دانلود کتاب صوتی وقتی نیچه گریست با صدای مسعود آشوری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی وقتی نیچه گریست اثر اروین یالوم

دانلود و خرید کتاب صوتی وقتی نیچه گریست

نویسنده:اروین یالوم
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی وقتی نیچه گریست

خلاصهٔ کتاب صوتی وقتی نیچه گریست نوشتهٔ اروین یالوم (روان‌درمانگر، نویسنده و استاد دانشگاه استنفوردو ترجمهٔ رضا اردلان است. مسعود آشوری گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و شنیدار آن را منتشر کرده است. این رمانِ روان‌شناختیِ صوتی یکی از مشهورترین آثار چاپ‌شدهٔ چند سال اخیر در جهان است.

درباره کتاب صوتی وقتی نیچه گریست

خلاصهٔ کتاب صوتی وقتی نیچه گریست در یک فضای تخیلی در سال ۱۸۸۲ و در شهر وین در اتریش روایت می‌شود و دربارهٔ ملاقات دکتر «ژوزف برورر»، استاد زیگموند فروید و فریدریش نیچه، فیلسوف آلمانی است. اروین یالوم در این کتاب می‌کوشد در روند بیان داستانی خود، بخشی از تاریخ معاصر فلسفه و روان‌درمانی را بازگو کند. در ابتدای این رمان دختری به نام «لوسالومه» به دکتر مراجعه می‌کند و در ملاقات با او، از وی درخواست می‌کند تا فردی به نام «نیچه» را که روزی فلسفهٔ آلمان را دگرگون خواهد ساخت و در صورت غفلت از او آینده‌ٔ فلسفهٔ آلمان به خطر می‌افتد، مداوا کند. لوسالومه نام دختری است که سال‌های بسیار با فردریش نیچه‌ در ارتباط بوده و تأثیر بسیاری بر تمامی جوانب زندگی او بر جای نهاده است. کوشش‌ها و ترفندهای گوناگون دکتر برای مطرح‌ساختن مشکلاتِ روحی نیچه راه به جایی نمی‌برد. سرانجام ترفند زیرکانه و البته خطرناک دکتر برای ورود به دنیایِ درونی نیچه، سرآغاز دیدارهای پیاپی او و نیچه می‌شود؛ دیدارهایی که در آن هر یک از آن‌ها می‌کوشند تا دیگری را درمان کنند؛ به‌این‌ترتیب میان دکتر آرام و دلسوز و نیچهٔ حساس و خوددار، دوئل گفتاری تندی به وجود می‌آید. هرچه این ۲ به هم نزدیک‌تر می‌شوند، دکتر بیشتر متوجه می‌شود که فقط در صورتی می‌تواند نیچه را معالجه کند که او اجازهٔ این کار را بدهد. این رمان روان‌شناختی با پیچیدگی‌های خاص خود ادامه می‌یابد. واقعیت، خیال، عشق، تقدیر و اراده در هم گره می‌خورند تا داستانی خارق‌العاده خلق شود.

شنیدن کتاب صوتی وقتی نیچه گریست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران رمان‌های روان‌شناختی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اروین یالوم

اروین دیوید یالوم (Irvin David Yalom) در سال ۱۹۳۱ میلادی و در واشنگتن دی‌سی در ایالات متحدهٔ آمریکا به دنیا آمد. او روان‌پزشک هستی‌گرا و نویسندهٔ آثار داستانی و غیرداستانی است. در ایران، به‌عنوان نویسندهٔ رمان‌های روان‌شناختی، به‌ویژه رمان مشهور «وقتی نیچه گریست» شهرت دارد. یالوم جایزهٔ انجمن روان‌پزشکی آمریکا را در سال ۲۰۰۲ میلادی دریافت کرد. اروین یالوم دانش‌آموختهٔ رشته‌های پزشکی (در ۱۹۵۶ م.) و روان‌پزشکی (در ۱۹۶۰ م.) است. او پس از خدمت سربازی در سال ۱۹۶۳ استاد دانشگاه استنفورد شد و در همین دانشگاه بود که الگوی روان‌شناسی هستی‌گرا یا اگزیستانسیال را پایه‌گذاری کرد.

یالوم برای شرح تجربیات درمانی و ثبت آن‌ها و همچنین برای کمک به روان انسان‌ها کتاب‌هایی داستانی و غیرداستانی نوشته است که همواره دیده و خوانده شده‌اند. او به گفتهٔ خودش، برای نوشتن کتاب‌های معروفی همچون «وقتی نیچه گریست» و «دژخیم عشق» که آمیزه‌ای از روان‌شناسی و فلسفه هستند، از چیزهایی الهام گرفته است. نخستین کتابی که یالوم به‌صورت رمان نوشت «هر روز کمی به هم نزدیک‌تر» (۱۹۷۴) نام داشت؛ رمانی که با استفاده از تجربه‌هایش در جلسات درمان با بیماران، آن را به‌شیوه‌ای جذاب و با کمکِ ۲ راوی روایت کرد.

بعضی از آثار داستانی یالوم عبارتند از:

(۱۹۸۹) جلاد عشق و دیگر داستان‌های روان درمانی، (۱۹۹۲) وقتی نیچه گریست، (۱۹۹۶) دروغگویی روی مبل، (۱۹۹۹) مامان و معنی زندگی، (۲۰۰۵) درمان شوپنهاور، (۲۰۰۴) پلیس را خبر می‌کنم، (۲۰۱۲) مسئلهٔ اسپینوزا، (۲۰۱۵) خلق‌شدگان در یک روز و داستان‌های روان‌درمانی دیگر.

بعضی از آثار غیرداستانی یالوم عبارتند از:

(۱۹۷۰) تئوری و عمل در روان‌درمانی گروهی، (۱۹۸۰) روان‌درمانی اگزیستانسیال، (۲۰۰۱) هنر درمان (نامه‌ای سرگشاده به نسل جدید روان‌درمانگران و بیمارانشان)، (۲۰۰۸) خیره به خورشید نگریستن (غلبه بر وحشت از مرگ)، (۱۹۹۷) یالوم‌خوانان [گلچینی از مشهورترین آثار اروین یالوم]، من چگونه اروین یالوم شدم (۲۰۱۷)، مسئلهٔ مرگ و زندگی است.

در سینما نیز فیلم‌هایی با الهام از آثار اروین یالوم ساخته و منتشر شده‌اند:

فیلم مستند «پرواز از مرگ» (۲۰۰۳)، وقتی نیچه گریست (۲۰۰۷) به‌کارگردانی Pinchas Perry که دیدار خیالی فریدریش نیچه (فیلسوف آلمانی) و یوزف برویر (پزشک اتریشی) و رابطهٔ پر فرازونشیب آن‌ها را روایت می‌کند و فیلم Yalom's cure به‌کارگردانی Sabine Gisiger که در سال ۲۰۱۵ ساخته شد.

نظرات کاربران

کاربر ۴۶۰۴۱۸۵
۱۴۰۲/۰۳/۲۳

بصورت تیتر بزرگ بنویسید خلاصه هست واقعا همچنین کتاب شاهکاری رو خلاصه کردن دور از ... هست متاسفانه طاقچه ناشران محدودی رو به عرضه میگذاره مثلا من به دلیل عدم علاقه به کتاب صوتی که بصورت نمایشی یا داستانی روایت شده ،

- بیشتر
طاهره منیری
۱۴۰۳/۰۱/۰۶

کتاب خوبی بود

کاربر 5304143
۱۴۰۲/۰۶/۰۱

کتاب فوق العاده ای که انسان رو به ذهنی هوشیار وا میدارد توصیه میکنم حتما این کتاب خونده بشه البته خلاصه کتاب به اندازه تمام کتاب جذاب نیست . تمام کتاب چیز دیگری است

زمان

۱ ساعت و ۱۸ دقیقه

حجم

۷۱٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۱۸ دقیقه

حجم

۷۱٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان