دانلود و خرید کتاب پنج قطعه اساسی از معمای زندگی جیم ران ترجمه حمیرا حسینی یگانه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پنج قطعه اساسی از معمای زندگی اثر جیم ران

کتاب پنج قطعه اساسی از معمای زندگی

معرفی کتاب پنج قطعه اساسی از معمای زندگی

کتاب پنج قطعه اساسی از معمای زندگی اثری از جیم ران (جیم روئن) با ترجمه حمیرا حسینی یگانه است. این کتاب که راهنمایی برای موفقیت فردی است، به ما کمک می‌کند تا با پنج اصل بنیادی آشنا شویم که ما را به سوی داشتن و ساختن یک زندگی خوب پیش ببرد.

درباره کتاب پنج قطعه اساسی از معمای زندگی

پنج قطعه اساسی از معمای زندگی اثری الهام‌بخش برای ساختن یک زندگی بهتر و داشتن آینده‌ای روشن‌تر است. جیم ران در این کتاب مخاطبانش را با اصولی اساسی آشنا می‌کند که زندگی را متحول می‌کند. قرار است با کمک این کتاب، از جایی که هستیم، برخیزیم و به جایی برسیم که لایق آن هستیم.

نویسنده معتقد است که هر کدام از ما با کمک فلسفه شخصی خود، نگرش‌هایمان را می‌سازیم و نگرش ما به دنیا، می‌تواند کیفیت زندگی ما را تعیین کند. چرا که ما بر اساس نگرشی که داریم، تلاش می‌کنیم. تلاش‌های ما در زندگی به نتیجه منجر می‌شوند اما ما چطور می‌توانیم تلاش‌هایمان را در مسیری قرار دهیم که همه قطعات پازل زندگی را در جای خودش قرار دهد؟ چگونه می‌توانیم کیفیت زندگی خود را بالا ببریم؟ 

پاسخ در این کتاب نهفته است. در این کتاب پنج اصل آشنا می‌شویم که قابلیت ایجاد تغییرات را در زندگی ما دارند. اصولی که در این کتاب معرفی می‌شوند، با راهکار همراه می‌شوند و این همراهی به نتیجه مورد نظر ما، منجر می‌شود. نباید فراموش کرد که این ما هستیم که نتیجه نهایی زندگیمان تعیین کنیم. حال می‌توانیم به تکرار اشتباهات گذشته بپردازیم یا می‌توانیم روش جدیدی را پیش بگیریم که با یک الگوی منظم روزانه همراه شود و نتیجه‌ای متفاوت از گذشته را رقم بزند.

کتاب پنج قطعه اساسی از معمای زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

پنج قطعه اساسی از معمای زندگی، اثری الهام‌بخش برای تمام کسانی است که در مسیر تغییر و تحول شخصی خود گام برمی‌دارند و دوست دارند به موفقیت و خوشبختی دست یابند.

درباره جیم ران (جیم روئن)

جیم ران (جیم روئن)، یکی از بزرگ‌ترین متفکرین عصر حاضر و استاد صدها نفر از مدیران اجرایی معتبرترین سازمان‌های آمریکا است که رشد فردی را از او می‌آموزند و از دانشش بهره می‌برند. او تلاشش را بر مبانی رفتار بشر متمرکز کرده است، چراکه اعتقاد دارد همین رفتار بشر، بیشترین تأثیر را بر پیشرفت فردی و کاری می‌گذارد. او با کمک سال‌ها تجربه، موفق شده است تا بینش‌های عمیق را در قالب کلمات ساده به مخاطبان ارائه کند و همین سادگی کلام او است که مخاطبان و طرفداران زیادی را از سراسر دنیا، گرد او آورده است.

جیم ران (جیم روئن) سمینارهای بسیاری را در اروپا، آسیا، استرالیا، آفریقا و همچنین در شهرهای مهم آمریکای شمالی برگزار می‌کند. او همچنین یکی از اعضای انجمن سخنرانان ملی آمریکاست و در سال ۱۹۸۵ جایزه CPAE را برای مهارت در اجرا و سخنرانی از آنِ خود کرد. علاوه بر این، در سال ۲۰۰۴ موفق به دریافت جایزه استاد تأثیرگذار انجمن سخنرانان ملی شد.

بخشی از کتاب پنج قطعه اساسی از معمای زندگی

زندگی همه ما بشدت تحت تأثیر دانسته‌های ماست و دانسته‌های ما تعیین کننده تصمیماتی است که ما در زندگی می‌گیریم. همانگونه که آموخته‌ها و معلوماتی که داریم برما تأثیر می‌گذارد، ما نیز تحت تأثیر احساسات خود هم هستیم. در حالی که فلسفه فکری ما با بخش منطقی زندگی یعنی اطلاعات و رفتارهای فکری ما در ارتباط است، نگرش ما نیز بر مسایل عاطفی که بر حیات ما تأثیر می‌گذارد تمرکز دارد. آنچه که ما می‌دانیم فلسفه ما را تعیین می‌کند و چگونگی احساساتمان، نگرش ما را شکل می‌دهد.

این طبیعت عاطفی ماست که روزانه بسیاری ازرفتارهای شغلی و شخصی ما را شکل می‌دهد. بخش عاطفی تجربیاتمان است که رفتارهای ما را تعیین می‌کند، اینکه ما چه احساسی نسبت به رویدادهای زندگیمان داریم قدرت فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند راهمان را مسدود کند یا الهام‌بخش انجام یک عمل فوری در زندگی روزانه‌مان باشد.

همانند افکار، عواطف نیز این قابلیت را دارند که ما را به سمت آینده‌ای خوب یا مصیبت بار سوق دهند. احساساتی که درباره دیگران، کارمان، خانه و دنیای اطرافمان داریم، نگرش ما را شکل می‌دهند. با یک نگرش درست، انسان‌ها می‌توانند کوه‌ها را جابجا کنند و با یک نگرش غلط آنها در مقابل یک دانه کوچک ماسه نیز آسیب‌پذیر خواهند بود.

داشتن یک نگرش درست، پیش‌زمینه لازم برای موفقیت و خوشبختی است. یک نگرش درست یکی از بنیان های زندگی خوب می‌باشد. برای همین است که ما باید به‌طور مستمر احساساتمان را نسبت به نقش‌هایمان در جهان و احتمالات دستیابی به رؤیاهایمان آزمایش کنیم. احساساتی که ما داریم برنگرشِ غالب ما تأثیر می‌گذارد. این نگرش غالب است که کیفیت زندگی ما را تعیین می‌کند. نگرش، یک عامل اصلی تعیین کننده در زندگی است. از آنجا که هر چیزی در زندگی بر دیگری تأثیر می‌گذارد. ما باید بر چیزهایی که ممکن است بر نگرش ما تأثیر منفی بگذارد دقت داشته باشیم.

گذشته

داشتن یک نگرش سالم و درست درباره گذشته می‌تواند تغییر مهمی در زندگی افراد ایجاد کند. یکی ازبهترین راه‌های رجوع به گذشته این است که به آن به چشم یک مدرسه نگاه کنیم نه به‌عنوان یک اسلحه. ما نباید خودمان را بخاطر اشتباهات، شکست‌ها و ناکامی‌ها سرزنش کنیم. رویدادهای گذشته، خوب یا بد بخشی از زندگی ماست. برای بعضی، گذشته یک آموزگار خشن است ولی ما باید اجازه دهیم این آموزگاربه ما آموزش دهد و ارزش تجربه‌اش را به زندگی ما بیاورد. خیلی آسان است که اجازه دهیم گذشته ما را درهم بشکند، اما مسأله مهم این است که ما اجازه دهیم گذشته ما را بسازد و بر ارزش ما بیفزاید.

بخشی از اعجاز آینده در گذشته ما نهفته است. اشتباهات گذشته، خطاهای گذشته و موفقیت‌های آن مجموعه تجربیاتی است که هم می‌تواند خدمتکار ما باشد و هم ارباب ما. برای همین است که جمع‌آوری درس‌های گذشته و سرمایه‌گذاری برآنها برای آینده اهمیت دارد. اگر ما نتوانیم چنین بازگشت خردمندانه‌ای به گذشته داشته باشیم نخواهیم توانست به‌طور قابل توجه‌ای آینده خود را تغییر دهیم. هر یک از ما در سال آینده در جایی خواهیم بود. ولی سؤالی که ما باید از خود بپرسیم این است که ما در کجا خواهیم بود؟

معرفی نویسنده
عکس جیم ران
جیم ران
آمریکایی | تولد ۱۹۳۰ - درگذشت ۲۰۰۹

امانوئل جیمز ران که با نام کوتاه و مستعار جیم ران شناخته می‌شود، در ۱۷ سپتامبر ۱۹۳۰ در واشنگتن آمریکا به دنیا آمد. خانواده‌ی او کشاورز بودند و تنها دارایی‌شان یک زمین کشاورزی بود. او در زمانه‌ای زندگی می‌کرد که هر فرزندی در بهترین حالت آینده‌ای شبیه به پدرش می‌داشت و تنها گزینه‌ای که برای او وجود داشت این بود که پا جای پای پدر خودش بگذارد. بنابراین تنها پیش‌بینی که درمورد جیم وجود نداشت این بود که در سی سالگی یک میلیونر و یک آموزگار مشهور شود!

نظرات کاربران

Ahmadreza
۱۴۰۱/۰۳/۱۸

ترجمه عالیه. من چندتا از نسخه نمونه ترجمه های دیگه رو خوندن. اصلا افتضاح بود ولی این کتاب خیلی خیلی خوب ترجمه کرده بود. و قیمتش هم مناسب بود حتی اون ترجمه های خیلی ضعیف از این کتاب بیشتر بود

- بیشتر
علی
۱۴۰۳/۰۱/۰۱

با سلام و وقت بخیر کتاب موجود از ترجمه و نگارش روان و قابل فهمی برخوردار هستش و برای افراد سخت پسند و جویای موفقیت به شدت توصیه می شود. به امید افزایش افراد کتاب خوان 🔮

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۹۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان