دانلود کتاب صوتی و نیچه گریه کرد با صدای پیمان قریب پناه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی و نیچه گریه کرد اثر اروین یالوم

دانلود و خرید کتاب صوتی و نیچه گریه کرد

معرفی کتاب صوتی و نیچه گریه کرد

کتاب صوتی و نیچه گریه کرد نوشتهٔ اروین یالوم و ترجمهٔ مهشید میر‌معزی و با صدای پیمان قریب پناه است و استودیو نوار آن را منتشر کرده است. این رمان روایت‌گر داستانی جالب و معمایی از روزهای جوانی نیچه است که خواننده را با مفاهیمی مانند امید به زندگی، مرگ، تنهایی و آزادی آشنا می‌کند.

درباره کتاب صوتی و نیچه گریه کرد

اغلب، نیچه، فیلسوف بزرگ معاصر را به اندیشه‌های ژرف و عمیقش می‌شناسند. اروین یالوم، روان‌شناس بزرگ اگزیستانسیال و درمانگر، در رمان و نیچه گریه کرد سعی می‌کند به جنبه‌های روحی و روانی شخصیت نیچه بپردازد و از خلال صحبت‌های خیالی او با یوزف بروئر، روان‌شناس، پی به تنهایی‌ها و حساسیت‌های او ببرد. یالوم برای نوشتن این اثر از نامه‌ها و خاطرات نیچه بهره جسته و بخشی از دیالوگ‌های آمده در کتاب، برگرفته از یادداشت‌های شخصی این فیلسوف بزرگ است.

فردریش نیچه کودکی سختی داشت و در این دوران پدر و برادر کوچک‌ترش را از دست داده بود. او تحت تسلط مادر و خواهرش زندگی می‌کرد و در عین حال که دوستشان داشت، از آن‌ها متنفر هم بود. همین موضوع سبب شد فردریش احساس عجیبی نسبت به زن‌ها پیدا کند؛ او در ایجاد یک پیوند پایدار و صمیمی ناتوان بود و همیشه در روابط خود شکست می‌خورد. اما واقعا به چه دلیل نیچه اینگونه بود؟ شاید فقط یک روان‌شناس می‌تواند او را تحلیل کند.

یالوم در این کتاب صوتی، نیچه را در حالی به تصویر می‌کشد که از افسردگی شدید رنج می‌برد و به خودکشی می‌اندیشد. سالومه که به تازگی دست رد به سینه او زده، خود را مقصر این اتفاق می‌داند و نگران است. این دختر نامه‌ای بی‌نام و نشان برای دکتر بروئر، روان‌پزشک و روان‌درمانگر مشهور اتریشی، ارسال می‌کند که در آن نوشته شده است: «آینده فلسفه آلمان در خطر است!»

سالومه به دیدن دکتر بروئر می‌رود و از او می‌خواهد تا درمان فیلسوف بزرگ آلمانی را بر عهده بگیرد. این دختر روس با توجه به شناختی که از نیچه دارد، به دکتر تاکید می‌کند که او نباید از این دیدار بویی ببرد.

بروئر درخواست سالومه را می‌پذیرد و به ملاقات فردریش می‌رود. او درمان سردردهای میگرنی نیچه را بهانه‌ای برای برگزاری جلسات مشاوره قرار می‌دهد و تلاش می‌کند در طول این جلسات راهی برای دست یافتن به افکار بیمار پیدا کند.

نیچه که مردی باهوش است، متوجه این موضوع می‌شود و از قبول درمان سر باز می‌زند. با این حال بروئر دست از تلاش برنمی‌دارد و در نهایت موفق می‌شود با روش بیان‌درمانی به او کمک کند.

شبی نیچه به شدت بدحال می‌شود و با حملات شدید میگرنی دست‌وپنجه نرم می‌کند. در این زمان است که بروئر روش زیرکانه و البته خطرناک خود را به کار می‌گیرد و مشکلات زندگی خود را با او در میان می‌گذارد. دکتر اعتراف می‌کند با وجود اینکه همسری زیبا به نام ماتیلدا دارد، عاشق یکی از بیماران خود شده است.

حال این نیچه است که سعی دارد بروئر را با حقیقت عشق مخفیانه‌اش روبه‌رو کند و او را به زندگی عادی بازگرداند. گفت‌وگوهای عمیقی که بین این دو نفر شکل می‌گیرد و آن‌ها را به هم نزدیک‌تر می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود فردریش نیز به حرف آمده و به عجز و ناتوانی خود در ایجاد روابط عاشقانه اشاره ‌کند.

در نهایت نیچه با حقیقت زندگی خود روبه‌رو می‌شود و واقعیتی را که همواره از خود پنهان داشته می‌پذیرد؛ هجوم این افکار تلخ و ناخوشایند است که در این لحظه اشک را از چشمان او جاری می‌سازد.

شنیدن کتاب صوتی و نیچه گریه کرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران داستان‌های روان‌شناسانه و فلسفی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اروین یالوم

اروین د. یالوم متولد سال ۱۹۳۱ میلادی در واشینگتن دی‌سی ایالات متحده آمریکا است. او در سال ۱۹۶۵ از رشته پزشکی دانشگاه بوستون فارغ‌التحصیل شد و مدرک روان‌پزشکی خود را در سال ۱۹۶۰ از دانشگاه نیویورک دریافت کرد.

یالوم در سال ۱۹۶۳ وارد دانشگاه استنفورد شد و به تدریس رشته روانشناسی پرداخت. او در همین دوران، روانشناسی اگزیستانسیال یا هستی‌گرا را ابداع و نام خود را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرد. به همین دلیل در سال ۲۰۰۲ اروین یالوم، پدر روانشناسی هستی‌گرا، توانست جایزه انجمن روانشناسی آمریکا را به خود اختصاص دهد.

یالوم نه تنها در روان‌درمانی بلکه در داستان‌نویسی نیز مهارت بالایی دارد و تعدادی از بهترین آثار حوزه روان‌شناختی را به رشته تحریر درآورده است. او از اولین افرادی بود که روانشناسی را از طریق یک داستان آموزش ‌داد و به تدریج توانست آموزش غیرمستقیم را وارد دوره‌های تخصصی روان‌پزشکی کند.

این نویسنده تا به امروز کتاب‌های زیادی را نوشته و منتشر کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان «وقتی نیچه گریست»، «درمان شوپنهاور»، «مامان و معنای زندگی»، «هنر درمان»، «دروغگویی روی مبل» و « پلیس را خبر می‌کنم» را نام برد. او در کتاب‌های «هر روز یک قدم نزدیک‌تر» و «جلاد عشق» خاطرات خود و بیمارانش را با داستان‌هایی ساده روایت کرده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۵ ساعت و ۴۹ دقیقه

حجم

۶۵۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۵ ساعت و ۴۹ دقیقه

حجم

۶۵۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
۹۱,۰۰۰
۳۰%
تومان