دانلود و خرید کتاب چیزی درباره‌ی جرجی لیزا گراف ترجمه نیلوفر نیکزاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چیزی درباره‌ی جرجی اثر لیزا  گراف

کتاب چیزی درباره‌ی جرجی

معرفی کتاب چیزی درباره‌ی جرجی

«چیزی درباره‌ی جرجی» نوشته لیزا گراف( -۱۹۸۱)، نویسنده آمریکایی ادبیات کودک است. جرجی متوجه شده که درباره همه اطرافیانش یک چیزی وجود دارد. مثلا جینی جغله یک دوست خسته کننده است و یا اندی یک ایتالیایی تمام عیار است که البته بهترین دوست جرجی نیز هست. اما درباره جرجی چه چیزی وجود دارد؟ چیزی که درباره جرجی وجود دارد این است که او نمی تواند مثل همه بچه‌ها هرکاری که دلش بخواهد انجام دهد. چرا که جرجی ۸۰ سانتی متر بیشتر قد ندارد. «چیزی درباره جرجی» داستان زندگی اوست. این کتاب موفق به دریافت جوایز بسیاری از جمله نشان کتاب برگزیده‌ی نات مگ، منتخب جوایز کتاب کودک جرجیا و همچنین برگزیده‌ی خوانندگان جوان سان شاین فلوریدا شده است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «معلوم نبود جرجی چه گناهی کرده که جینی هیچ‌وقت دست از سرش برنمی‌داشت. هر جای سالن رفت، جینی پشت سرش آمد. جرجی با سرعت به طرف سالن دیگر رفت؛ یکی از مربی‌ها سر راه جینی آمد و جلوش را گرفت. جرجی به راهش ادامه داد و با خنده نفس راحتی کشید. جینی از کنار مربی چشم‌هایش را تنگ کرد. بالاخره از دستش راحت شده بود. دوباره یاد آلیسون افتاد. راستی کجا بود؟ هرچه نگاه کرد پیدایش نکرد. انگار وقتی حواسش نبود، رفته بود. جرجی به رختکن رفت تا لباس‌هایش را عوض کند. دیگر یک دقیقه هم حوصله نداشت آنجا بماند. به محض اینکه پایش را بیرون گذاشت، پایش توی یک چاله‌ی آب رفت. پیش خودش آرزو کرد، کاش همان موقع با مامانش رفته بود. احساس کرد آن‌طور که فکر کرده بود نمی‌تواند همه‌ی راه را پیاده برود. هوا هر لحظه سردتر می‌شد. هنوز از جلو در پارکینگ رد نشده بود که متوجه شد جینی جغله از پشت سر صدایش می‌کند. ـ هی، کجا داری می‌ری؟ جرجی روی پاشنه‌اش چرخید و گفت: «خونه! لطفاً دنبالم نیا!»

نظرات کاربران

𝒌𝒆𝒓𝒎 𝒌𝒆𝒕𝒂𝒃📚🕊️
۱۳۹۹/۱۰/۱۳

جذاب و دوست داشتنی😘😻😻👌👌

آلیس در سرزمین نجایب
۱۳۹۹/۱۱/۰۱

داستان درباره به پسر بچه کوتوله بود. روند عالی و دنیای بچگی رو خیلی خوب به تصویر کشید دوستی، عشق و احترام به هم عالی بود این کتاب من رو به عالم بچگی برد.✒️🌬️💜📚

bookisland_fatemeh
۱۳۹۹/۰۵/۰۶

کتاب زیبایی بود، اینکه باید با تفاوت های خودمون کنار بیایم ، اما موضوع تکراری ای داشت ، متفاوت بودن... مانند اعجوبه از آر. جی . پالاسیو و قد کوتاه که اون فقط دختر بود از هالی گلدبرگ اسلن...

Irandokht
۱۳۹۸/۰۶/۱۵

یکروزه خوندمش نکات جالبی داشت زندگی خاص کوتوله ها جدا ارزش داره خونده بشه

__mohadeseh.b__
۱۳۹۸/۰۶/۱۳

خیلی قشنگ و دوستداشتنی بود ♡ شروع و پایان خوبی هم داشت .👌

(:Ne´gar:)
۱۴۰۰/۰۳/۲۹

یک ساعت و پانزده دقیقه طول کشید تا بخونمش . معمولی بود . شخصیت ها به نوعی ، متفاوت از دیگر کتاب هایی توی این رده بودند ، اما داستان معمولی بود و چیز خاصی نداشت .

