دانلود کتاب صوتی خجالت نکش زندگی کن با صدای فریبا فصیحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خجالت نکش زندگی کن اثر لیل لوندز

دانلود و خرید کتاب صوتی خجالت نکش زندگی کن

معرفی کتاب صوتی خجالت نکش زندگی کن

کتاب صوتی خجالت نکش زندگی کن (Goodbye to shy) نوشته‌ی خانم لیل لوندز یکی از بهترین و کاربردی‌ترین کتاب‌هایی است که می‌توانید با کمک آن به کمرویی و خجالت یا کمبود اعتماد به‌نفس غلبه کنید. او در این کتاب صوتی با راهکارهای ساده و روش‌هایی که حاصل تجربیات خودش در زندگی شخصی‌اش بوده، افراد خجالتی را با دنیای جدیدی آشنا می‌کند. مترجم فارسی این کتاب، خانم فرخ بافنده است و نسخه‌ی صوتی آن صدای گرم خانم‌ها فریبا فصیحی و شهره روحی، در طاقچه در اختیار شما قرار گرفته‌است.

درباره‌ی کتاب صوتی خجالت نکش زندگی کن

تا حالا شده با کسی حرفتان بشود؛ یا حقی از شما پایمال شود و نتوانید از خودتان دفاع کنید؟ بعد مثل شکست‌خورده‌ها بایستید و به رفتن طرف مقابلتان با دهان باز نگاه کنید و در دلتان آشوبی وصف‌ناپذیر به پا شود؟ و به خودتان بدوبیراه بگویید که چرا جوابش را ندادی؟ چرا گذاشتی همین‌طور مفت ‌و مجانی از چنگت دربرود؟ بعد در خیال‌تان مشت‌و‌لگد حواله کرده باشید به سر‌و‌صورت حریف؛ و وقتی از نفس افتادید بنشینید و به تمام وقایع پیش‌آمده فکر کنید و نتیجه بگیرید که در تمام آن لحظات، سربازِ بی‌خاصیتِ دم در اتاق پذیرایی بوده‌اید و بس. و خودتان را سرزنش کنید که چرا حتی نتوانسته‌اید در مقابل اتهامات طرف مقابل یک عکس‌العمل کوچک نشان بدهید.

اگر این حالت‌ها را در خودتان سراغ دارید بهتر است بدانید که احتمالا شما یک فرد کم‌رو و خجالتی هستید که خیلی وقت‌ها نتوانسته‌اید از توانایی‌هایتان موقعیت‌های عالی بسازید. چرا؟ چون اعتماد‌ به نفس‌تان پایین بوده و در حقیقت خودتان را دست‌کم گرفته‌اید.

کتاب صوتی خجالت نکش زندگی کن اثر نویسنده‌ی مشهور آمریکایی خانم لیل لوندز در این راه به شما کمک می‌کند. او ۸۲ قانون طلایی برای رفع این مشکل معرفی کرده است که با کمک آن‌ها می‌توانید به این نقطه‌ضعف‌ها غلبه کنید. مواجه شدن با آدم‌های غریبه در جمع‌های بزرگ و کوچک برای یک فرد خجالتی سخت و استرس‌آور است. دست‌های عرق‌کرده، صورت رنگ‌پریده و چشم‌های خیره به زمین در طول صحبت کردن، نشانه‌هایی از کم‌رویی شماست. در کتاب خجالت نکش زندگی کن با تمرین‌های ساده ولی کاربردی، با دنیای جدیدی رو به رو خواهید شد. دنیایی که در آن خبری از شرمساری نیست.

با شنیدن کتاب صوتی خجالت نکش زندگی کن به توانایی‌ها و عملکرد واقعی مغز خود پی می‌برید و احساس حقارت از شما دور خواهد شد.

ممکن است گاهی تصور کنید کمرویی و خجالتی بودن شما در چشم دیگران مسئله‌ی بزرگی است و شما نمی‌توانید از پس کارهای خودتان بر بیایید. در صورتی که تحقیقات نشان داده اکثر افراد با درصد هوشی بالا درون‌گرا هستند. تعداد زیادی از اساتید دانشگاه‌های سراسر دنیا نیز درونگرا بوده‌اند و رتبه‌های عالی در دانشگاه گرفته‌اند.

تصور کنید قرار است در یک مهمانی شرکت کنید که دوستان زیادی همانند شما به آن دعوت شده‌اند و شما نمی‌دانید آیا به شما خوش خواهد گذشت یا نه؟ و یا آیا اصلا می‌توانید به این مهمانی بروید یا نه؟ تمام روز و شب شما پر می‌شود از اتفاقات پراسترسی که خودتان رقم زده‌اید و قرار است با رفتن شما اتفاق بیفتد. هر چه به روز مهمانی نزدیک‌تر می‌شوید اضطراب شما هم افزایش می‌یابد. برای رفتن به این محفل اضطراب دارید و این حس احتمالی تحقیر شدن و شرمندگی ناشی از آن تا روز موعود دامان شما را رها نخواهد کرد. می‌دانید که به سختی می‌توانید سر صحبت را باز کنید و یا حرفی برای گفتن داشته باشید. این جنبه‌های منفی تمام ذهن شما را می‌پوشاند و تصور اینکه دیگران هم با همین عینک به شما نگاه می‌کنند، باعث آزار بیشتر‌تان می‌شود.

به کار گرفتن این ۸۲ قانون طلایی که در کتاب صوتی خجالت نکش زندگی کن خواهید شنید، به شما در بهبود روابط اجتماعی‌تان در محل کار کمک می‌کند. همچنین با راهکارهایی که درباره روابط بین زن و مرد می‌شنوید، یاد می‌گیرید که چگونه بدون استرس با فرد دلخواهتان قرار بگذارید و صحبت کنید. یاد می‌گیرید به جای اینکه مدام به زمین چشم بدوزید و حرف بزنید و وقت حرف زدن دستتان مدام روی دهانتان بازی کند، به چشم طرف مقابل نگاه کنید و کمر راست کرده و حرف‌هایتان را بزنید. قرار است از این پس ورق جدیدی در زندگی‌تان باز شود.

بهتر است ابتدا این کتاب صوتی را یک بار گوش بدهید و بعد به انجام دادن تمرین‌ها و یا راهکارها بپردازید. لیل لوندز در این کتاب ۸۲ قانون طلایی آورده که به شما برای خلاصی از دنیای خجالتی‌ها کمک می‌کند. شما حتی می‌توانید فرزندان خود را از این مسئله دور نگه‌دارید و بفهمید از کدام دسته افراد خجالتی هستند. آیا ذاتا خجالتی به‌دنیا آمده‌اند یا تحت تأثیر محیط اطراف و رفتار والدین یا اتفاقات کودکی و نوجوانی به فردی خجالتی تبدیل شده‌اند؟ در هر قالبی که باشند شما می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا به فردی قوی و اجتماعی برسند. تشخیص این مسئله در مرحله نوزادی هم با یک آزمایش بسیار ساده که در کتاب آمده امکان‌پذیر است. برای پی بردن به این آزمایش جالب، حتما سری به کتاب بزنید.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

به تمام افرادی که از کودکی یا بزرگسالی خود از کمرویی رنج می‌برند پیشنهاد می‌کنیم کتاب صوتی خجالت نکش زندگی کن را بشنوند و راه‌حل‌های خانم لیل لوندز را امتحان کنند و برای همیشه با غول خجالتی خداحافظی کنند.

چرا باید کتاب صوتی خجالت نکش زندگی کن را بشنویم؟

هر شخص برای بهتر زندگی کردن و داشتن روابط اجتماعی و حتی خانوادگی به اعتماد‌به‌نفس بالاتر نیاز دارد. لیل لوندز با کلمات جادویی خود در کتاب صوتی خجالت نکش زندگی کن قانون‌های طلایی و جذابی برای رفع مشکل کم‌رویی و غلبه بر استرس در مواجهه با آدم‌ها به رشته‌ی تحریر در آورده که باب جدیدی را در زندگی‌تان باز می‌کند.

درباره‌ی لیل لوندز

شاید باورش برایتان دشوار باشد که بدانید لیل لوندز خودش هم سال‌ها از این مشکل رنج می‌برده و از کودکی دختری کمرو و خجالتی بوده است. همیشه سوالی بدون جواب در ذهنش داشته که چگونه می‌تواند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کند و نترسد. او حتی با معلم‌ها و دوستان خودش هم نمی‌توانسته به راحتی روبه‌رو شود.

بعد از تحصیلات، شغل‌های زیادی امتحان کرده بود و بالاخره توانسته بود با این مشکل مبارزه کند. حالا او تبدیل به زنی قوی شده بود که با افراد زیادی مواجه می‌شد، بدون آن‌که بترسد یا صورت و کف دستانش عرق کند. در سفر و‌ سمینارها برای هزاران نفر سخنرانی می‌کرد و مدام ملاقات‌های کاری با افراد جدید داشت و تمام این تجربه‌ها را با مخاطبانش هم در میان می‌گذاشت. لیل لوندز قصد داشت با عنوان کردن خاطرات تلخ خودش یا افرادی که در زندگی می‌شناخته، به دیگران هم کمک کند.

لیل لوندز (Leil Lowndes) نویسنده‌ی آمریکایی در سال ۱۹۵۰ به دنیا آمد. او به عنوان متخصص روابط اجتماعی کتاب‌هایی در زمینه‌ی ارتباطات اجتماعی، عشق و مهارت‌های شغلی نوشته است که بیشتر آن‌ها به ۲۶ زبان دنیا ترجمه شده‌اند. او در این راه شهرت زیادی کسب کرده که تمامی آن‌ها از تجربه‌های خودش در طول زندگی و سفرهایش به دست آمده. از آثار معروف و پرفروشش می‌توان به «چگونه با هر کسی صحبت کنیم»، «صندوقچه‌ی راهکارها» و «چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار کنیم» اشاره کرد. نشریات و مجله‌های معروفی همچون وال استریت، لس‌آنجلز تایمز، نیویورک تایمز نیز آثار او را تحسین کرده‌اند.

در بخشی از کتاب خجالت نکش زندگی کن می‌شنویم

آیا باید به دیگران بگوییم که خجالتی هستیم؟

« تو خجالتی هستی؟ حتماً شوخی می‌کنی! »

این اتفاق برای همه ما می‌افتد. یک دوست یا یکی از اعضای خوش‌قلب خانواده‌ات با خوش‌خیالی به تو پیشنهاد می‌دهد که: « خوب چرا راحت به بقیه نمی‌گویی خجالتی هستی؟ اگه این کار را بکنی، دیگه پیش آنها معذب نیستی ».

با شنیدن این حرف تصمیم می‌گیری که این کار را بکنی. حتی یکی دو تا سناریو هم به ذهنت می‌رسد. با خودت می‌گویی:

اگر این موضوع را با آنها در میان بگذارم می‌گویند: « بمیرم الهی، تو خجالتی بودی و من نمی‌دونستم؟ آخ، می‌فهمم چه حالی داری! خیلی حس بدیه. من واقعاً دلم می‌خواد با تو دوست بشم و کمکت کنم تا از شرش خلاص بشی ».

نه بابا، فکر نکنم با این کار دردی از من دوا بشه ...

اگر رازم را با کسی که قرار است با هم ازدواج کنیم در میان بگذارم، او می‌گوید: « وای چه عالی! به نظر من « آدم‌های خجالتی » خیلی جذابند! بیا یه قراری بذاریم و بریم بیرون. اون وقت می‌توانی هر چی دلت می‌خواد، راجع به کمرویی‌ات برایم حرف بزنی ».

به همین خیال باش ...

به این ترتیب تصمیم می‌گیری که فعلاً حرفی به کسی نزنی.

کار عاقلانه‌ای است! من از روی تجربه خودم می‌توانم بگویم که اگر این کار را بکنی، دقیقاً چه چیزی می‌شنوی. دیگران فقط به حرف‌هایت می‌خندند و چیزی مثل این می‌گویند: « وای، تو یکی دیگه نه! حتماً شوخی می‌کنی. تو که خجالتی نیستی. منظورم اینه که تو خیلی دوست‌داشتنی هستی؛ خیلی می‌جوشی ... » و خلاصه از این جور حرف‌ها! همیشه همین طور است.

اجازه بده در این جا یک نکته مهم را اضافه کنم. اگر برحسب اتفاق زیر نظر روانشناسی هستی که تشویقت می‌کند کمرویی‌ات را بروز بدهی، این کار را بکن. هر توصیه‌ای که روانشناس می‌گوید از توصیه‌هایی که در این کتاب آمده مهم‌تراست. همه آدم‌های خجالتی مثل هم نیستند و شیوه درمان هم از یک فرد به فرد دیگر فرق می‌کند.

من دارم با چنگ و دندان راهم را در دوره فوق‌لیسانس باز می‌کنم. 

نظرات کاربران

Mah(D)
۱۴۰۰/۰۱/۰۸

به نظرم کتاب کاربردی نیست. فقط دو سه تا ایده میده. مخصوصا وقتی از نیمه کتاب که میگذره بیشتر به درد افراد خارجی با فرهنگ خودشون میخوره

MOSTAFA
۱۴۰۲/۰۹/۱۸

عالی

کاربر ۲۲۶۰۴۴۷
۱۴۰۰/۰۱/۱۳

کتاب خوبی برای افزایش اعتماد به نفس و هم گام سازی ذهن و جسم . من که دوست دارمش شما هم بخونید ضرر نمی کنید بخصوص اگر کمرو هستید یا مشکل اعتماد به نفس دارید همین الان اقدام کنید و

- بیشتر

زمان

۱۰ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۲۹۰٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۰ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۲۹۰٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان