دانلود کتاب صوتی بی‌خبری با صدای عاطفه اسفندیاری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بی‌خبری اثر میلان کوندرا

دانلود و خرید کتاب صوتی بی‌خبری

انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی بی‌خبری

کتاب صوتی بی‌ خبری داستانی از میلان کوندرا است که به زیبایی هرچه تمامتر و با بهانه بازگشت زنی به دیار خودش، از حس غربت، مهاجرت، نوستالژی و ... می‌گوید.

ترجمه انگلیسی این کتاب برنده‌ جایزه اسکات مونکریف شد و نشریه نیویورک تایمز (New York Times) هم این اثر را به عنوان کتاب منتخب اعلام کرد. نسخه صوتی آن را می‌توانید با ترجمه فروغ پوریاوری و صدای عاطفه اسفندیاری بشنوید. 

درباره کتاب صوتی بی‌ خبری

داستان بی خبری داستان غربت، مهاجرت و دلتنگی است. کوندرا اینبار به بهانه داستان زنی که قرار است بعد از مدت‌ها به وطنش برگردد، از این مفاهیم صحبت می‌کند و به زیبایی هرچه تمامتر احساسات نوستالژی را در مخاطبانش بیدار می‌کند.

ایرنا سال‌های سال است که در غربت زندگی می‌کند. او به همراه همسرش مارتین در اواخر دهه هفتاد میلادی پراگ را ترک کردند چراکه می‌خواستند از ز حکومت کمونیستی چک در امان بمانند. اما دوست فرانسوی ایرنا متوجه می‌شود که کشورش به استقلال رسیده است و ایرنا را تشویق می‌کند تا دوباره به چک برگردد. اینکار برای او بسیار سخت است شاید به این دلیل که «ایرنا از همان اولین هفته‌های مهاجرت، خواب های عجیب می‌دید: سوار هواپیمایی است که تغییر مسیر می‌دهد و در فرودگاه ناشناخته‌ای به زمین می‌نشیند؛ مردهای اونیفورم‌پوش مسلح منتظرند پایش را روی پله‌های متحرک بگذارد؛ دفعه دیگر سلانه سلانه در یکی از شهرهای کوچک فرانسه راه می‌رود که گروه عجیبی از زن‌ها را می‌بیند، هر یک با لیوانی آبجو در دست به طرفش می‌دوند، به زبان چک صدایش می‎‌کنند، با صمیمیتی دغلبازانه می‌خندند، و ایرنا با وحشت درمی‌یابد که در پراگ است. فریاد می‌زند و از خواب می‌پرد.»

اما حالا که همسرش، مارتین فوت کرده است، زمان آن رسیده که ایرنا برگردد. او با تمام نگرانی‌هایی که دارد راه پراگ را در پیش می‌گیرد. در فرودگاه پاریس کاملا اتفاقی، عاشق قدیمی خود را می‌بیند و متوجه می‌شود که او هم قصد بازگشت به پراگ را دارد و... .

لایبرری ژورنال (Library Journal) کتاب بی خبری را داستانی می‌داند که با حس دلسوزی و شوخ طبعی ارائه شده است و نشریه واشنگتن پست (Washington Post) درباره این داستان اینطور گفته اس: «کوندرا یک بار دیگر شما را به شکلی فریبنده و هوشمندانه سرگرم می‌کند.» 

کتاب صوتی بی‌ خبری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی بی خبری برای تمام دوست‌داران آثار کوندرا جذاب است. اگر دوست دارید در قالب یک داستان، مفاهیمی مانند مهاجرت، عشق به وطن، دلتنگی و  ... را مرور کنید، این کتاب گزینه خوبی برای شما است. 

درباره میلان کوندرا

میلان کوندرا، ۱ آوریل ۱۹۲۹ در برنو، چکسلواکی، متولد شد. او نویسنده اهل چک است که بعد از تبعیدش به فرانسه، تابعیت فرانسوی گرفت و خود را نویسنده اهل فرانسه می‌داند. او همچنین بر این موضوع که آثارش باید در دسته‌بندی آثار فرانسوی قرار بگیرند، تاکید خاصی دارد.

کوندرا چندین بار نامزد جایزه نوبل ادبیات شده است. او در خانواده‌ای فرهیخته رشد پیدا کرد. پدرش نوازنده‌ای مشهور بوده است و علاقه کوندرا به موسیقی را می‌شود در آثارش دید. مشهورترین اثر میلان کوندرا سبکی تحمل ‌ناپذیر هستی است که در فارسی با نام بار هستی هم ترجمه شده است. از میان کتاب‌های دیگر او می‌توان به هویت، جاودانگی، زندگی جای دیگری است، جشن بی‌معنایی و عشق‌های خنده‌دار اشاره کرد.

معرفی نویسنده
عکس میلان کوندرا
میلان کوندرا

میلان کوندرا (متولد ۱ آپریل ۱۹۲۹)، رمان‌نویس، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، مقاله‌نویس و شاعر مشهور اهل کشور چک است که در آثارش، کمدی اروتیک را به شکلی بسیار خواندنی با نقد سیاسی و گمانه‌زنی‌های فلسفی ترکیب می‌کند.

نظرات کاربران

کاربر ۳۵۸۴۰۵۶
۱۴۰۰/۰۷/۰۳

من کتاب صوتی بی خبری را خریداری کرده ام ولی در کتابخانه من نیست؟؟!!!!

زمان

۴ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۳۷۳٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۳۷۳٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۵,۵۰۰
تومان