ارغوان
۱۳۹۹/۱۱/۲۰

بسیار عالی بود! واقعا بعد از خوندن این کتاب ارزش سلامتی و شرایط بدنی مون رو بیشتر درک میکنیم چون شخصیت اول این داستان پسریه که قد کوتاه و شرایط خاص بدنی دارده که نویسنده با قلم خوب خودش تونسته بود

- بیشتر
Zahra
۱۳۹۹/۰۸/۰۶

عالی بود من تو دو روز خوندم

💠zeynab💠
۱۳۹۹/۰۴/۱۰

به همه ی نوجوان پیشنهاد میکنم حتما این کتاب رو بخونن ❤

بلاتریکس لسترنج
۱۳۹۷/۰۶/۰۴

معرکه بود انتشارات پیدایش همیشه بی نظیر کار میکنه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۱)
اون تو رو داره
آلیس در سرزمین نجایب
دست تکان داد و گفت: «هی جرجی! سلام. » قلب جرجی از حرکت ایستاد. احساس می‌کرد یک مشت کره‌ی بادام‌زمینی به سقف دهانش چسبیده. کلی به مغزش فشار آورد تا یک جمله‌ی بی‌نظیر بگوید. یک جمله‌ی خیلی خیلی بی‌نقص و پرمعنی، ‌ که آلیسون بفهمد با اینکه او سه سال کوچک‌تر از اوست و قد کوتاهی دارد، اما چقدر آدم بزرگ و فهمیده‌ای است. جرجی گفت: «سلام. »
آرام
در واقع هیچ فرقی نمی‌کنه که تو توی زندگیت چقدر امید داری یا نگرانی، چون آینده همیشه آدم رو غافلگیر می‌کنه.
به رنگ لیمو :)
هیچ فرقی نمی‌کنه که تو توی زندگیت چقدر امید داری یا نگرانی، چون آینده همیشه آدم رو غافلگیر می‌کنه.
yara.
شاید حتی اگر بهترین نوازنده‌ی ویولون هم بودی، مثل حالا خوشبخت نبودی. بنابراین درسته، قبل از تولدت من و پدرت یه آرزوهایی داشتیم، ‌ ولی حالا امیدها و آرزوهامون بزرگ‌تر و عظیم‌تره و اون اینه که تو درست همون کسی بشی که خودت دوست داری باشی. »
بلاتریکس لسترنج
درسته، قبل از تولدت من و پدرت یه آرزوهایی داشتیم، ‌ ولی حالا امیدها و آرزوهامون بزرگ‌تر و عظیم‌تره و اون اینه که تو درست همون کسی بشی که خودت دوست داری باشی. »
raha
«تنها چیزی که می‌دونم اینه که، باید صبر کنیم ببینیم که چی می‌شه. این رو تو به ما یاد دادی جرجی. اینکه ما هیچ‌وقت نمی‌تونیم از قبل بفهمیم که بعداً چی می‌شه. و با خوشحالی باید منتظر اتفاق‌های غیرمنتظره‌ی بعدی باشیم. »
narges
هیچ فرقی نمی‌کنه که تو توی زندگیت چقدر امید داری یا نگرانی، چون آینده همیشه آدم رو غافلگیر می‌کنه.
Ana
در واقع هیچ فرقی نمی‌کنه که تو توی زندگیت چقدر امید داری یا نگرانی، چون آینده همیشه آدم رو غافلگیر می‌کنه.
narges
جرجی به چین‌های شلوارش خیره شده بود و دوباره پرسید: «حالا فکر می‌کنین که این بچه بعداً ویولون می‌زنه؟ » پدرش ابرویش را بالا برد و گفت: «تنها چیزی که می‌دونم اینه که، باید صبر کنیم ببینیم که چی می‌شه. این رو تو به ما یاد دادی جرجی. اینکه ما هیچ‌وقت نمی‌تونیم از قبل بفهمیم که بعداً چی می‌شه. و با خوشحالی باید منتظر اتفاق‌های غیرمنتظره‌ی بعدی باشیم.
بلاتریکس لسترنج

حجم

۱۹۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۱۹۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
تومان