دانلود کتاب صوتی هنر نه گفتن با صدای فرهاد اتقیایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هنر نه گفتن اثر دیمون زاهاریادس

دانلود و خرید کتاب صوتی هنر نه گفتن

معرفی کتاب صوتی هنر نه گفتن

کتاب صوتی هنر نه گفتن نوشتهٔ دیمون زاهاریادس با ترجمهٔ زهرا ابراهیمی و صدای فرهاد اتقیایی در نشر پارسه منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی هنر نه گفتن

دیمون زاهاریادس در کتاب صوتی هنر نه گفتن راهکار‌های جالبی را در اختیارمان قرار می‌دهد تا با کاربردشان بتوانیم واکنش‌های اکتسابی را که در طول زندگی در ذهنمان حک شده‌اند، کنار بگذاریم و بدون احساس گناه و ملامت به انجام کاری که دوست نداریم یا وقتش را نداریم، نه بگوییم و خصیصهٔ مردم شادکنی‌مان را رها کنیم.

شنیدن کتاب صوتی هنر نه گفتن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال راهی برای راحت نه گفتن هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هنر نه گفتن

«وقتی توصیه می‌کنم نیازهایتان را بر نیازهای دیگران در اولویت قرار دهید، پیشنهادم این نیست که نیازهای دیگران را نادیده بگیرید. به هیچ‌وجه! شما هنوز هم می‌توانید وقتی دوستان، اعضای خانواده، همکاران، و حتی غریبه‌ها خواستند، در کنارشان باشید. مهم این است که در این جریان، اولویت‌های خودتان را کنار نگذارید. با این وجود، اگر پیش از همه، به «خودتان» توجه نکنید در درازمدت چقدر می‌توانید برای دیگران مفید باشید؟

به‌عنوان مثال، فرض کنید آن‌قدر قبول کرده‌اید به دیگران کمک کنید که از وعده‌های غذایی صرف‌نظر کرده، از خوابتان زده و فعالیت‌هایی را که از آن لذت می‌برید کنار گذاشته‌اید. شما به‌تدریج آن‌قدر خسته، تحریک‌پذیر و ناراضی خواهید شد که دیگر نمی‌توانید یا مایل نیستید به دیگران کمک کنید.

به همین دلیل توصیه می‌کنم ابتدا به نیازهای خودتان توجه داشته باشید. این کار به شما آزادی می‌دهد تا زمانی که وقت، انرژی و تمایل دارید به نیازهای دیگران توجه کنید. شما قادر به تصمیم‌گیری برای کمک کردن به هر مورد، بدون به خطر انداختن یا از داست دادن سلامتی و شادی‌تان هستید.

در نظر بگیرید چگونه مهماندارهای هواپیما امنیت هوایی را برای مسافران توضیح می‌دهند. چنانچه فشار هوای کابین کم شد، باید پیش از کمک به دیگران برای زدن ماسک اکسیژن، ماسک اکسیژن خود را بزنید. اول به خودتان کمک کنید، سپس به دیگران یاری برسانید. این دستورالعمل‌ها به منظور تشویق کردن به حفظ جان خود تعبیه نشده است. شرکت هواپیمایی می‌داند اگر ابتدا به دیگران کمک کنید، خطر ابتلا به کمبود اکسیژن را افزایش می‌دهید. و این مانع کمک به دیگران خواهد شد.

هنگامی که نیازهای خود را بر نیازهای دیگران در اولویت قرار می‌دهید، برخی از افراد پافشاری می‌کنند تا شما را به انجام خواسته‌های خود بگمارند. آن‌ها جواب نه را نمی‌پذیرند.

در چنین مواردی باید قاطع باشید...

روان‌شناسی قاطعیت

بسیاری از مردم تصور می‌کنند قاطعیت یک ویژگی ذاتی است. اما اشتباه می‌کنند. قاطعیت یک خصیصهٔ اکتسابی است. در این کتاب، قاطعیت مهارتی اکتسابی است.

قاطع بودن یعنی اینکه برای بیان نیازها و خواسته‌هایتان اعتمادبه‌نفس داشته باشید، و حتی در رویارویی با مخالفت‌ها اهدافتان را دنبال کنید. این یعنی در یک موضوع معین موضعتان چیست و هیچ جایی برای سردرگمی نگذارید. قاطعیت یعنی دیدگاهتان را بی‌پرده بگویید و احساس نکنید گویی به رضایت یا تأیید دیگران نیاز دارید.

به‌طور مثال، فرض کنید با دوستی در مورد سیاست بحث می‌کنید. قاطع بودن به معنی بیان کردن دیدگاهتان است، هرچند با دیدگاه دوست‌تان متضاد باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۲۳۲٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۲۳۲٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان