دانلود کتاب صوتی پروانه ای روی شانه با صدای سحر بیرانوند + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پروانه ای روی شانه اثر سحر بیرانوند

دانلود و خرید کتاب صوتی پروانه ای روی شانه

نویسنده:بهنام ناصح
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۲۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی پروانه ای روی شانه

کتاب صوتی پروانه ای روی شانه داستانی از بهنام ناصح است که با صدای سحر بیرانوند و امید تقوی می‌شنوید. داستانی جذاب که شما را به درون زندگی قهرمان‌هایش می‌برد. قهرمان‌هایی که معمولی نیستند و همین زندگی متفاوتشان، مشکلاتی را هم برایشان رقم زده است. 

این داستان درباره زندگی افرادی است که با مشکل کم شنوایی دست و پنجه نرم می‌کنند و همین مشکل، سبب شده تا در برقرار کردن ارتباط با دیگران، ناتوان باشند و با چالش‌های مختلفی روبه‌رو شوند. اما داستان، با اینکه نگاهی به این مشکلات دارد و به خوبی هم از پس بیان آن برآمده است، مشکلات را تبدیل به محور اصلی نکرده است. 

درباره کتاب صوتی پروانه ای روی شانه

پروانه ای روی شانه، داستانی جذاب و رمانی پرکشش است که از زندگی و مشکلات افراد و خانواده‌هایی با مشکل کم‌شنوایی سخن می‌گوید. داستانی که از فقدان می‌گوید. فقدان یک صدا که از گلو خارج نمی‌شود و شنیده نمی‌شود و در ساختن ارتباطی که باید شکل دهد، ناتوان می‌ماند. 

در این داستان با نرگس و سیاوش آشنا می‌شویم. هر دو با مشکل کم شنوایی دست و پنجه نرم می‌کنند و همین موضوع، سبب شده تا خودشان را در ارتباط برقرارکردن با دیگران، ناتوان بدانند. هر کدام پیله‌ای دور خود تنیده‌اند و زندگی را برای خودشان سخت کرده‌اند. 

نویسنده از این امکان استفاده کرده است و بینش فلسفی خود را هم در قالب گفتگوها و چت‌های شخصیت‌ها نوشته است. 

این داستان، داستان ساده و جذابی است که از زبان اول شخص روایت می‌شود و چند راوی دارد. هر فردی در بخشی از داستان راوی است و به این ترتیب این امکان به مخاطب داده شده تا یک موضوع را از زوایای دید مختلف ببیند. 

بهنام ناصح درباره ایده نوشتن رمانی با محوریت مشکلات افراد کم شنوا اینطور گفته است: «جرقه اصلی این داستان زمانی به ذهن من خطور کرد که با یک نشریه ویژه کودکان کم شنوا همکاری داشتم و مشکلات آنها و تلاششان برای زندگی عادی را مشاهده می کردم. البته در این رمان سعی نکردم که تنها به این موضوع بپردازم. این رمان با وجود تم اصلی آن، مجموعه‌ای از دغدغه‌های اجتماعی، انسانی و فلسفی را برای مخاطب خود روایت می‌کند.

البته سعی نداشتم این مشکلات را به عنوان محور اصلی رمان پررنگ کنم ضمن آن که در تلاش بودم نگاه انسانی و دنیای درون آدم ها را به صورت عام در این رمان به نمایش بگذارم.»

کتاب صوتی پروانه ای روی شانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر دوست دارید تجربه متفاوتی از شنیدن یک رمان ایرانی با موضوع و داستانی جذاب داشته باشید، کتاب صوتی پروانه ای روی شانه، همان کتابی است که باید انتخاب کنید.

درباره بهنام ناصح

بهنام ناصح در سال ۱۳۵۲ در رشت متولد شد. او سردبیر مجله اینترنتی ماندگار است و تا به حال سه کتاب منتشر کرده است: ایراندخت، پروانه‌ ای روی شانه و خاطرات خانه ابری. او همچنین بازنویسی جوامع الحکایات سدیدالدین عوفی را در کارنامه خود دارد.

او برای کتاب ایراندخت، شایسته تقدیر پانزدهمین دوره جایزه کتاب فصل، برگزیده پنجمین دوره جایزه گام اول و نامزد یازدهمین دوره جایزه کتاب سال شهید غنی پور شد.

درباره سحر بیرانوند

سحر بیرانوند در سال ۱۳۶۶ متولد شد. او بازیگر، گوينده كتاب صوتی، صداپيشه و دوبلور است و به عنوان گوینده کتاب کودک و نوجوان و کتاب بزرگسال فعالیت می‌کند. 

سحر بیراوند از بهمن ۱۳۹۷ تا حالا در انتشارات كودک مهرک (سوره مهر) و از مهر ۱۳۹۷ با انتشارات صوتی آوانامه و از مرداد ۱۳۹۸ با مجموعه کتاب‌های صوتی نوار همکاری می‌کند. 

نظرات کاربران

Anahita malmir
۱۴۰۱/۱۰/۲۲

داستان حول دو خانواده است. یکی خانواده‌ ای متشکل از مسعود،منیر و دو فرزند به نام های نرگس و سوسن که مشکل شنوایی دارند. و دیگری خانواده ای متشکل از منصوره و سیاوش است.منصوره زنی مطلقه است که با پسرش سیاوش که

- بیشتر
م.دهقان
۱۴۰۱/۰۸/۰۵

ابتدا با تصور اینکه قراره با دنیای ناشنوایان به شیوه داستانی آشنا بشم شروعش کردم... اما متاسفانه در متن کتاب سراسر سردرگمی و بی هدفی زندگی شخصیت ها احساس می شد و در کنارش مطالبی مطرح میشد که بیشتر داستان رو

- بیشتر
javid
۱۴۰۲/۰۶/۱۱

من قبل از شروع مطالعه کتاب در طاقچه اول خلاصه ای که ارایه داده شده رو می خونم بعد نظرات رو می خونم، دوستانی که انقدر کافی نظر داده بودند رو درک نکردم، این کتاب جزو رمان ها هست نه

- بیشتر
کاربر ۳۰۵۲۵۴۸
۱۴۰۲/۰۴/۲۵

کتاب خیلی روان و زیبایی بود با یک سبک جالب که از گفت گویهای درونی نقش های قصه ،داستان رو روایت میکرد یه جوری به آدم یاد آوری میکنه که به گفت گوی های درونی خودش توجه کنه که ببینه

- بیشتر
کاربر 7394983
۱۴۰۲/۰۷/۲۶

از وقتی توجه ام به تلویزیون و رادیو تو این 3 ماه بیشتر شد و حس خوبی نگرفتم قبلش هم فقط ایام عید سریال و بعضی از فیلمها یا فوتبال ولی تو این 3 ماه علاقه نه به دیدن و

- بیشتر
sanaz rahnama
۱۴۰۳/۰۱/۰۸

داستان ‌این کتاب و خیلی دوست داشتم مخصوصا شیوه ای که نویسنده برای بیان داستان انتخاب کرده همین که هر فصل راوی متفاوتی داره و میتونی از نقطه نظر افراد مختلف یک موضوع و دنبال کنی به نظر من شبیه

- بیشتر
کاربر 4268911
۱۴۰۲/۱۲/۰۱

سلام کتاب به نطرم خیلی متفاوت با طرح جدید ،نگارش وتوصیف عالی در نکات جزئی ، وتصویر سازی موفق، کتابی بسیار خوب است به خوانندگان پیشنهاد میکنم حتما کتاب را مطالعه نمایند.من به دنبال بقیه کتابهای این نویسنده موفق هستم..........

عمران رضایی
۱۴۰۲/۱۰/۱۱

کتاب صوتی ای که گوش دادم واقعا عالی بود.شاید اواسطش یکم‌حوصله سر بر شد...ولی پایان و روند جذابی داشت.واقعا از خوندنش حس خوبی پیدا کردم.با زندگی افراد کم شنوا آشنا شدم.سختی های زندگی شان و مقایسه با زندگی خودم به

- بیشتر
حسین محمدی
۱۴۰۲/۰۹/۰۶

چهارستاره

کاربر ۲۰۵۷۳۱۵
۱۴۰۱/۱۱/۰۵

به نطر من زندگی بین همین داستان های ساده وروان روز مرس . بزرگترین و پیچیده ترین دغدعه ها از همین سادگیها شروع میسن و اگر اصلاح نشن نسل به نسل پیچیده تر. پراز درس و نکته بود پر ارامش.

- بیشتر

زمان

۸ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۷۲۸٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۷۲۸٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۴,۰۰۰
تومان