده است.

درباره مهدی نصراله زاده

مهدی نصراله زاده در سال ۱۳۵۴ در تهران به دنیا آمد. او کارشناسی‌ارشد خود را از دانشگاه هنر تهران اخذ کرده است؛ علاوه بر سابقۀ تدریس در دانشگاه، کتاب‌های متعددی در حوزۀ تئاتر، سینما، هنر و رشته‌های دیگر علوم انسانی ترجمه کرده است. کتاب «تاریخ‌های تئاتر» به ترجمۀ نصراله‌زاده کاندید کتاب سال ۱۳۹۵ شد. از جمله آثار دیگر او می‌توان به برگردان کتاب‌های «ذهن و بازار»، «سینه‌فیلیا و تاریخ»، «راه‍ب‍رده‍ای‌ ن‍م‍ای‍ش‍ن‍ام‍ه‌‌ن‍وی‍س‍ی‌ ج‍دی‍د»، «جهان چگونه مدرن شد؟» و... به پارسی اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی امید

««وقتی می‌گوییم «امید» منظورمان چیست؟ به نظر می‌رسد امید حالتی روان‌شناختی است که ما آن را به‌عنوان بخشی از حیات ذهنی درونی‌مان تجربه می‌کنیم. بااین‌حال، این‌گونه نیست که همهٔ کاربردهای این واژه دقیقاً ناظر به حالت ذهنی‌ای از این دست باشند. ما گاهی اوقات دربارهٔ کسی از این سخن می‌گوییم که «او امیدی ندارد». مهاجمی با توانایی متوسط را تصور کنید که می‌خواهد ضربهٔ پنالتی‌ای به تیم حریف و دروازه‌بانی بزند که در بازی فوتبال بسیار خبره‌اند. هم‌زمان باآنکه مهاجم خودش را آمادهٔ ضربه زدن به‌طرف دروازهٔ حریف می‌کند، ممکن است بگوییم که او هیچ امیدی به گل کردن توپ ندارد. از این گفته منظورمان آن نیست که او خودش امیدی به گل کردن توپ ندارد. درواقع، فرض ما آن است که او اتفاقاً به انجام این کار امیدوار است. اما در اینجا ما به وضعیت روان‌شناختی او یا به هرگونه احوال ذهنی‌ای که او ممکن است در این لحظه داشته باشد اشاره نمی‌کنیم. اشارهٔ ما به واقعیت عینی‌ای است که بر طبق آن او بخت بسیار ناچیزی برای به ثمر رساندن گل دارد: درواقع، آن‌قدر ناچیز که گمان می‌کنیم مطلقاً هیچ احتمالی وجود ندارد که مهاجم گلی به ثمر برساند. این تردید را با گفتن این مطلب که او هیچ امیدی به انجام‌دادن این کار ندارد بیان می‌کنیم. گفتهٔ بالا توصیفی است از احتمال مادی یا واقعیت‌بنیادِ حدوث نتیجه. این برآوردی است از اوضاع و احوال عینی و نه برآوردی از حالت روان‌شناختیِ درونی بازیکن فوتبال.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۷ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۶۰۸٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۶۰۸٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان