دانلود کتاب صوتی از رنج تا رهایی با صدای علی عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی از رنج تا رهایی اثر ساسان حبیب‌وند

دانلود و خرید کتاب صوتی از رنج تا رهایی

گوینده:علی عمرانی
امتیاز:
۴.۵از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی از رنج تا رهایی

کتاب صوتی از رنج تا رهایی نوشته ساسان حبیب‌وند است که با صدای علی عمرانی منتشر شده است. این کتاب به شما کمک می کند به خودشناسی برسید و در معنای رنج و آسایش بیشتر مطالعه کنید.

درباره کتاب از رنج تا رهایی

همه ما با رنج‌هایی مثل اضطراب، افسردگی و پرخاشگری آشنا هستیم. می‌دانیم چقدر تلخ است که انسان با خودش در تضاد باشد و از درون رنج ‌بکشد. شاد زیستن همیشه آرزوی ما بوده و هست. همه دوست داریم وجودی آرام و زندگی پویا داشته باشیم، ولی گاه احساس می‌کنیم چیزی هست که این آرزو را دست نیافتنی کرده است. البته خیلی از ما بجای این که به صرافت درمان بیفتیم، بیشتر ترجیح می‌دهیم با همان دردهای کهنه روزگار بگذرانیم یا آنها را یک جوری تخدیر کنیم. خیلی دیگر هم گر چه به بهبود و تحول فکر می‌کنیم ولی در جستجوی‌مان چندان جدی نیستیم. این دسته از ما گاهی تلاشی برای تغییر و تحول می‌کنیم، مدتی هم سرمان را با این موضوع گرم می‌کنیم و بعد دوباره می‌رویم سراغ زندگی همیشگی، همان عادت‌ها، همان ترس‌ها و همان خودفریبی‌های آشنای قدیمی

اما سؤال این است که اگر ما شاد و بی‌دغدغه به دنیا آمدیم و اگر شادمانه زیستن اولین حق ماست چرا باید زندگی را در رنج و اضطراب بسوزانیم؟ چرا باید تسلیم چیزی شویم که هیچ وقت انتخابش نکرده ایم؟ البته بعضی از ما هستیم که جداً به فکر می‌افتیم تا زندگی‌مان را نجات بدهیم. تا حق خود را که همان شادی و آرامش است به سختی نبازیم. تصمیم می‌گیریم بجای تسلیم شدن یا خودفریبی، با مشکل‌مان روبرو شویم، آن را بشکافیم و ببینیم رنج‌های ما از چیست، چگونه به وجود آمده و چگونه می‌توان از آنها رها شد. و اینجاست که روان‌شناسی، فلسفه و خودشناسی به فکر و اندیشه ما می‌آیند و ما برای اولین بار پا به دنیای درون می‌گذاریم. این کتاب با این آدم‌ها کار دارد و سعی می‌کند آن‌ها را با نگاه تازه‌ای از رنج روبه‌رو کند.

ما برای مشکلات و رنج‌های‌مان نباید دنبال یک نسخه فوری و سطحی بگردیم. چنین نسخه‌ای وجود ندارد و هرکس ادعا بکند که نسخه آنی برای مسائل ما آورده است باید یا در صداقت او شک کرد یا در درک درست او از مسأله. رنج انسان - به معنایی که مورد بحث ماست - یک مسأله درونی است، یک مشکل شناختی و فکری است، نه یک امر بیرونی یا صرفاً عصبی و روحی. رنج آدم‌ها ناشی از خطاهای شناختی و تفکر غلط و توهم زدگی است و چاره جهل و توهم، بصیرت و آگاهی است. هر قدر چراغ درک و بینش پر فروغ‌تر شود، تاریکی‌های جهل و سیاهی از میان خواهند رفت و به همان میزان مسأله هم با همه وسعت و عمق ظاهریش محو خواهد شد. در آن صورت است که جای غم و اضطراب را شادی و اطمینان پر خواهد کرد. به همین جهت است که هدف ما در این بحث‌ها گسترش آگاهی و شناخت هر چه بهتر و عمیق‌تر از مسائل‌مان است.  

شنیدن کتاب از رنج تا رهایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی سرشار از آرامش پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب از رنج تا رهایی

خودشناسی چیست؟ چرا آن را در حکم خداشناسی دانسته‌اند؟‌ چرا در نگاه فرزانگانی چون مولانا، شناخت خویش «جان جمله علم‌ها»ست؟ آیا خودشناسی به معنای آگاهی از خصوصیات فردی و ژنتیکی خود است؟‌ یا علم به جسم و مغز خویش و شگفتی‌های آن؟ شاید شناخت خویش همه این‌ها را در بر بگیرد - به زعم من هم چنین است - اما اینها بیشتر در حیطه علوم طب و آناتومی‌و ژنتیک است و آنچه «جان همه این علم هاست» باید چیزی فراتر از این باشد، بینشی که سعادت و روشن نگری انسان را تضمین کند و خردمندی فردی و اجتماعی را به او هدیه دهد، بصیرتی که به باور مولانا، انسان هر قدر هم دانشمند و درس خوانده باشد، بدون داشتن آن، کور و ابله است...

۲. تعریف خودشناسی

با این وصف، ضروری است سفر این کتاب را با تعریف واژه «خودشناسی» شروع کنیم چرا که «خودشناسی»، کلیدواژه‌ای است که روشن شدن معنای آن می‌تواند به زدودن ابهام از بحث‌های ما کمک شایانی بکند به نحوی که در طول گفتارهایمان بدانیم دقیقا از چه چیز حرف می‌زنیم و از چه حرف نمی‌زنیم. بنابر این باید سعی کنیم قبل از هر چیز، تعریف دقیق و روشنی از مفهوم خودشناسی به معنایی که مد نظر ماست ارائه بدهیم.

ابتدا بگویم که به دلیل این که خودشناسی، یا به معنای مورد نظر ما، «فلسفه زندگی»، به عنوان یک علم یا یک دانش مشخص، (تا جایی که من می‌دانم) تقریبا در هیچ دانشگاه یا مجموعه آموزشی، علمی ‌یا تحقیقی تدریس نمی‌شود، بنابراین بر خلاف علومی ‌مثل ریاضیات، روان‌شناسی یا پزشکی، تعریف استاندارد یا مورد توافقی برای آن وجود ندارد ـ و این البته یک خلأ قابل تأمل است. هر کس خودشناسی را از دیدگاه خود تعریف می‌کند و اشخاص مختلف، تصورات متفاوتی از آن دارند و بسیاری از تصورات، مبهم، غلط یا گمراه کننده‌اند. 

نظرات کاربران

آدینه
۱۴۰۰/۱۱/۱۳

کتاب بسیار خوبی برای خودشناسی بود که با توجه به فرهنگ ما نوشته شده بود، من اخیرا با کارهای آقای حبیب وند آشنا شدم، ایشون به شدت قلم توانمندی دارن

زمان

۸ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۴۹۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۴۹۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
۵۴,۶۰۰
۳۰%
تومان