دانلود کتاب صوتی رگ و ریشه با صدای ایمان رئیسی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی رگ و ریشه اثر جان فانته

دانلود و خرید کتاب صوتی رگ و ریشه

نویسنده:جان فانته
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی رگ و ریشه

کتاب صوتی رگ و ریشه نوشتهٔ جان فانته و ترجمهٔ محمدرضا شکاری است. ایمان رئیسی گویندگی این رمان آمریکایی صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی رگ و ریشه

کتاب صوتی رگ و ریشه نخستین‌بار در سال ۱۹۷۷ میلادی و تحت‌عنوان «The Brotherhood of the Grape» به‌معنای «برادریِ انگور» منتشر شد. راوی این رمان صوتی، مردی حدوداً ۵۰ساله به نام «هنری مولیسه» است. هنری دو برادر کوچک‌تر به نام‌های «ویرژیل» و «ماریو» و نیز خواهری به اسم «استلا» دارد. او سال‌ها است که از شهر تولدش، سن‌المو رفته و همراه با همسر و دو پسرش دور از مردم شوریده زندگی می‌کند. حالا هِنری به‌عنوان نویسنده‌ای موفق شناخته می‌شود. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که دعوای والدین مسن هنری بالا می‌گیرد و از خشونت‌های کلامی همیشگی به ضرب‌وشتم و درخواست طلاق می‌رسد. برادر هنری از او می‌خواهد به سن‌المو بازگردد و میانجی‌گری کند. هنری مولیسه پس از برگشت، با مسائلی ورای انتظارش روبه‌رو می‌شود. بازگشت او به خانهٔ قدیمی، با بازگشت خاطرات گذشته و دردهای کهنه و البته تجربه‌های تلخ و شیرین تازه همراه می‌شود. هِنری در این مسیر، انتخاب‌هایی می‌کند که ابعاد تازه‌ای را در رابطهٔ او با پدرش و با جهان و نیز با تمام دشواری‌های گذشته نمایان می‌کند.

گفته شده است که وجوه اشتراک آشکاری میان داستان‌های چارلز بوکوفسکی و جان فانته وجود دارد. لحن بی‌پروا و جنس طنزهایی که میان خطوط قصه‌های بوکوفسکی رخ می‌نمایند، می‌توانند ملهم از سبک فانته در داستان‌سرایی باشند؛ علاوه بر این، یکی از دغدغه‌های اصلی بوکوفسکی که در بسیاری از آثارش همچون «ساندویچ ژامبون» و «هزارپیشه» نمود یافته‌اند، روابط پدر و پسری است. فانته و بوکوفسکی به بی‌پرده‌ترین شکل ممکن به این رابطه پرداخته‌اند و با تقدس‌زدایی از این مفهوم، از نمایی نزدیک نقدهایی به جایگاه پدر وارد کرده‌اند که جسارت بسیار می‌طلبد، اما فانته در این رمان صوتی، از روح بزرگی حرف می‌زند که جهانش را دگرگون کرده است؛ از «فئودور میخایلوویچ داستایوسکی»؛ کسی که به‌زعم فانته «بیشتر از هر انسان دیگری از پدرها و پسرها می‌دانست» و کسی که «ابله»، «شیاطین»، «برادران کارامازوف» و «قمارباز» او افق‌های ناپیدایی را بر فانته گشودند که او را به دوست‌داشتن، اندیشیدن و نوشتن تشویق کردند.

شنیدن کتاب صوتی رگ و ریشه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آمریکا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جان فانته

جان فانته نویسنده‌ای آمریکایی است که در سال ۱۹۰۹ میلادی در دنور در کلرادو چشم به جهان گشود. فانته را بیش از همه به‌خاطر رمان «از غبار بپرس» می‌شناسند؛ رمانی که خود، جلد سوم از چهارگانه‌ای به نام «حماسهٔ آرتورو باندینی» است که فانته آن را عمدتاً بر اساس زندگی واقعی خود نوشته است. جلد نخست این مجموعه که به «کوارتت باندینی» معروف شده است، «تا بهار صبر کن، باندینی» است. دومین جلد «جادهٔ لس‌آنجلس» نام دارد و چهارگانهٔ پس از «از غبار بپرس» با رمان «رؤیاهای بانکرهیل» پایان می‌یابد. فانته چند کتاب دیگر نیز دارد که همگی ارزشمند و درخور توجه هستند: رمان‌های «رگ و ریشه»، «۱۹۳۳ سال بدی بود» و «سرشارِ زندگی»، داستان بلند «غرب رم» و مجموعه داستان‌های «شراب سال‌های جوانی» و «گرسنگی عظیم» از دیگر آثار مهم این نویسنده‌اند. جان فانته قصه‌های جذابی به این جهان افزود، اما جهان پایان تلخی بر زندگی خود او نوشت. فانته در ۴۶سالگی متوجه شد که به دیابت مبتلاست؛ بیماری‌ای که در گذر سال‌ها، بینایی‌اش، انگشت‌های پا و سپس خود پاهایش را از او گرفت. او تا بهار ۱۹۸۳ صبوری کرد و به زندگی سخت خود ادامه داد و سرانجام در ۷۴سالگی درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی رگ و ریشه

«بله فرار کردم. وقتی هنوز بیست سالم نشده بود موفق به این کار شدم. نویسنده‌ها پای رفتن بهم دادند. لندن، درایزر، شروود اندرسون، تامس وولف، همینگوی، فیتز جرالد، سیلونه، تامسون، اشتاین بک؛ اسیر و گرفتار تاریکی و تک افتادگی دره با یک عالم کتاب کتابخانه تنهایی سر میز آشپزخانه می‌نشستم و به آوای توی کتاب‌ها گوش می‌دادم و حریص شهرهای دیگر بودم. کارم شده بود بیلیارد بازی کردن، پوکر زدن و چرت‌وپرت گفتن، ماشین بازی با بقیه پسرها و دخترها و رفتن به باغ‌ها و چنگ زدن خام‌دستانه به دامن‌ها و تنکه‌ها. چنگ زدنی بیهوده. زن‌ها خوب بودند اما زیاده‌خواه. آدم در نوزده‌سالگی زود دلخور می‌شود. فکر می‌کردی زن‌ها مهربان و فروتن هستند اما می‌دیدی مثل گربه‌های ولگردند. آرامش را کنار بدکاره‌هایی پیدا می‌کنی که آن‌قدرها فریبکار نیستند و اگر خوش‌شانس باشی خواندن هم یاد می‌گیری.»

نظرات کاربران

lili
۱۴۰۲/۰۵/۱۱

برای کسانی که علاقمند به ادبیات آمریکا و سبک نویسندگی بوکوفسکی هستند توصیه میشود. محتوا حول وحوش خانواده، ظلم، مرگ است. من از ابتدا که شروع به گوش کردن کردم بدون مکث تقریبا داستان را دنبال کردم. فضای داستان صمیمی

- بیشتر

زمان

۷ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۶۳۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۶۳۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان