دانلود و خرید کتاب راهکارهای تقویت حافظه در ۳۰ روز جینی گراهام اسکات ترجمه زهرا ترازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهکارهای تقویت حافظه در ۳۰ روز اثر جینی گراهام اسکات

کتاب راهکارهای تقویت حافظه در ۳۰ روز

معرفی کتاب راهکارهای تقویت حافظه در ۳۰ روز

کتاب راهکارهای تقویت حافظه در ۳۰ روز نوشته جینی گراهام اسکات است که با ترجمه زهرا ترازی منتشر شده است. کتاب راهکارهای تقویت حافظه در ۳۰ روز به شما کمک می‌کند بتوانید حافظه خودتان را در مدت کوتاهی به شکلی چشم‌گیر تقویت کنید.

درباره کتاب راهکارهای تقویت حافظه در ۳۰ روز

این کتاب برای کمک به کسانی نوشته  شده که خواهان بهبود حافظه‌شان هستند. در کنار ارائه آخرین یافته‌های پژوهشگران و روانشناسان از مغز و هشیاری و اینکه چه چیزی در بهبود حافظه مؤثر است، نویسنده نیز راه‌کارها و تمرین‌های متداول و گوناگونی را بازگو کرده‌ است که شامل بازی‌های حافظه و راهکارهای تصویرسازی ذهنی می‌شوند. از‌این‌رو، راه‌کارهای موجود در این کتاب، راه مناسبی برای تمرین و ارتقای حافظه هستند. به‌طورکلی، زمانی که شما تصویرسازی ذهنی می‌کنید، یا زمانی که برخی چیزها برایتان اهمیت زیادی دارد، یا زمانی که از چندین حس برای رمزگردانی تجربه در یک مکانی که برای بار اول به آنجا مراجعه کرده‌اید استفاده می‌کنید، یا زمانی که تلاشی برای یادآوری کلمات نوشته شده روی یک صفحه یا مجموعه‌ای از لغات گفته شده نمی‌کنید، شما بیشترین یادآوری را خواهید داشت.

در حین اینکه شما در برخی از فصو‌ل با راه‌های اساسی جهت آماده نگه داشتن ذهن و بدتان مواجه می‌شوید، با راه‌کارهایی نیز آشنا می‌شوید که می‌توانید آن‌ها را روزانه برای بهبود حافظه‌تان به کار بگیرید. بعلاوه، من برای این که شما حافظه راه‌اندازی داشته باشید، یا بتوانید آنچه را که مجبور به یادسپاری‌اش هستید کاهش دهید، یا بتوانید روی یادآوری چیزهایی که برایتان اهمیت زیادی دارد تمرکز کنید، راهکارهای مؤثری را مطرح کرده‌ام. برای مثال، اگر شما در یک جلسه، ۲۰ تکلیف برای نگهداری در ذهن دارید، ممکن است بسیار احساس خستگی کنید، حال اگر شما این تکلیف را با اولویت‌بندی یا گروه‌بندی، و نوشتن آنها به زیر هم به صورت طبقه‌بندی شده سازمان‌دهی کنید، می‌توانید یک سازمان بسیار کنترل‌پذیر از فعالیت‌های یادسپاری داشته باشید. همچنین، تهیه یک دفتر خاطره به شما در طی فرایند یادگیری و رسیدن به پیشرفت کمک خواهد کرد و توجه شما را به سوی آنچه فراموش کرده‌اید جلب می‌کند.

خواندن کتاب راهکارهای تقویت حافظه در ۳۰ روز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید حافظه‌تان را تقویت کنید همین حالا خواندن این کتاب را شروع کنید.

بخشی از کتاب راهکارهای تقویت حافظه در ۳۰ روز

جدیدترین پژوهش‌ها در مورد حافظه

بر طبق نشر روانشناسان شناختی، مطالعه در مورد فعالیت‌های ذهنی از جمله حافظه، به طور جدی در سال ۱۹۵۶ آغاز شد. بنابراین، بنیاد پژوهش‌های نوین در مورد حافظه به ۵۰ سال قبل بر می‌گردد. مارگارت متلین، یکی از روانشناسان شناختی در سال ۱۹۸۳ در مقدمه کتاب خود که شش بار تجدید چاپ شده است، بیان کرده که پژوهش درباره حافظه انسان از اواخر سال ۱۹۵۰ آغاز شده است.

تاکنون روانشناسان چندین بار سازمان حافظه و اهداف الگوهای حافظه را مورد بررسی قرار داده‌اند. آنان متوجه شدند که اطلاعات موجود در حافظه که قبلاً توسط افراد شناخته یا تجربه شده است، به طور فراوانی تغییر پیدا می‌کند. کشف این روانشناسان، یکی از اصول تازه‌ای است که می‌تواند در بهبود حافظه شما به کار رود. برای مثال، اگر شما اطلاعات کنونی حافظه‌تان را با برخی چیزهایی که قبلاً تجربه کرده‌اید یا شناخته‌اید پیوند بزنید، بیشترین یادآوری را خواهید داشت. 

در سال ۱۹۶۸ روانشناسانی که درباره حافظه مطالعه می‌کردند از جمله ریچارد اتکینسون و ریچارد شیفرین، الگوی فرایند اطلاعات را بسط دادند که بعدها به الگوی "اتکینسون – شیفرین" معروف شد. این در حالی بود که برخی از برنامه‌های اولیه بهبود حافظه نیز بر پایه این الگو قرار گرفت. در الگوی اتکینسون – شیفرین، حافظه به عنوان یک مجموعه‌ای از گام‌های متمایز مورد بررسی قرار می‌گیرد. یعنی اطلاعات از یک حافظه به حافظه دیگر می‌رود و در آنجا اندوزش می‌شود. در این الگوی پیشنهادی، درون داد برونی به حافظه حسی وارد می‌شود. اطلاعات در حافظه حسی تنها برای ۲ ثانیه ذخیره می‌شوند و سپس به سرعت ناپدید می‌شوند، مگر اینکه به حافظه دیگری انتقال داده شوند. حافظه بعدی، حافظه کوتاه مدت است (که معمولاً "حافظه کاری" نیز نامیده می‌شود). در حافظه کوتاه مدت تصویر ذهنی تنها برای مدت بسیار کوتاهی باقی می‌ماند و به تدریج اما خیلی سریع (حدود ۱۰ الی ۱۲ ثانیه) از بین می‌رود. بهترین راه برای نگهداری اطلاعات در حافظه، تکرار آن است. هر اندازه اطلاعات بیشتر تکرار شود به همان اندازه بر امکان یادآوری آن افزوده می‌شود. عدم تکرار، حافظه کوتاه مدت را مختل می‌سازد. در حافظه کوتاه مدت اطلاعات جدید جای اطلاعات قدیم را می‌گیرند. 

نظرات کاربران

شرافت
۱۴۰۲/۱۰/۲۴

زود نرفته اصل مطب خیلی حاشیه رفته که این مطالب بسیار خسته کننده هستند

کاربر 7767741
۱۴۰۲/۱۱/۰۱

بسیار مفید وارزشمند

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

حجم

۴۰۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان