دانلود کتاب صوتی تو را دوست دارم چون نان و نمک با صدای احمد پوری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تو را دوست دارم چون نان و نمک اثر ناظم  حکمت

دانلود و خرید کتاب صوتی تو را دوست دارم چون نان و نمک

نویسنده:ناظم حکمت
گوینده:احمد پوری
انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی تو را دوست دارم چون نان و نمک

کتاب صوتی تو را دوست دارم چون نان و نمک نوشتهٔ ناظم حکمت و ترجمهٔ احمد پوری است. احمد پوری هم گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و واوخوان آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی حاوی اشعار عاشقانه است.

درباره کتاب صوتی تو را دوست دارم چون نان و نمک

کتاب صوتی تو را دوست دارم چون نان و نمک کلچینی از شعرهای عاشقانهٔ ناظم حکمت است که بیش از همه به ایده‌ٔ وصف‌ناپذیری عشق پرداخته است. این شاعر ترکیه‌ای زیبایی و جلال معشوق را موضوع شعر قرار نمی‌دهد؛ بلکه به خود و به عشق اجازه می‌دهد تا خودش صحبت کند. صمیمی‌ترین و خصوصی‌ترین تجربهٔ انسانی که عشق نام دارد، با موقعیت‌هایی مرتبط است که در نوسان بین «من» و «دیگری» است و برای هر انسانی واقعی و قابل‌درک است. شاعر از طریق نمونه‌هایی که در شعر خود به کار می‌برد، تمام عشق خود را آشکار و ملموس می‌کند. نمونه‌های مطرح‌شده چیزی در سطح گل و هدیه یا تصاویر عاشقانه‌ای که از گذشتهٔ شعر به جا مانده‌اند، نیست؛ البته دید شاعر نه فراتر از شکوفه‌های بهاری و نه به بلندای ستارگان آسمان است؛ بلکه او مشغول به‌تصویرکشیدن لحظات معمول و اساسی زندگی روزمره است.

ناظم حکمت شاعر مدرن ترک و یک شورشی سیاسی بود که در نتیجهٔ دستاوردهای سیاسی و ادبی خود، در ترکیه و در سطح بین‌المللی برجسته شد. به‌واسطهٔ همین فعالیت‌های سیاسی، بسیاری از آثار او در ترکیه اجازهٔ نشر نداشت و تنها زمانی انتشار یافت که دیگر از دنیا رفته بود. ناظم حکمت از پیشگامان مدرنیسم غربی به حساب می‌آید و شعر نوی ترکیه، تا حد زیادی مدیون اوست.

شنیدن کتاب صوتی تو را دوست دارم چون نان و نمک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران شعر معاصر ترکیه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ناظم حکمت

ناظم حکمت ران (Nazım Hikmet Ran) معروف به ناظم حکمت ۱۵ ژانویهٔ ۱۹۰۲ در سالونیک به دنیا آمد و  ۳ ژوئن ۱۹۶۳ در مسکو درگذشت. او از برجسته‌ترین شاعران و نمایشنامه‌نویسان کمونیست ترکیه و دارای تباری لهستانی - گرجی - فرانسوی بود. او از ۱۴سالگی به سرودن شعر پرداخت. در ۱۹سالگی در سفری که به شوروی داشت، از نزدیک با نسل جدید هنرمندان انقلابی آشنا شد و جسارتی بیشتر را در ایجاد تحول در شکل و محتوای شعر ترکیه یافت. ناظم حکمت از شاعرانی بود که فعالیت هنری‌اش را محدود نمی‌کرد. او با انتشار اشعار و مقاله‌های خود در میان جوانان محبوبیت ویژه‌ای داشت.

آثار او به بیش از ۳۰ زبان ترجمه و چاپ شده است، اما تا وقتی زنده بود، نگذاشتند در وطن و به زبان خودش منتشر شود. او آثار بسیاری دارد.

بخشی از کتاب صوتی تو را دوست دارم چون نان و نمک

 تو را دوست دارم چون نان و نمک/ چون لبان گر گرفته از تب/ که نیمه شبان در التهاب قطره ای آب/ بر شیر آبی بچسبد/ تو را دوست دارم/ چون لحظه ی شوق، شبهه، انتظار و نگرانی/ در گشودن بسته ی بزرگی/ که نمی دانی در آن چیست/ تو را دوست دارم/ چون سفر نخستین با هواپیما بر فراز اقیانوس /چون غوغای درونم /لرزش دل و دستم /در آستانه ی دیداری در استانبول /تو را دوست دارم چون گفتن "شکر خدا زنده ام" /آنها دشمنان امیدند عشق من /دشمنان زلالی آب /و درخت پر شکوفه /دشمنان زندگی در تب وتاب /آنها بر چسب مرگ بر خود دارند /-دندانهای پوسیده و گوشتی فاسد- /بزودی می میرند و برای همیشه می روند /آری عشق من /آزادی نغمه خوان /در جامه ی نوروزی /بازو گشاده می آید /آزادی در این کشور... 

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۵۱ دقیقه

حجم

۴۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵۱ دقیقه

حجم

۴۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۵,۵۰۰
تومان