دانلود و خرید کتاب مارتین لوتر کینگ چه کسی بود؟ بونی بادر ترجمه سمانه فلاح
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مارتین لوتر کینگ چه کسی بود؟ اثر بونی بادر

کتاب مارتین لوتر کینگ چه کسی بود؟

معرفی کتاب مارتین لوتر کینگ چه کسی بود؟

کتاب مارتین لوتر کینگ چه کسی بود؟ نوشته بونی بادر است که با ترجمه سمانه فلاح منتشر شده است. این کتاب به زندگی یکی از بزرگترین مردان آزادی‌خواه و برابری‌خواه تاریخ یعنی مارتین لوتر کینگ می‌پردازد.

درباره کتاب مارتین لوتر کینگ چه کسی بود؟

مارتین لوتر کینگ جونیور متولد ۱۵ ژانویه ۱۹۲۹ – ۴ آوریل ۱۹۶۸ رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار بود. او در ۴ آوریل ۱۹۶۸ ترور شد. این کتاب به زندگی مردی می‌پردازد که جوان‌ترین برنده جایزه صلح نوبل در زمان خودش بود و برای برابری سیاهپوستان بسیار تلاش کرد. مارتین لوتر کینگ در سال ۱۹۶۳ به‌عنوان مرد سال ازسوی مجله تایم برگزیده شد. 

خواندن کتاب مارتین لوتر کینگ چه کسی بود؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگینامه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مارتین لوتر کینگ چه کسی بود؟

در پانزدهم ژانویه سال ۱۹۲۹ پسر بچه‌ای در شهر آتلانتا، جورجیا به دنیا آمد. پزشکان اظهار داشتند که او بی‌نظیر و یا حتی نابغه است. والدین او از شنیدن این گفته‌ها بسیار خوشحال و دلگرم شدند و او را مایکل (که نام پدرش هم مایکل بود) نامیدند. زمانی که مایکل کوچک پنج ساله شد، پدرش تصمیم گرفت نام خود و فرزندش را از مایکل به مارتین تغییر دهد. بدین ترتیب مایکل برای همیشه (همانند پدرش) مارتین نام گرفت و همگان او را به مارتین لوتر کینگ. جی آر می‌شناختند.

مارتین جوان زندگی بسیار شادی داشت و از داشتن خواهری که از خودش بزرگتر بود و همه او را کریس صدا می‌زدند شادمان بود. او برادر کوچکتری هم داشت که آلفرد دانیل نام داشت. خانواده کینگ در خانه‌ای بزرگ در خیابان آبرن در آتلانتا زندگی می‌کردند و محله بسیار آرام و ساکتی داشتند. در آن منطقه اهالی سطح زندگی تقریباً متوسطی داشتند و خانواده‌ها نه خیلی ثروتمند بودند و نه خیلی فقیر.

اما در خانواده کینگ عشق و محبت هر لحظه موج می‌زد. او هرگز به خاطر نمی‌آورد که روزی پدر و مادرش با یکدیگر دعوا و مرافعه‌ای داشته باشند. مادر مارتین آلبرتا ویلیام کینگ، خانمی بسیار بامحبت و شوخ و خوش‌صحبت بود. پدرش هم یکی از روحانیان و کشیشان بسیار معروف بود و همه او را به طور کامل می‌شناختند. پس از اتمام دبیرستان مادر مارتین تصمیم گرفت به دانشگاه برود اما متوجه بود که زنان سیاهپوست هرگز وارد دانشگاه نمی‌شوند و از آنجایی که شخصیت بسیار گرم و خلق و خوی صمیمی داشت، مارتین با او بسیار راحت و بی‌دغدغه صحبت می‌کرد و هیچ مسئله‌ای را از او پنهان نگه نمی‌داشت. 

پدر مارتین یا همان مارتین اس. آر از جهات مختلف شخصیت و مقام بالایی داشت. او حدود ۱۰۰ کیلو وزن داشت و سرشار از اعتماد به نفس بود.

مارتین لوتر کینگ. جی آر یا همان مارتین پسر، پدرش را از این جهات بسیار پسندیده می‌دید و دوست می‌داشت اما خانواده پدری‌اش، خانواده‌ای بسیار فقیر و نیازمند بودند و در یک اتاقک بسیار کوچک زندگی می‌کردند که آن را حتی با چند نفر دیگر نیز شریک بودند. بدین معنا که آنها صاحب همان اتاقک کوچک هم نبودند و فقط حق استفاده مشترک با چند نفر دیگر را داشتند. پدر بزرگ مارتین کشاورز بود اما صاحب زمین‌های زراعی خود نیز نبود و به عنوان رعیت روی زمین‌های زراعی زمین‌داران کشاورزی می‌کرد و فقط به اندازه مخارج روزانه خوراک و سیر شدن خانواده از محصول زمین سهم داشت. به همین خاطر بود که مارتین اس. آر پدر مارتین جی. آر در تلاش بود تا سخت درس بخواند و وارد دانشگاه شود. پس از اتمام دانشگاه او به عنوان کشیش و روحانی کلیسای ابنزر باپتیست در آتلانتا انتخاب شد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
همه مردم جهان این حق را دارند که از قوانین نامنصفانه و ناعادلانه سرپیچی کنند و هیچ الزامی برای اطاعت از قوانین ناعادلانه در هیچ جای جهان وجود ندارد.
محمد رواقی
آنها معنای آزادی را فهمیده بودند و برای رسیدن به آن تلاش می‌کردند.
esrafil aslani
مارتین با خود گفت اگر شهردار قدرت همکاری ندارد پس باید راه خود را ادامه دهم. او با رهبران انجمن مسیحیان جنوبی تصمیم گرفت تا به سمت واشنگتن دی. سی. پیاده‌روی برگزار کند. در فصل بهار سال ۱۹۶۸ دولت تصمیم گرفت حمایت از اقشار کم درآمد سیاهپوست را در دستور کار خود قرار دهد. قبل از برگزاری آن پیاده‌روی بزرگ مارتین به ممفیس، تنسی رفت. کارگران گاراژها نیز اعتصاب کرده بودند و مارتین تصمیم گرفت برای افزایش حقوق آنها نیز کاری انجام دهد. در ۲۸ مارس سال ۱۹۶۸ مارتین و معترضان در خیابان‌های ممفیس به راه افتادند. اگرچه خشونتی وجود نداشت اما نوجوانان و جوانان شیشه مغازه‌ها و فروشگاه‌ها را شکستند و همه چیز را دزدیدند. بنابراین شورش و جنجال بزرگی به راه افتاد. جوانان مقابل مارتین هم ایستاده بودند و به توصیه‌های او نیز گوش نمی‌دادند. مارتین به خانه‌اش در آتلانتا برگشت و دوباره سوم آوریل به ممفیس برگشت. مردم مارتین را تهدید می‌کردند که او را خواهند کشت اما مارتین از چیزی نمی‌ترسید و امیدوار بود که به نفع سیاهپوستان و همچنین کارگران گاراژ به شورش‌ها خاتمه دهد.
esrafil aslani

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان