دانلود و خرید کتاب الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟ بانی بادر ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟ اثر بانی بادر

کتاب الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟

معرفی کتاب الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟

کتاب الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟ نوشته بانی بادر است که با ترجمه ابوالفظل طاهریان ریزی منتشر شده است. کتاب  الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟ به زندگی  الکساندر گراهام بل یکی از بزرگترین مخترعان جهان می‌پردازد.

 درباره کتاب الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟

در ۳ مارس ۱۸۴۷، در ادینبورگ، اسکاتلند، یک پسر بچه در خانواده بل متولد شد. او را هم پدربزرگ و هم پدرش الکساندر نامیدند. پدربزرگ بل در لندن زندگی می‌کرد و معلم بود. او به جوانان مبتلا به مشکلات گفتاری مانند لکنت زبان کمک می‌کرد. پدربزرگ بل نحوه شکل‌گیری کلمات گفتاری را مطالعه می‌کرد. او فهمید که ریه‌ها و تارهای صوتی برای سخن گفتن چقدر مهم هستند. او همچنین نحوه حرکت لب‌ها و صورت را بررسی کرد.

پدر الکساندر، ملویل نامیده می‌شد، او سخنوری می‌کرد. از لحظه تولد الکساندر، انتظار می‌رفت که او نیز قدم‌های پدران خود را دنبال کند.

اما آنچه الک کوچک را علاقه‌مند می‌کرد، همانطور که خانواده‌اش او را صدا می‌زدند، کشف بود. این پسر بچه، با صورتی رنگ‌پریده، چشمانی قهوه‌ای و موهای پرپشت و تیره، عاشق پرسه زدن در حومه اسکاتلند به همراه برادرانش، ملی و تد بود. الک انواع گیاهان، سنگ‌ها و اسکلت‌های حیوانات را جمع‌آوری می‌کرد.

یک روز تابستانی در سال ۱۸۵۰، خانواده بل به پیک‌نیک رفتند. الک جوان برای کاوش سرگردان شد. یک مزرعه گندم مجاور توجه او را جلب کرد. داخل گندم‌زار رفت و نشست. چشمانش را بست و فکر کرد آیا می‌تواند رشد گندم‌ها را بشنود. گوش‌هایش را تیز کرد و گوش داد؛ اما او چیزی نشنید. 

برای خواندن ادامه سرگذشت الکساندر گراهام بل با ما همراه شوید.

 خواندن کتاب الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه نوجوانان علاقه‌مند به شناخت شخصیت‌های معروف و تاثیرگذار جهان مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب الکساندر گراهام بل چه کسی بود؟

الکساندر گراهام بل یک مرد شلوغ بود. در تابستان ۱۸۷۴، او برای استراحت به برانتفورد رفت. خوب، او واقعاً اینقدر آرام نگرفت! اکنون الک می‌خواست با دستگاهی به نام فوناتوگراف تجربیات جدید را داشته باشد.

در این دستگاه هنگامی که صدایی ایجاد می‌شد، یک خودکار یک الگوی موج‌دار را روی یک صفحه شیشه ترسیم می‌کرد. این نمایش‌دهنده امواجی است که یک صدا ایجاد می‌کند.

الک به این مسئله بسیار فکر کرد که اگر امواج صوتی بتوانند یک قلم را حرکت دهند، شاید آنها بتوانند چیزهای دیگر را نیز حرکت دهند، چیزهایی مانند دستگاهی که می‌تواند جریان الکتریکی تولید کند. شاید بتوان کلمات گفتاری را از طریق سیم تلگراف ارسال کرد و شخص دیگری در دور می‌توانست کلمات را بشنود!

گرچه او در آن زمان نمی‌دانست، ولی الک دچار یک طوفان فکری شده بود. این جرقه او را به اختراع اولین تلفن نزدیک‌تر می‌کرد.

آیا الک اصلاً به اختراع کردن، فکر کرده است؟ نه.

اما او همچنین به یک خانم شانزده ساله جوان از بوستون به نام مابل هوبارد علاقه‌مند شده بود. او از کودکی ناشنوا بود و یکی از دانشجویان الک بود. مابل می‌توانست لب‌خوانی کند، اما صحبت کردن او واضح نبود. والدین مابل، گرترود و گاردینر گرین هوبارد، امیدوار بودند که الک بتواند به او کمک کند.

نظرات کاربران

فاطمه
۱۴۰۱/۰۵/۱۰

عالی بود چنین مردان بزرگ با چنین روح بزرگی باعث بهبود وضع دنیا و مردم میشن درود به شرفشون

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان