دانلود کتاب صوتی غول مدفون با صدای احسان چریکی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی غول مدفون اثر کازوئو ایشی گورو

دانلود و خرید کتاب صوتی غول مدفون

انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی غول مدفون

کتاب صوتی غول مدفون نوشته کازائو ایشی گورو است که با ترجمه آرزو احمدی و صدای احسان چریکی منتشر شده است. داستان غول مدفون روایتی از دنیایی خیالی است که این نویسنده برنده نوبل برای بیان موضوعی عمیق‌تر نوشته است.

درباره کتاب غول مدفون

داستان درباره یک زوج است که بعد از حمله ساکسون‌ها به انگلستان و در زمان صلح میان شاه آرتور و برتونی‌ها زندگی می‌کنند و آن‌ها درگیر فراموشی هستند. آن‌ها نمی‌دانند که فرزندی داشته‌اند یا نه و از گذشته‌شان خبری ندارند، اما دلیل این بی‌خبری چیست؟ مه همه چیز را از خاطره‌ها پاک کرده است، مهی که نتیجه نفس اژداها است. مهی که نتیجه‌ نفس کوئریگِ اژدهاست و خاطره‌ جنگ، عشق و نفرت و خون‌خواهی را از یاد مردم برده است. آاین زوج در طول سفر با آدم‌های متفاوتی ملاقات می‌کنند. یک جنگجوی جوان ساکسون که به‌دنبال عدالت است، پسری که زخمی اسرارآمیز بر بدن دارد و دنبال مادرش می‌گردد و تنها بازمانده‌ شوالیه‌های آرتور افسانه‌ای که سال‌هاست مأموریت دارد اژدها را بکشد. اما در مسیر زمانی که با این موجود مدفون روبه‌رو می‌شوند حقایق برایشان روشن می‌شود، موجودی که مدفون شده تا خاطره انتقام از ذهن مردم پاک شود. این کتاب چندین لایه دارد و در هر مرحله شما با تصویر تازه‌ای از داستان روبه‌رو می‌شوید.

شنیدن کتاب غول مدفون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به داستان‌های جذاب و غیرقابل پیش‌بینی علاقه دارید این کتاب را از دست ندهید.  

درباره کازوئو ایشی گورو

کازوئو ایشی‌گورو، نویسنده و نمایشنامه‌نویس انگلیسی ژاپنی‌تبار، در ۸ نوامبر ۱۹۵۴ در ناگازاکی ژاپن زاده شد. خانواده او در کودکی و زمانی که وی پنج سال داشت، به انگلیس مهاجرت کردند.

کازوئو در دانشگاه نخست در رشته فلسفه و سپس نویسندگی خلاق تحصیل کرد. او علاوه بر نوشتن رمان، داستان‌های کوتاه و نمایشنامه، برای موسیقی در سبک جاز، ترانه‌سرایی نیز کرده است.

ایشی‌گورو، از کودکی از ژاپن دور بوده و تا سی سالگی نیز سرزمین زادگاهش را ندید. به همین رو، فضای داستان‌ها و سبک نوشته‌هایش، با بستر ادبی و فرهنگی ژاپن فاصله دارد. به همین دلیل، آثار او در حوزه ادبیات انگلیسی‌زبان دسته‌بندی می‌شود.

او تاکنون یکبار جایزه بوکر را به خاطر کتاب «باقیمانده‌های روز» برده و یکبار به سبب «رهایم مکن» نامزد دریافت آن شده است. «غول مدفون» جدیدترین رمان او در سال ۲۰۱۵ منتشر شد که با الهام از اسطوره‌های اسکاندیناوی نوشته شده است.

کازوئو ایشی‌گورو، در سال ۲۰۱۷، جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد. در بیانیه اهدای این جایزه آمده است: «ایشی‌گورو کسی است که رمان‌هایش نیروی احساسی عظیمی در خود دارد و در آنها پرتگاه‌های آشکار حس توهم‌آمیز ارتباط ما با جهان نشان داده شده است.»

بخشی از کتاب غول مدفون

«به هرحال، دیوها آن‌قدرها هم بد نبودند، به شرطی که آدم تحریکشان نمی‌کرد. آدم باید قبول می‌کرد که هر از چند گاه موجودی خشمگین، شاید به دنبال مشاجره‌ای بین همنوعانش، سهواً وارد دهکده‌ای می‌شد و با وجود فریادها و بالای سر بردن سلاح‌ها، می‌تاخت و هر کسی را که به موقع از سر راهش کنار نمی‌رفت مجروح می‌کرد. یا این‌که هر از گاهی ممکن بود دیوی بچه‌ای را بردارد و توی مه ببرد. مردم آن روزگار در مورد این فجایع کاری جز فلسفه‌بافی از دست‌شان ساخته نبود.»

معرفی نویسنده
عکس کازوئو ایشی گورو
کازوئو ایشی گورو

کازوئو ایشی گورو نویسنده و نمایشنامه‌نویس انگلیسی ژاپنی‌تبار است. او ۸ نوامبر ۱۹۵۴ در ناکازاکی ژاپن به‌دنیا آمد و در خانه‌‌‌ای به سبک سنتی ژاپن، پنج سال اول زندگی خود را گذراند. ایشی گورو در مهدکودکی در ناکازاکی «هیراگانا» را که اولین و ساده‌ترین الفبای سه‌گانه ژاپنی است، آموخت. اما در آوریل ۱۹۶۰ با والدین و خواهر بزرگترش ژاپن را ترک کرد تا در بریتانیا زندگی کند. اگرچه خانواده ایشی گورو مرتباً به بازگشت به ژاپن فکر می‌کردند، اما تحقیقات پدرش در زمینه‌ی اقیانوس‌شناسی مورد حمایت دولت بریتانیا قرار گرفت و خانواده هرگز بازنگشت.‌

نظرات کاربران

aref.amiri
۱۴۰۰/۱۱/۰۳

کتاب بسیار عمیق و جذاب که با یک ضرب آهنگ کند شروع میشه و هرچه روایت جلوتر می‌ره سرعت اتفاقات بیشتر میشه. راوی هم به خوبی از پس نقل داستان و شخصیت های اون بر اومده.

aysan
۱۴۰۰/۱۲/۲۳

جذاب نبود و کتابهای دیگر این نویسنده خیلی جذابتر هستند.

کاربر ۲۶۰۰۷۰۸
۱۴۰۰/۰۹/۲۹

بنظرم چندان جذاب نبود و کمی هم مبهم و البته کمی هم خسته کننده...

زمان

۱۳ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۷۲۹٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۳ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۷۲۹٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان