دانلود و خرید کتاب ویتامین حافظه محمد غبیشاوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ویتامین حافظه اثر محمد غبیشاوی

کتاب ویتامین حافظه

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ویتامین حافظه

ویتامین حافظه کتابی از محمد غبیشاوی، مدرس دوره‌های روش‌های صحیح مطالعه و تندخوانی، همچنین دوره‌های انگیزشی و موفقیت‌های فردی است که درباره روش‌های تقویت و به‌کارگیری صحیح حافظه سخن می‌گوید.

 درباره کتاب ویتامین حافظه

مغز ما یکی از مهم‌ترین این داده‌ها و ابزار است. وقتی مطالعه می‌کنیم، در حال استفاده از این ابزار هستیم. وقتی قرار است سخنرانی کنیم، باز هم در حال استفاده از مغزمان هستیم. زمانی که تدریس می‌کنیم و در حال ارائه دانش خود هستیم، باز هم ذهن ما درگیر است. هنگام تصمیم‌گیری، نوشتن، طراحی و بسیاری کارهای دیگر باز هم مغز و اصطلاحا ذهن ما مشغول کار است.

بنابراین یکی از مهم‌ترین نکاتی که همواره باید به آن توجه داشته باشیم، حفاظت از سلامت ذهن و تقویت حافظه و تمرکز است که مستقیما در افزایش راندمان و کارایی مغز ما تأثیر دارد. برای رسیدن به این هدف، باید در این زمینه آگاهی خود را افزایش دهیم. کتابی که در دست دارید، این آگاهی را برای شما ایجاد می‌کند؛ اما آگاهی به‌تنهایی کافی نیست، بلکه هر روز باید کارها و تمریناتی در این زمینه انجام داد. همچنین لازم است تغییراتی را در سبک زندگی خود ایجاد کنیم.

کتاب ویتامین حافظه نوشته محمد غبیشاوی در شش فصل و با زبانی ساده این آگاهی نظری و عملی را در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین می‌توانید آموختن و اجرای این موارد را از همین حالا آغاز کنید.

 خواندن کتاب ویتامین حافظه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر دوست دارید با راه‌های تثویت ذهن و حافظه آشنا شوید و ظرفیت‌های گسترده ذهن خود را بیشتر بشناسید این کتاب برای شما است.

بخشی از کتاب ویتامین حافظه

داشتن عقاید و افکار زیر باعث می‌شود نیمکره چپ قوی‌ای نداشته باشیم؛ پس خوب دقت کنید و تمریناتی را که به شما داده می‌شود، انجام دهید. یکی از افکاری که بعضی از افراد دارند، این است که فکر می‌کنند داشتن نظم یعنی محدودشدن و اگر به آنها بگویی چرا منظم نیستی؟ آنها می‌گویند می‌خواهیم آزاد و راحت باشیم؛ اما در واقع نظم و انضباط همان آزادی است و بی‌نظمی باعث ایجاد محدودیت می‌شود؛ پس سعی کنید آدم منظمی باشید و این دید را نداشته باشید که نظم من را اذیت می‌کند و برای من قالب می‌گذارد؛ برعکس نظم باعث می‌شود شما طبق برنامه رو به جلو حرکت کنید و با تمرکز بیشتری کارهایتان را انجام دهید، ولی بی‌نظمی همیشه به ضرر شما خواهد شد؛ پس خیلی از نیمکره‌راست‌ها فکر می‌کنند منظم‌بودن به آنها ضربه می‌زند و جلوی حرکت آنها را می‌گیرد و این دیدگاه باعث می‌شود نیمکره چپ آنها ضعیف باقی بماند و در نهایت عدم تعادل در مغز ایجاد می‌کند و باعث می‌شود به موفقیت بزرگی دست پیدا نکنند. معمولا آدم بی‌نظمی را نمی‌بینیم که موفقیت زیادی کسب کرده باشد. بنابراین حتما باید نیمکره راست که محل تخیل و رؤیاها و تجسم با نیمکره چپ که محل نظم و انضباط دسته‌بندی است، باهم تلفیق شوند تا بتوان نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کرد.

بعضی از آدم‌ها این باور را دارند که ریاضی، درس خسته‌کننده‌ای است و من از ریاضی بدم می‌آید و از تجزیه و تحلیل خسته‌ام و از آنها فرار می‌کنند. این امر باعث می‌شود نیمکره چپ آنها ضعیف شود؛ پس باید این را بدانید که ریاضی درس فوق‌العاده‌ای است و به قول اینشتین خداوند جهان را با ریاضیات آفریده و داستان جهان را با ریاضیات نوشته است؛ پس سعی کنید ریاضی را دوست داشته باشید و تمرینات ریاضی را انجام دهید. هرچقدر علم پیشرفت کرد، اعداد و ارقام به‌دست‌آمده از دنیا و جهان عالم واقعا ثابت کردند جهان بر اساس یک نظم عددی آفریده شده است و حتی قرآن کریم را می‌توان با کمک اعداد و ارقام ثابت کرد. پس برای داشتن نیمکره چپ قوی، سعی کنید تمرینات ریاضی انجام دهید که برای این کار بهتر است یک جدول که دارای حداقل سه ستون و هر ستون ۱۵ ردیف باشد ترسیم کنید و در هر ردیف یک عملیات ریاضی بنویسید.

این تمرین باعث می‌شود نیمکره چپ فعال و فعال‌تری داشته باشید.

همچنین سعی کنید برای انجام کاری به جزئیات آن هم توجه کنید و این فکر را نداشته باشید که توجه به جزئیات، وقت‌تلف‌کردن است؛ بلکه برعکس توجه به جزئیات می‌تواند در انتخاب راه و مسیر به شما کمک کند؛ پس در زندگی هم باید به جزئیات و هم به کلیات توجه داشته باشید و هر دو آنها مهم هستند؛ یعنی هم دید کلی نسبت به دنیا داشته باشیم، مثل افرادی که نیمکره راست قوی دارند و هم دید جزئی به دنیا داشته باشیم، مثل کسانی که نیمکره چپ قوی دارند. این دو تا باید باهم تلفیق شوند.


نظرات کاربران

کاربر ۲۸۶۷۵۰۳
۱۴۰۰/۰۶/۰۸

کتاب خوبیه.

hamed shahi
۱۴۰۰/۱۱/۱۷

به نظرم مطالبی که نوشتن رو مثل اینکه از یه سخنرانی شنیدن و یه کلاسی شرکت کردن گفتن. و ایشونم چکیده برداشته گفته بزار بیام یه کتاب بنویسم پول در بیارم بسیار مبتدی هست این کتاب. و مطالبش کاملا تکراری.

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
همه ما روزانه از تمام قسمت‌های مغز استفاده می‌کنیم؛ یعنی احتمالا از صد درصد مغزمان استفاده می‌کنیم، ولی از تمام توانایی‌های آن نه! اگر مغز را مانند ماشین در نظر بگیریم، موقعی که ماشین روشن می‌شود، حرکت می‌کند. معمولا تمام قسمت‌های ماشین در حال فعالیت هستند، ولی نه با تمام توانایی‌های آن تجهیزات؛ یعنی می‌توان با سرعت ۱۰ یا ۲۰ کیلومتر حرکت کنیم و می‌توانیم با سرعت ۱۶۰ یا بالاتر هم حرکت کنیم. بنابراین مغز هم به این حالت است؛ می‌توان از حداقل کارکرد آن استفاده کنیم یا می‌توانیم با حداکثر توانایی از آن استفاده کنیم؛ پس هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید من حدود ۱۰ سال یا بیشتر از فلان قسمت مغزم استفاده نکرده‌ام، ولی می‌توان گفت من از توانایی مغزم به‌درستی استفاده نمی‌کنم.
محمدمهدی
حتما باید نیمکره راست که محل تخیل و رؤیاها و تجسم با نیمکره چپ که محل نظم و انضباط دسته‌بندی است، باهم تلفیق شوند تا بتوان نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کرد.
احسان رضاپور
آقای برایان تریسی نویسنده کتاب پرفروش «قورباغه را قورت بده» علی‌رغم اینکه چند بار دچار بیماری سرطان شد، ولی توانست از طریق مغز و ذهن خود آن بیماری را از بین ببرد؛ برعکس افرادی هم هستند که ذهن و مغز آنها باعث ایجاد بیماری می‌شود یا بیماری را به خودشان منتقل می‌کنند.
محمدمهدی
نقاشی‌کردن و طراحی‌کردن یکی از راه‌های مهم برای فعال‌ترکردن نیمکره راست مغز است. اگر شما از نقاشی و طراحی‌کردن می‌ترسید یا فکر می‌کنید توانایی انجام این کار را ندارید، نیمکره راست ضعیفی دارید.
احسان رضاپور
نیمکره چپ هم جایگاه ریاضی و انجام عملیات و معادلات و محاسبات است و نیمکره نظم و انضباط است؛ به همین دلیل افرادی که منظم هستند، معمولا نیمکره چپ قوی‌تری دارند. این افراد معمولا محل کار و اتاق استراحت آنان خیلی مرتب و منظم است و همه چیز طبقه‌بندی و دسته‌بندی است و اصولا افرادی که نیمکره چپ قوی دارند، اهل منطق و بسیار اهل تحلیل هستند و قبل از انجام هر کاری، زیاد تحقیق و بررسی می‌کنند و خیلی هم تجزیه و تحلیل می‌کنند. این افراد معمولا با تنوع مخالف هستند و ساختارمندند و سعی می‌کنند ساختار و نظم موجود را زیاد تغییر ندهند.
احسان رضاپور
نیمکره راست: این نیمکره وظیفه هدایت سمت چپ بدن ما را دارد و شامل کارهای سمبلیک و تخیلی است؛ مثل خواب، رؤیاها، هنرها، شعر، موسیقی، تجسم و تصویرساختن. هنرمندان، وکیل‌ها و کسانی که قدرت تجسم و تصویرسازی بالایی دارند، نیمکره راست قوی خواهند داشت. نیمکره چپ: این نیمکره هدایت قسمت راست بدن را بر عهده دارد و شامل کارهای منطقی و استدلالی است؛ مانند ریاضی، اعداد، ارقام، تحلیل‌ها، مقایسه‌ها، سخن‌گفتن، راه‌رفتن و... . حافظه هم مربوط به هر دو نیمکره راست و چپ است و بستگی دارد چه چیزی را بخواهیم به حافظه بسپاریم. ریاضی‌دانان، حسابداران و کسانی که با اعداد و ارقام سروکار دارند، معمولا نیمکره چپ قوی‌تری دارند.
احسان رضاپور
مغز ما حدود دو درصد از وزن کل بدن ما را تشکیل می‌دهد؛ یعنی یک انسان با وزن صد کیلوگرم اندازه مغز او حدود دو کیلوگرم است، ولی همین ماهیچه کوچک و پرانرژی و پرکار بیش از ۲۰ درصد از کالری و انرژی بدن را صرف می‌کند. به همین دلیل مغز همیشه دنبال کارهایی است که نیاز به تلاش و فکرکردن ندارد؛ می‌دانید چرا؟ چون برای انجام کارهای جدید و چالشی نیاز به انرژی و سوخت‌وساز دارد و باید کالری بیشتری را صرف کند؛ به همین خاطر نمی‌خواهد زیاد انرژی مصرف کند و دنبال مصرف بهینه است و همیشه به ما پیشنهاد می‌دهد کارهای یکنواخت و روتین را انجام بدهیم و از انجام کارهای جدید معمولا فرار یا مقاومت می‌کند.
احسان رضاپور
اگر یک نیمکره قوی داشته باشیم، ممکن است آدم موفقی شویم، ولی اگر بتوانیم هم‌زمان از هر دو نیمکره مغز استفاده کنیم، نابغه خواهیم شد
احمد حیدری
همه ما روزانه از تمام قسمت‌های مغز استفاده می‌کنیم؛ یعنی احتمالا از صد درصد مغزمان استفاده می‌کنیم، ولی از تمام توانایی‌های آن نه!
احمد حیدری
عدم توانایی در به‌یادآوردن چیزی ممکن است مربوط به حافظه بد نباشد، بلکه ممکن است اطلاعات را به‌طور صحیح وارد حافظه نکرده باشیم؛ یعنی این اطلاعات به خاطر حواس‌پرتی یا گوش‌دادن نادرست اصلا وارد حافظه نشده است. خیلی از ما در شنیدن ضعیف هستیم؛ یعنی شنونده خوبی نیستیم. کسانی که شنونده ضعیفی هستند، معمولا نمی‌توانند تمرکز کنند و شانس کمی برای به‌خاطرآوردن مطالب چند هفته بعد را دارند.
احسان رضاپور

حجم

۸۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۸۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان