دانلود کتاب صوتی اتاق شماره ۶ با صدای مهبد قناعت‌پیشه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اتاق شماره ۶ اثر آنتوان چخوف

دانلود و خرید کتاب صوتی اتاق شماره ۶

معرفی کتاب صوتی اتاق شماره ۶

اتاق شماره ۶ یکی از ماندگارترین آثار آنتوان چخوف است. اتاق شماره ۶ داستان تلخ زندگی بیمارانی است که در بخش روانی یک بیمارستان بستری هستند. اما قصد چخوف فراتر از تصویر کردن دنیای پیچیده بیماران روحی است، با نگاهی عمیق‌تر می‌بینیم که او در واقع زوال روحی و اجتماعی در زندگی مردم را تصویر می‌کند. انسان‌هایی که با وجود قابلیت‌هایی که دارند جامعه اجازه نمی‌دهد به رشد و بالندگی برسند و این توصیفات چقدر برای ما ملموس و آشناست.

درباره کتاب اتاق شماره ۶

هرکدام از افراد موجود در اتاق ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و به دلایل مختلفی سر از آنجا دراورده‌اند.

مویسیکا تنها دیوانه‌ای است که می‌تواند به راحتی از بیمارستان خارج شود. یکی دیگر از این دیوانگان ایوان دمیتری گروموفاست. او پیش از این، دادستان استانداری بود. یک روز هنگامی که از کوچه ای می‌گذشت دو زندانی را دید که به زنجیر کشیده شده‌اند.این موضوع او را به این فکر انداخت که مبادا او را نیز به اشتباه به زندان بیندازند..او به مرحله ای رسید که به همه شک داشت تا این که روزی بخاری سازان را با مأموران آگاهی اشتباه گرفت. دیوانه وار از خانه بیرون زد و شروع به دویدن کرد. تا این که مردم او را گرفتند و به خانه بردند. دکتر "آندره یفی میچ "را صدا زدند .دکتر آمد و ایوان را به بیمارستان و اتاق شماره ی شش فرستاد .

دکتر آندره یفی میچ در جوانی به علوم دینی بسیار علاقه مند بود؛ ولی به دلیل مخالفت پدرش، در رشته ی پزشکی تحصیل کرد .یکی از دوستانش میخاییل بود که هر چند گاه یک بار نزد وی می آمد و به گپ زدن می پرداختند.روزی دکتر آندره هنگامی که برای تهیه کفش برای مویسیکا نزد "نیکیتا" ی دربان رفته بود ، ناگهان ایوان دمیتری را دید. ایوان رفتاری خشونت آمیز داشت ولی بعد از لحظاتی با هم گرم گفت و گو شدند. از آن پس، هر روز دکتر پیش ایوان می‌رفت و مشغول صحبت می‌شدند .

درباره چخوف

آنتون پاولوویچ چخوف پزشک، داستان‌نویس، طنزنویس و نمایش‌نامه‌نویس برجستهٔ روس است. او در عمر کوتاه ۴۴ ساله خود بیش از ۷۰۰ اثر ادبی آفرید. چخوف آثار برجسته‌ای در زمینه داستان کوتاه و نمایشنامه دارد.

کتاب اتاق شماره ۶ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوست‌داران داستان کوتاه و کسانی که به کشف دنیای درون و ناشناخته انسان‌ها و به تبع آن شناخت روحیات کلیه جوامع علاقه‌مندند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اتاق شماره ۶

روانی :‌ شما چرا مرا اینجا نگه داشته اید

دکتر: برای اینکه شما بیمار هستید

روانی: آری! بیمار! اما هیچ می دانید که ده ها بلکه صدها دیوانه آزادنه گردش می کنند؟ فقط به سبب اینکه شما در اثر جهل و نادانی قدرت تشخیص ندارید نمی توانید آن ها را از مردم سالم تمیز دهید. بنابراین چرا میان این همه دیوانگان فقط من و این بدبخت ها مجبوریم در این زندان باشیم؟ شما و معاون شما و بازرس شما و همه ی این اراذل و اوباش که در بیمارستان شما کار می کنند از نظر فضایل اخلاقی به میزان غیر قابل قیاس از ما پست ترید پس چرا ما اینجا زندانی باشیم . شما آزاد بگردید؟ این چه منطقی است؟

دکتر: اصولا فضایل اخلاقی و منطقی وجود ندارد. همه چیز بسته به تصادف و اتفاق است. کسی که تصادفا در زندان افتاده باید زندانی باشد. کسی را همه که به زندان نینداخته اند می تواند آزادانه گردش کند همین. دکتر بودن من و بیمار بودن شما دلیل منطقی و اخلاقی ندارد و فقط مولود تصادف و حوادث اجتماعی

معرفی نویسنده
عکس آنتوان چخوف
آنتوان چخوف
روس | تولد ۱۸۶۰ - درگذشت ۱۹۰۴

آنتوان پاولویچ چخوف، در سال ۱۸۶۰، در شهر تاریخی و بندریِ «تاگانروگ» در جنوب روسیه به دنیا آمد و در سال ۱۹۰۴، درگذشت. با گذشت یک قرن از زندگی این نویسنده، او هنوز هم یکی از مهم‌ترین، چیره‌دست‌ترین و حرفه‌ای‌ترین داستان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان تاریخ ادبیات جهان است.

نظرات کاربران

یلدا روشن
۱۴۰۱/۰۶/۰۱

۸)چخوف نویسنده ی مورد علاقه ی من😍❤️مثل همه ی نوشته ها‌ش عالیی✨🍓 بخوام حسی که خوندن آثار چخوف بهم میده رو به یه چیز تشبیه کنم، به حسی که بعد از بو کردن یه کتاب نو داریم شبیه میکنم(:همونقدر دوست داشتنییی🥺🌿

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۰۹/۱۰

کتاب اتاق شماره ۶ اثر داستان‌نویس ونمایش‌نامه‌نویس روسی آنتوان چخوف است که در زمان حیاتش بیش از ۷۰۰ اثر ادبی خلق کرد. چخوف را مهم‌ترین نویسنده در زمینه داستان کوتاه می‌دانند و وی را پس از شکسپیر، بزرگترین نمایش‌نامه‌نویس نیز

- بیشتر
AS4438
۱۴۰۲/۰۲/۲۰

داستانهای کوتاه ازنویسنده ای بزرگ،، داستانهائی ازدرد ورنج واقعی مردم ، که هرگز قدیمی وکهنه نمیشوند،بسیارعالی، خوانش کتاب هم فوق العاده عالی بود.

زمان

۷ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۴۵۱٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۴۵۱٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۸,۰۰۰
۴۰,۶۰۰
۳۰%
تومان