دانلود کتاب صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور با صدای مهیار ستاری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور اثر ریچارد براتیگان

دانلود و خرید کتاب صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور

مترجم:رضا نوحی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور

کتاب صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور نوشتۀ ریچارد براتیگان و ترجمۀ رضا نوحی است که با گویندگی مهیار ستاری و به‌وسیلۀ انتشارات نوین کتاب گویا روانۀ بازار شده است. 

درباره کتاب صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور

رمان صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور نخستین رمان منتشرشدۀ ریچارد براتیگان است. داستان این کتاب صوتی، در سال ۱۹۵۷ اتفاق می‌افتد.

مردی به نام «لی‌ملون» معتقد است از نوادگان ژنرالی است که اصالتاً اهل بیگ سور در کالیفرنیا بوده است. با این حال هیچ رد و نشانی از این ژنرال وجود ندارد. موضوع کلی این کتاب صوتی، مبارزۀ باورهای ذهنی انسان با واقعیت‌ها است.

شنیدن کتاب صوتی ژنرال جنوبی اهل بیگ سور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ریچارد براتیگان

ریچارد گری براتیگان شاعر و نویسندۀ آمریکایی است که در سال ۱۹۳۵ میلادی در ایالت واشنگتن آمریکا متولد شد.

پدر ریچارد براتیگان کارگر کارخانه و مادرش، پیش‌خدمت رستوران بود. هشت ماه پیش از تولدش، پدر و مادر او از هم جدا شدند و پس از آن، براتیگان تنها دو بار با پدرش ملاقات داشت. کودکی او به گفتۀ خودش، همراه با فقر و فلاکت بود. پیدا کردن غذا برای او و مادرش دشوار بود و آنها گاهی روزها چیزی برای خوردن نداشتند. براتیگان از سن ۱۲ سالگی شروع به نوشتن داستان و سرودن شعر کرد. بسیاری از تجربه‌های کودکی او در این اشعار و داستان‌ها انعکاس یافته‌اند.

ریچارد براتیگان در سال ۱۹۵۵ میلادی به‌خاطر پرتاب سنگ به پاسگاه پلیس دستگیر شد. او این کار را انجام داده‌ بود تا به زندان فرستاده شود و غذایی برای خوردن پیدا کند. براتیگان به جریمۀ نقدی مختصری محکوم شد اما پس از آن که پلیس در او نشانه‌هایی از رفتار نامتعادل دید، به بیمارستان ایالتی اورگون فرستاده شد.

در این بیمارستان، پزشکان بیماری اسکیزوفرن پارانوئید و افسردگی حاد را در این نویسندۀ آمریکایی تشخیص و او را ۱۲ بار تحت درمان شوک الکتریکی قرار دادند. یک سال بعد، براتیگان از بیمارستان مرخص شده، به سان‌فرانسیسکو نقل مکان و در آنجا کار خود را به‌عنوان نویسندۀ حرفه‌ای آغاز کرد. او در

براتیگان در دهه‌های بعدی زندگی خود بسیار پرکار بوده، داستان‌ها و شعرهای بسیاری منتشر کرد. نوشته‌های او سرشار از تخیل و طنزپردازی، استعارات خلاقانه و دارای لحنی شعرگونه هستند.

ریچارد گری براتیگان در سال ۱۹۸۴ در ۴۹ سالگی و هنگامی که در کالیفرنیا به سر می‌برد، خود را به ضرب گلوله از پای درآورد.

معرفی نویسنده
عکس ریچارد براتیگان
ریچارد براتیگان

ریچارد براتیگان در ۳۰ ژانویه‌ی ۱۹۳۵ در واشنگتن آمریکا به دنیا آمد و در همانجا رشد کرد تا زمانی که روزهای مایوس‌کننده‌ی جنگ جهانی دوم باعث شد تا به شهرهای دیگری مثل اورگان و یوجین برود. یکی از وقایع تاثیرگذار در زندگی ریچارد وقتی اتفاق افتاد که او هنوز متولد نشده بود. مادر و پدر او از یکدیگر جدا شدند و کمی بعد مادرش متوجه شد که باردار است. پدر او هیچگاه نفهمید که پسری به نام ریچارد دارد. ریچارد در چنین شرایطی رشد کرد و تجربیات او از زندگی آنقدر سهمگین بود که او در نوجوانی در شهر اورگان مرتکب جرمی (خرد کردن شیشه‌های پاسگاه پلیس با پرتاب خرده سنگ) شد. بعد از دستگیری به دلیل خلق و خوی ناآرامش به آسایشگاهی روانی فرستاده شد و پزشکان پارانویا و شیزوفرنی را در او تشخیص دادند. ریچارد بیچاره به مدت دو ماه در آسایشگاه بستری بود و روند درمان او به شکلی پیش رفت که چندین بار به او شوک الکتریکی داده شد.

نظرات کاربران

نیلوفر
۱۴۰۱/۰۹/۰۱

چند تااز کتاب‌های براتیگان رو لطفا در بی نهایت قرار بدهید

زمان

۴ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۲۳۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۲۳۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان