دانلود کتاب صوتی خاما با صدای یوسف علیخانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خاما اثر یوسف علیخانی

دانلود و خرید کتاب صوتی خاما

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۲۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی خاما

کتاب صوتی خاما داستانی از نویسنده معاصر، یوسف علیخانی است که با صدای خود او منتشر شده است. این داستان عاشقانه‌ای غمگین است که از دل جنگ، خون و تبعید بیرون آمده است و درد عاشقی و سوز شیرین آن را روایت می‌کند. 

درباره کتاب صوتی خاما

خاما روایتی عاشقانه است که از دل جنگ و خون بیرون آمده است. داستان عشقی که هرجایی، حتی در تبعید هم سربرمی‌آورد و دل را می‌سوزاند. این داستان بر اساس ماجرای شورش کردها و کوچ اجباری‌شان در سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۵۰ نوشته شده است.

داستان، روایتی از ماجرای کردهایی است که مبارزه علیه ترک‌های کشور ترکیه را آغاز کردند و همین موضوع سبب شده تا رضاخان آنان را به ارسباران تبعید کند. حال که آن‌ها در تبعیدگاهشان هستند، به جز خودشان و دردهایی که باید از پس این ماجرا متحمل شوند، چیزی ندارند. اما باز هم در این میان، دل می‌تپد و عشق را به خانه‌ها می‌آورد. در داستان ما با خلیل همراه می‌شویم. جوانی که همراه با دایه و بابا و خواهر و برادرهایش تبعید شده است. به شاهسون و قزوین قدم می‌گذاریم و کنار او، به خاما دل می‌بازیم. شیرزنی شجاع که در تمام خیالات خلیل حضور دارد. عشق را برای او معنا کرده است و همراه تک‌تک لحظه‌هایی است که خلیل از سر می‌گذراند. 

داستان خاما، روایتگر ماجرایی عاشقانه است که در زمینه‌ای تاریخی و سیاسی رخ می‌دهد. نویسنده موفق شده لایه‌های روان‌شناسانه و اجتماعی را هم به داستانش اضافه کند و به آن عمق ببخشد. شاید دور از ذهن نباشد اگر به وجه مردم‌شناختی برجسته در این رمان توجه نشان دهیم. این کتاب ما را به یک زندگی عاشقانه دعوت می‌کند و در کنارش از آداب و رسوم کردها سخن می‌گوید و وضع سیاسی و تاریخی آن روزگار را هم مرور می‌کند. 

کتاب صوتی خاما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی خاما را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های عاشقانه و دوست‌داران رمان‌های ایرانی، پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره یوسف علیخانی

یوسف علیخانی، روزنامه‌نگار و نویسنده معاصر ایرانی، اول فروردین ۱۳۵۴ در روستای میلک الموت در قزوین چشم به جهان گشود. او در سال ۱۳۷۷ از رشته زبان و ادبیات عرب دانشکده ادبیات دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و در حال حاضر مدیریت نشر آموت و همچنین کتابفروشی آموت (واقع در خیابان مرزداران تهران) را در دست دارد و به نوشتن و پژوهش مشغول است.

از میان آثار منتتشر شده از یوسف علیخانی می‌توان به چندین جلد کتاب پژوهشی، سه مجموعه داستان به نام‌های قدم‌ بخیر مادربزرگ من بود، اژدهاکشان و عروس بید و همچنین دو رمان خاما و بیوه‌کشی اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی خاما

گوسفندها را می بردیم بیرون روستای مان، آغگل. باب ام مرا فرستاده بود بیایم خانه تان نان و قند و چایی ببرم برای شان؛ برای او و خواهر و برادرهایم. تا رسیدم نزدیک خانه های سنگی، دایه را دیدم که نشسته کنار زن های همسایه. مردیسی، خواهر شیرخواره ام چیله را بسته بود به کول اش و داشت راه می رفت. 

دایه داد زد: «خلیل! مرغ و خروس ها رو جا بده مرغدانی که شب کورند». 

آمدم جابه جا کنم که دیدمش؛ خاما را. خروسی شلنگ تخته می انداخت و پریده بود روی ایوان سنگی و پایین نمی آمدو سنگ برداشتم بزنم تا بپرد و بیاید پایین. دایه از حیاط خانه داد زد «چی بکنی خلیل؟ هزار بار تو را نگفتم تا مرغ ها را جا ندادی، خروس پایین نیایه». 

مرغ ها را اول جا دادم. آخرین مرغ که رفت توی مرغدانی، خروس از ایوان پرید و آمد و رفت توی جا.

نظرات کاربران

hiul
۱۴۰۰/۰۷/۰۱

ای کاش نسخه غیر صوتیش هم بود تو طاقچه

negin alikhani
۱۴۰۱/۰۶/۱۹

خیلی کتاب قشنگیه❤️‍🔥خوشحالم که پسر عموم نویسنده و گوینده این کتاب هست 😍

قاصدک!
۱۴۰۱/۰۴/۰۵

کتاب خیلی خوبیه درباره‌ی زندگی افرادی که در شهر های کرد زماتی که کرد ها قصد جدایی از کشور رو داشتند البته من نسخه چاپی شو خوندم و حیف که اینجا نداره

ChyaRhnvrd
۱۴۰۱/۱۲/۰۴

خاما،به قدری دلنشین و زیبا بود که بعد از تموم شدنش گریه کردم، قصه خاما برای منی که کوردم فقط یه داستان نبود،خلیل روایتی از کسانی بود که روزی این رنج را تجربه کردن و دور شدن از خامایشان،از آقگل و

- بیشتر
کاربر ۵۰۰۳۴۹۸
۱۴۰۱/۰۶/۰۸

کتاب خاما کتاب فوق العاده زیبا و جذابی هست. خوانش گوینده که خود صاحب اثر هستند به زیبایی این کتاب افزوده است. من علی رغم اینکه کتاب صوتی رو شنیدم ولی قانع نیستم و کتاب رو هم در اولین فرصت

- بیشتر
کاربر ۶۳۱۲۴۵۶
۱۴۰۲/۰۱/۲۶

خیلی داستانو طولانی کرده ،خواننده زود خسته میشه ،ارتباط با داستان برقرار نمیشه . شاید یه کم خلاصه تر بود ،بهتر بود .

Fateme Poorali
۱۴۰۱/۱۰/۰۳

برا من جذاب نبود به زور تا تهش رفتم، از یه جایی به بعد یکنواخت و کسل کننده شد

realarezu
۱۴۰۱/۰۹/۲۴

داستان در مورد سال های خیلییی دور هست و اتفاقاتی که مدتی در مناطق کورد نشین رخ داد و دلدادگی پسرکی به یک دختر جوان .... و ماجراهایی که خواننده رو درگیر خودش می کنه ... من خیلییی دوست داشتم

- بیشتر
فاطمه پرهام
۱۴۰۲/۰۵/۱۶

خاما عاشقانه‌ای متفاوت از جنس درد و رنج است در خیالات رنگارنگ خلیل عبدویی، داستان تبعید و سکوت و درنهایت عاشقی زیر درخت انار. خاما را جور دیگری دوست دارم؛ چراکه شعری است جاری در بستر زندگی من و ما.

- بیشتر
esmat
۱۴۰۱/۰۲/۰۱

عالی و بسیار دلنشین

زمان

۱۳ ساعت و ۵۰ دقیقه

حجم

۷۷۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۳ ساعت و ۵۰ دقیقه

حجم

۷۷۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۶,۰۰۰
تومان