دانلود کتاب صوتی فیلسوف و گرگ با صدای امیر جلیلی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فیلسوف و گرگ اثر مارک رولندز

دانلود و خرید کتاب صوتی فیلسوف و گرگ

نویسنده:مارک رولندز
گوینده:امیر جلیلی
انتشارات:واوخوان
امتیاز:
۴.۳از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی فیلسوف و گرگ

کتاب صوتی فیلسوف و گرگ نوشتهٔ مارک رولندز و ترجمهٔ شهاب الدین عباسی است. امیر جلیلی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و واوخوان آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی حاوی درس‌هایی از حیات‌وحش دربارهٔ عشق، مرگ و خوشبختی است.

درباره کتاب صوتی فیلسوف و گرگ

کتاب صوتی فیلسوف و گرگ نوشتهٔ مارک رولندز، یک استاد جوان فلسفه است که در جستوجوی معنای زندگی بود. او اندکی پس از ورود به دانشگاه آلاباما، متوجه یک آگهی در کاغذهای محلی شد که توله‌گرگ‌ها را برای فروش تبلیغ می‌کرد. پس از این بود که او تصمیم گرفت، فقط از روی کنجکاوی، درمورد این گرگ‌ها تحقیق کند. این عشقی در نگاه اول بود! پیوندی که بین این جوان فیلسوف و گرگی به نام «برنین» ایجاد شد، حقیقت وجود روابط باورنکردنی بین انسان و حیوان را برای ما تأیید می‌کند. پس از پیداکردن برنین به‌عنوان یک توله‌گرگ، به‌سرعت مشخص شد که برنین هرگز نمی‌تواند در خانهٔ نویسندهٔ این کتاب صوتیْ تنها بماند؛ زیرا عواقب آن برای خانهٔ مارک و وسیله‌هایش وخیم بود. در نتیجه برنین و مارک با هم به همه‌جا می‌رفتند؛ از سخنرانی در کلاس درس گرفته تا ایرلند ، انگلیس و فرانسه. برنین فراتر از یک حیوان خانگی عجیب‌وغریب، به‌عنوان یک شخص و به‌طرز عجیبی به‌عنوان یک فیلسوف تأثیر بسیار زیادی بر رولندز گذاشت و او را به ارزیابی مجدد نگرش خود نسبت به عشق، خوشبختی، طبیعت و مرگ سوق داد. این کتاب صوتی حاصل چنین فرایندی است.

شنیدن کتاب صوتی فیلسوف و گرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران فلسفهٔ مدرن پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مارک رولندز

مارک رولندز در سال ۱۹۶۲ به دنیا آمد. او نویسنده و فیلسوفی اهل ولز و استاد فلسفه در دانشگاه میامی است. او نویسندهٔ چندین کتاب درمورد فلسفهٔ ذهن، وضعیت اخلاقی حیوانات غیرانسان و نقد فرهنگی است. او در فلسفهٔ آکادمیک به‌دلیل کار در زمینهٔ ذهن حیوانات شناخته شده است و یکی از معماران اصلی منظره است که به‌عنوان وسیلهٔ نقلیه یا ذهن گسترده، در این دیدگاه که افکار، خاطرات، خواسته‌ها و عقاید را می‌توان در خارج از مغز و جمجمه ذخیره شوند، شناخته می شود. از آثار او می‌توان به «حقوق حیوانات» (۱۹۹۸) ، «بدن در ذهن» (۱۹۹۹)، «طبیعت آگاهی» (۲۰۰۱)، «حیواناتی مثل ما» (۲۰۰۲) و خاطرات شخصی او با عنوان «فیلسوف و گرگ» (۲۰۰۸) اشاره کرد.

بخش‌هایی از کتاب صوتی فیلسوف و گرگ

 زنده‌بودن برای میمون، یعنی ضربه‌زدن. میمون، تمایل به قراردادن ارتباطات با دیگران بر پایه‌ی یک اصل واحد است، اصلی که تغییر پیدا نمی‌کند و انعطاف‌ناپذیر است: «تو برای من چه کار می‌توانی بکنی و چقدر برای من هزینه برمی‌دارد که آن کار را برای من انجام بدهی؟» این تلقی از میمون‌های دیگر به خود میمون برمی‌گردد و به نگاه او به خودش سرایت می‌کند و آن را شکل می‌دهد و به این ترتیب، میمون خوشبختی خود را چیزی می‌انگارد که می‌توان آن را اندازه‌گیری و وزن کرد، کمیت آن را سنجید و آن را محاسبه کرد. او راجع به عشق هم این‌طور فکر می‌کند. میمون تمایل به این طرز فکر است که مهم‌ترین چیزها در زندگی، موضوع سنجش هزینه - منفعت است.

*

 نمی‌خواهم بگویم داستان‌هایی که درباره‌ی خودمان می‌گوییم و باور می‌کنیم، محصولات تحول زیستی هستند. اما فکر می‌کنم به نحو مشابهی ساخته می‌شوند: از طریق رشد و نمو تدریجی، که لایه‌های جدید روایتگری، روی ساختارها و موضوعات و درون‌مایه‌های کهن‌تر می‌افتد و با آنها تلفیق می‌شود. هیچ لوح نانوشته‌ای برای داستان‌هایی که درباره‌ی خودمان می‌گوییم وجود ندارد. سعی خواهم کرد نشان بدهم که اگر با دقت و موشکافی نگاه کنیم، و اگر بدانیم که به کجا و چگونه نگاه کنیم، آن وقت در هر داستانی که توسط میمون‌ها گفته شده، یک گرگ پیدا خواهیم کرد و گرگ به ما می‌گوید - و این، نقش گرگ در داستان است - که ارزش‌های میمون، احمقانه و بی‌مقدار است.

نظرات کاربران

بهناز اکبری
۱۴۰۲/۰۲/۱۹

کتاب عمیقی هست من هر بار گوش میدم یه نکته ای جدید پیدا می کنم گه گاه اضافه بر عمق مفهومی این کتاب گوشه و کنایه هاش اطلاعات اضافه تر بهمون منتقل میشه توصیفات زیبایی از وقایع داره ادم‌ را به

- بیشتر
مرجان فردوسی
۱۴۰۲/۰۲/۰۸

من این کتاب رو دو بار گوش دادم. برام بسیار پر کشش و جذاب بود. تنها چیزی که عجیبه اینه که انتظار داشتم نویسنده از رابطه‌اش با گرگش بسیار بیشتر از اینها توضیح داده باشه تا اینکه بیشتر کتاب، غرق

- بیشتر
کاربر 6098373
۱۴۰۲/۱۲/۰۸

کتاب فوق العاده ای در زمینه نگرش به زندگی، عشق و خوشبختی است. مفهوم در زمان زندگی کردن را به خوبی بیان میکند و اینکه انسان موجودی ماورای همه موجودات است فقط ساخته ذهن اوست.

کاربر ۶۲۲۵۸۵۵
۱۴۰۲/۰۵/۱۹

بسیار کتاب مفید و عالی بود.در خریدنش و چند بار خواندنش شک نکنید.

پسرعموی کافکا
۱۴۰۱/۱۱/۲۲

من خیلی خیلی کتاب میخونم و به جرات می تونم بگم این یکی از بهترین کتاب های بوده تو زندگی خوندم ترجمه خیلی روان و حرفه ای انجام شده

زمان

۴ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۲۶۰٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۲۶۰٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان