دانلود کتاب صوتی دختری که پادشاه سوئد را نجات داد با صدای مهرانه امروانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دختری که پادشاه سوئد را نجات داد اثر یوناس یوناسون

دانلود و خرید کتاب صوتی دختری که پادشاه سوئد را نجات داد

معرفی کتاب صوتی دختری که پادشاه سوئد را نجات داد

کتاب صوتی دختری که پادشاه سوئد را نجات داد نوشته یوناس یوناسون است که با ترجمه  کیهان بهمنی و صدای مهرانه امروانی منتشر شده است. این کتاب داستان داستان زندگی دختری است که در آفریقا به دنیا می‌آید اما زندگی او را به سوئد می‌کشاند. 

درباره کتاب صوتی دختری که پادشاه سوئد را نجات داد

نومبکو مایکی در یک کلبه‌ کوچک در شهر بزرگی در آفریقای جنوبی متولد می‌شود. او فقیر و یتیم است و حتی اطرافیانش شانس چندانی برای زنده ماندنش قائل نیستند، اما او  نقشه‌های بزرگی که در سرش دارد. او وارد سفر عجیبی می‌شود که برایش دردسرهای زیادی مانند دزدیده شدن گنجینه الماس، روبه‌رو شدن با دانشمندی دیوانه، سفر به دوردنیا، درگیری با دو قاتل بی‌ٰحم و در پایان نجات پادشاه به همراه دارد. آن هم پادشاهی که جلوی چشم همه ناپدید شده است. 

یوناس یوناسون در این کتاب دغدغه‌های روز جهان یعنی جنگ، کمونسیم، مارکسیست، فاشیست، سلاح اتمی، صلح، نبرد، سازمان‌های جاسوسی، طمع ابرقدرت‌ها و ... را با هم آمیخته است. او در داستان پردازی آن‌چنان قدتمند است که خواننده لحظه به لحظه با او همراه‌تر می‌شود. 

شنیدن کتاب دختری که پادشاه سوئد را نجات داد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر از طرفداران ادبیات داستانی هستید، خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درباره یوناس یوناسون

یوناس یوناسون ۶ جولای ۱۹۶۱ در سوئد متولد شد. او در رشته‌های زبان سوئدی و اسپانیولی در دانشگاه گوتنبرگ تحصیل کرد. به کار روزنامه‌نگاری مشغول شد و روزنامه خودش رادر سال ۱۹۹۶ تاسیس کرد. او تا سال ۲۰۰۵ به کارش ادامه داد اما بیماری مانع از ادامه دادن او در این حرفه شد. او به سوئیس مهاجرت کرد و داستان‌نویسی را آغاز کرد. اولین اثر او به نام پیرمرد صد ساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و او را به شهرت جهانی رساند. اثر بعدی او کتاب بی‌سوادی که حساب کتاب سرش می‌شد نام داشت که با نام دختری که پادشاه سوئد را نجات داد هم ترجمه شده است. 

بخشی از کتاب دختری که پادشاه سوئد را نجات داد

رییس تازه منتصب ادارهٔ تخلیه چاه ناحیه ب سوئتو هیچ‌گاه شانس تحصیل در مدرسه را به‌دست نیاورده بود زیرا مادر او در زندگی اولویت‌های دیگری داشت. البته دلیل مهم‌تر درس نخواندنش این بود که بین این همه کشور در دنیا، دخترک درست در آفریقای جنوبی به‌دنیا آمده بود. نکتهٔ دیگر این که دخترک اوائل دههٔ ۱۹۶۰ به‌دنیا آمده بود و رهبران آن زمان آفریقای جنوبی برای کودکانی مثل نومبکو چندان ارزشی قائل نبودند. در آن دوران نخست‌وزیر با مطرح کردن یک پرسش سرراست، برای خود اسم و رسمی به هم زده بود: وقتی کودکان سیاه‌پوست به جز حمل آب و هیزم به هیچ درد دیگری نمی‌خوردند، چرا باید مدرسه بروند؟

اصولا طرح این پرسش غلط بود چون نومبکو فضولات حمل می‌کرد و نه هیزم و آب. با این وجود باز دلیلی وجود نداشت که آدم فکر کند این دخترک نحیف در آینده همنشین پادشاهان و رؤسای جمهور خواهد شد یا مبدل به آدمی می‌شود که مردم جهان از شنیدن نامش به وحشت بیفتند یا این که همین دخترک تأثیری در پیشرفت جهان داشته باشد.

در غیر این صورت این دخترک نمی‌توانست همین آدم فعلی باشد.

اما خُب، البته که همین آدم فعلی بود.

نکتهٔ دیگر این که این دخترک انسان سخت‌کوشی بود. او حتی در پنج سالگی بشکه‌های فاضلابی را حمل می‌کرد که به اندازهٔ هیکل خودش بود. هر روز دخترک با خالی کردن بشکه‌های فاضلاب دقیقآ به اندازه‌ای پول می‌گرفت که وقتی پول را به مادرش می‌داد مادر همان پول را به او برمی‌گرداند و از او می‌خواست برایش یک بطری تینر بخرد.

نظرات کاربران

محبوبه زارعی
۱۴۰۰/۱۲/۲۴

این کتاب و کتاب دیگری از این نویسنده خوانده ام، در هر دو، یک قصه طنز را با ماجراها و کاراکترهای بسیار، بیان می کند. حوادث داستان با تاریخ واقعی کشورهایی که داستان ذر آن جریان دارد، همراه است. نویسنده

- بیشتر
کاربر ۳۵۶۴۴۹۴
۱۴۰۰/۰۷/۰۳

من اینو وقتی کلاس شیشم بودم خوندم چون مال رده سنی من نبود خیلی کیف کردم و خندیدم واقعاا خنده دار هست 😂

کاربر ۵۸۳۷۵۱۵
۱۴۰۲/۰۱/۰۹

سه کتاب از این نویسنده خوندم😎 پیرمرد صد ساله جلد اول و دوم و این کتابِ دختری که پادشاه سوئد را نجات داد. هر ۳ این کتابا رو خیلی خیلی دوسداشتم♡ یوناس یوناسون ضمن اطلاعاتی که تو رماناش میده به متناش

- بیشتر
Alaghe Band
۱۴۰۱/۰۶/۱۵

چه جالب قیمت صوتی نه تومن از متنی ارزون تره😯

•TAHEREH•
۱۴۰۱/۰۵/۲۱

قشنگ بود😍

ناخدا
۱۴۰۱/۰۵/۱۵

سرگرم کننده خیلی جذاب برای جوانان و نو جوانان

jafar naderloo
۱۴۰۰/۱۰/۱۲

کتاب خیلی خوبیه توصیه میکنم حتما بخونیدش

فاطمه یاراحمدی
۱۴۰۲/۰۸/۲۹

این کتاب رو پیشنهاد نمی‌کنم. صرفنظر از محتوای بچه گانه اش، ایم کتاب رو به خاطر گویندگی آقای سلطان زاده خریدم که گوینده اش یک خانم بود. این یک نوع فریب دادن است. متأسفم

بهار قربانی
۱۴۰۲/۰۴/۳۰

خوانش کتاب عالی بود. طنز کتاب رو دوست داشتم، اینکه از مسائل جهانی برای ایجاد فضای طنز استفاده شده بود واقعا جالب بود. من از کتاب پیرمرد صدساله‌ای که… رو بیشتر دوست داشتم. و در آخر باید بگم به گرد پای آبنبات هلدار نمی‌رسه😎

زمان

۱۶ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۳۳۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۶ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۳۳۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۱۸,۰۰۰
تومان