دانلود و خرید کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است اثر سیدمجید حسینی

کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است

معرفی کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است

کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است نوشتهٔ سیدمجید حسینی است و انتشارات حکمت و عرفان آن را منتشر کرده است. این کتاب توصیهٔ روان‌شناسان دربارهٔ اعتیاد را دربر می‌گیرد.

درباره کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است

پدیدهٔ شوم اعتیاد، سال‌هاست که برخی از هموطنان، به‌ویژه نوجوانان و جوانان را گرفتار خود کرده. ابعاد پیچیده این رویداد و لایه‌های تأثیرگذار آن در سطوح مختلف فردی و اجتماعی، اهمیت بازخوانی آن را دوچندان می‌کند. یکی از این سطوح مهم، بررسی ابعاد فرهنگی است که در نوع خود از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ چراکه نقش فرهنگ به عنوان یک معیار قابل‌توجه در دوری از این پدیده، بسیار پررنگ است. در این میان روایت و خوانش افرادی که در این مسیر گرفتار شده و مشکلات آن را لمس و درک کرده‌اند، به‌تنهایی می‌تواند درس‌ها و عبرت‌های قابل‌تأملی برای دیگران و کسانی که ممکن است در این مسیر لغزنده و ناهموار قرار گیرند، داشته باشد.

کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است بر آن است تا با تولید محتوای واقعی و بهره‌مندی از داستان‌های مستند به روایت تلخ این گرفتاری پرداخته، به راه‌های برون‌رفت از آن اشاره کند و چراغی روشن‌گر در این میان بیفروزد.

بی‌تردید، مستند بودن روایت‌های مختلف از این پدیدهٔ شوم، تأثیر شگرفی بر مخاطبان خواهد داشت و هشداری برای خانواده‌ها و خصوصاً نوجوانان و جوانان در این مسیرِ سخت و گاه بی‌بازگشت خواهد بود.

خواندن کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به والدین، جوانان و مربیان پرورشی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است

«وقتی با کسی که نگرانش هستید، صحبت می‌کنید، به هیچ وجه نباید عصبانی، خشمگین یا عجول باشید یا او را قضاوت کنید. در غیر این صورت او در لاک دفاعی‌اش فرو رفته و از شما فراری خواهد شد. مهربان، دلسوز و همدل باشید و حتی اگر وجودتان مملو از خشم، نفرت و ناراحتی است، سعی کنید شرایطش را درک کنید.

هدفتان از این گفتگوی حساس باید این باشد که بیمار را ترغیب کنید تا فکری به حال زندگی‌اش کند و خود را از چنگال این بیماری نجات دهد. مسلماً نمی‌خواهید که با او وارد بحث و گفتگویی بی‌حاصل شوید. پس از او سؤالاتی بپرسید که باعث شود به شما نزدیک‌تر شود، نگرانی‌هایتان را درک کند و به شروع درمان تشویق شود.

در ادامه سؤالات مهمی را مطرح می‌کنیم که باید از عضو خانواده یا دوست عزیز دچار اعتیاد بپرسید:

۱. می‌دونی آدمایی که دوستت‌دارن، نگران سلامتی و خوشبختی‌ات هستن؟

به فرد عزیزی که دوستش دارید و دچار مشکل اعتیاد شده است، بگویید که روی‌آوردنش به مصرف مواد مخدر باعث شده تا به شدت نگرانش شوید. این سؤال و نیز بحث متعاقب آن را به روشی ادامه دهید تا به او بفهمانید، افراد بسیاری دوستش دارند و به او اهمیت می‌دهند.

اگر احساسات‌تان را با لحنی دلسوزانه و به دور از تحقیر و سرزنش بیان کنید، موفق می‌شوید تا ارتباط صمیمانه‌تری را برقرار کنید، که در نهایت راهگشا شود و آرامش و سلامتی را به زندگی او و خودتان بازگرداند.

۲. متوجه هستی که چقدر دچار مشکل شده‌ای؟

توپ را به زمین فرد مشکوک به اعتیاد بیندازید و از او بپرسید که چه نظری درباره سوءمصرف مواد مخدر یا الکل و مشکلات ناشی از آن دارد. به این ترتیب پی می‌برید که او تا چه حد از مشکل اعتیادش آگاهی دارد. با توجه به این اطلاعات متوجه می‌شوید که برای ترغیب او به شروع درمان، تا چه حد به مداخله شما نیاز است.

۳. تا به حال سعی کردی مصرف مواد مخدر رو ترک کنی؟

فکر نکنید که چون فرد مورد علاقه‌تان هنوز در حال مصرف مواد مخدر است، تا به حال هیچ وقت برای ترک اعتیاد تلاش نکرده است. بسیاری از بیماران معتاد به مواد مخدر چندین بار برای ترک اعتیاد تلاش می‌کنند، اما به تنهایی موفق نمی‌شوند. با پرسیدن این سؤال به هم نزدیکتر می‌شوید و فرصت پیدا می‌کنید که اگر او عزمش را برای ترک اعتیاد جزم کرده، از او حمایت کنید.

۴. تا به حال به کمک گرفتن از بقیه فکر کردی؟

وقتی از فرد مورد علاقه‌تان سؤال می‌کنید این سوال را می‌پرسید، در واقع به او می‌فهمانید که برایش احترام قائل هستید و موقعیتش را درک می‌کنید. با پرسیدن این سؤال، فارغ از جوابی که می‌شنوید، به او ثابت می‌کنید که می‌تواند روی تشویق و حمایت‌تان برای شروع سفر پایان‌دادن به اعتیاد حساب کند.

۵. چطور می‌تونم بهت کمک کنم؟

گاهی اوقات تنها کاری که باید برای نزدیک‌شدن به فرد مشکوک به اعتیاد و یا خارج‌کردن او از لاک دفاعی‌اش انجام دهید، این است که صادقانه از او بپرسید که چطور می‌توانید به او کمک کنید. بسیاری از بیماران معتاد به مواد مخدر احساس می‌کنند، که اگر به مشکل‌شان اعتراف کنند، هیچ کسی در دنیا نیست که به دادشان برسد یا دست‌شان را بگیرد. اگر این فکر ناخوشایند را از ذهن فرد مورد علاقه‌تان پاک کنید، او برای پذیرش درمان آماده‌تر می‌شود و دست کمکی را که به سمتش دراز کرده‌اید، با رغبت بیشتری می‌گیرد.»




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۵ صفحه

حجم

۳۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۵ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان