دانلود کتاب صوتی چرا ترس از مرگ و مویه بر آن؟ با صدای امید تقوی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چرا ترس از مرگ و مویه بر آن؟ اثر مهاتما  گاندی

دانلود و خرید کتاب صوتی چرا ترس از مرگ و مویه بر آن؟

معرفی کتاب صوتی چرا ترس از مرگ و مویه بر آن؟

کتاب صوتی چرا ترس از مرگ و مویه بر آن؟ نوشتهٔ مهاتما گاندی و ترجمهٔ شهرام نقش تبریزی است. امید تقوی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی

درباره کتاب صوتی چرا ترس از مرگ و مویه بر آن؟

کتاب صوتی چرا ترس از مرگ و مویه بر آن؟ دربارهٔ مرگ است. این کتاب می‌گوید که از بین همهٔ ترس‌هایی که در زندگی زمینی ما را احاطه کرده‌اند، شاید بتوان گفت شدیدترین و فلج‌کننده‌ترین، ترس از مرگ است. در بیشتر موارد، فقط اندیشهٔ مرگ کافی است تا لرزه بر انداممان بیندازد. این اندیشه، چنان بر منطق و تعقل خدشه وارد می‌آورد که دیگر نمی‌توانیم این حقیقت را دریابیم که مرگ، نه پایان همه چیز، بلکه درِ ورودیِ معبدی است که به حیاتی جدید راه می‌برد. این جهان از جفت اضداد آکنده است. آن‌جا که روشنایی هست، تاریکی هم هست؛ آن‌جا که نور خورشید هست، سایه هم هست و همان‌گونه که شب، به‌ناچار و ناگزیر، از پس روز در می‌رسد، مرگ نیز پس از زندگی فرا خواهد رسید.

در نگاه گاندی تولد و مرگ ۲ روی سکه‌ای واحد و ۲ جنبهٔ متفاوت از پدیده‌ای یکسان هستند. حال که حقیقتِ موجود در پس هر ۲ی آن‌ها حقیقتی واحد است، چگونه شایسته است انسان بر تولدْ شادمانی کند و بر مرگ اندوهناک شود؟ این جفتِ اضداد همواره و از همان ابتدا همراه ما بوده‌اند. چیزی در آن نیست که موجب شگفتی یا حتی نگرانی ما شود. این پدیده‌ها در زندگی آدمی اجتناب‌ناپذیر هستند. حال که به‌هیچ‌روی نمی‌توان از این اضداد گریخت، بهتر این است بیاموزیم چگونه می‌توان به چرخهٔ تولد و مرگ با چشمی یکسان نگریست و آن را پذیرفت.

شنیدن کتاب صوتی چرا ترس از مرگ و مویه بر آن؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران موضوعاتی پیرامون مرگ و زندگی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مهاتما گاندی

مهانداس کارامچاند گاندی (Mohandas Karamchand Gandhi) در ۲ اکتبر ۱۸۶۹ مصادف با ۱۰ مهر ۱۲۴۸ خورشیدی به دنیا آمد. او رهبر سیاسی و معنوی هندی‌ها بود که ملت هند را در راه آزادی از استعمار امپراتوری بریتانیا رهبری کرد. گاندی در طول زندگی‌اش استفاده از هر نوع ترور و خشونت را برای رسیدن به مقاصد رد می‌کرد. فلسفهٔ بی‌خشونتی گاندی روی بسیاری از جنبش‌های مقاومت بدون خشونت در سراسر جهان و تا امروز تأثیر گذاشته است.

مهاتما گاندی در ژانویهٔ ۱۹۴۸ برابر با ۹ بهمن ۱۳۲۶ خورشیدی درگذشت.

بخش‌هایی از کتاب چرا ترس از مرگ و مویه بر آن؟

با وجود تفکر فراوان، هنوز نتوانسته‌ام خود را از ترس باز رهانم. با این حال صبر از کف نمی‌دهم؛ همچنان می‌کوشم و یقین دارم روزی خود را از این ترس خواهم رهانید. هیچ فرصتی را برای تلاش در این راه نباید از دست داد. وظیفه ما چیزی بیش از این نیست. رسیدن یا نرسیدن به نتیجه و قدرتِ رقم‌زدنِ چگونگی آن در دست خداست. حال که این گونه است پس چه جای نگرانی وجود دارد؟ مادری که به کودک خود شیر می دهد، هرگز به نتیجه کارش نمی‌اندیشد؛ هر چند نتیجه عمل، خود از پسِ عمل در می‌رسد. برای رهاشدن از ترسِ مرگ و زدودن خواسته‌ها از دل باید با شادمانی، تلاش را پی گرفت. اگر چنین کنیم از آن‌ها رهایی یافته‌ایم. در غیر این صورت حکایت ما، حکایت مردی خواهد بود که وقتی مصمم شد به میمون نیندیشد، اندیشه میمون رهایش نمی‌کرد.

معرفی نویسنده
عکس مهاتما  گاندی
مهاتما گاندی
هندی | تولد ۱۸۶۹ - درگذشت ۱۹۴۸

مهانداس کارامچاند گاندی، معروف به مهاتما گاندی در دوم اکتبر سال ۱۸۶۹ میلادی در گجرات هند دیده به جهان گشود. گاندی در یک خانواده‌ هندو و متعلق به طبقه‌ی تجار متولد شد و پرورش یافت. بالیدن در خانواده‌ای معتقد به آیین جین و اخلاق‌مدار تاثیری عمیق بر گاندی گذاشت و مشی مداراگرایانه و انسانی او را شکل داد. او از همان سن با مفاهیمی چون عشق به تمامی موجودات و خودسازی آشنا شد. پدرش سال‌ها به عنوان وزیر ارشد ایالت پوربندر خدمت کرد و دوره‌ی درخشانی را از خود به یادگار گذاشت. گاندی در نه‌سالگی به مدرسه رفت. کودکی او در انزوا و به دور از همسالانش گذشت. او در این ایام به مطالعه‌ی حساب، زبان گجراتی، تاریخ و جغرافیا مشغول و علاقه‌مند شد. گاندی در سیزده‌سالگی بنا به رسوم محلی، با کاستوربا‌ی چهارده‌ساله ازدواج کرد.

نظرات کاربران

melik
۱۴۰۱/۰۵/۰۷

دوستانی که گوش کردن لطفا نظر بدن.

MR. Amir Shirzade
۱۴۰۱/۰۷/۲۷

بهترین کتاب که خواندم

زمان

۵ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۴۱۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۴۱۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان